system
آغاز ثبت‌نام دهمین نمایشگاه اینوتکس؛ جهان با ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه ایران تعامل می‌کند
آغاز ثبت‌نام دهمین نمایشگاه اینوتکس؛ جهان با ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه ایران تعامل می‌کند

آغاز ثبت‌نام دهمین نمایشگاه اینوتکس؛ جهان با ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه ایران تعامل می‌کند


زمان مطالعه : 5 دقیقه
کد خبر : 72831
نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس 2021 با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و دیگر فعالان زیست‌بوم نوآوری، میزبان مخاطبانی از سایر کشورها خواهد بود.

نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری که با عنوان اینوتکس(INOTEX) در عرصه بین‌المللی شناخته شده، رویدادی بین‌المللی و فناورانه با حضور فعالان دانش‌بنیان و خلاق کشور و علاقمندانی از کشورهای سراسر جهان است. این رویداد که امسال دهمین دوره خود را آغاز می‌کند، هرسال میزبان جمع قابل توجهی از سرمایه‌گذاران، صاحبان کسب‌وکارهای نوآورانه و عرضه‌کنندگان خدمات فناورانه از سایر کشورهایی است که قصد دارند با توانمندی‌های نوآورانه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق ایران آشنا شوند. 

نمایشگاه بین‌الملی اینوتکس 2021، قرار است ضمن ارائه تازه‌ترین دستاوردهای فناورانه کشور فضای تعامل میان طرف‌های عرضه و تقاضای فناوری از جمله شرکت‌ها با سرمایه‌گذاران را فراهم کند.استقبال مخاطبان داخلی و سایر کشورها از این رویداد در 9 دوره پیشین، زمینه را برای برگزاری دور جدید این نمایشگاه، با حال و هوای تازه و بخش‌های جدید فراهم کرد.

 

زیست‌بوم نوآوری زیر یک سقف

یکی از مهم‌ترین رویکردهای نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری، ایجاد فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق است. در این رویداد، راه و روش‌های نوآورانه، تجربه‌ دوره‌های پیشین و ظرفیت‌های تازه دست به دست یکدیگر داده‌اند تا با ترکیبی از بخش­های حضوری و مجازی، این رویداد در فضای باز ناحیه نوآوری پردیس برگزار شود.

در این رویداد که تمامی فعالان زیست‌بوم فناوری کشور در ان نقش دارند، فرصتی برای تعامل میان متخصصان و کارشناسان، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، مخترعان و سیاست‌گذاران در حوزه دانش، فناوری و صنعت فراهم می‌شود.

 

مجالی برای تعامل سرمایه‌گذاران و عرضه‌کنندگان فناوری

تا کنون در 9 دوره از نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری، زمینه برای حضور بیش از 1850 شرکت دانش‌بنیان و خلاق فراهم شده است. همچنین حضور و بازدید بیش از 60هزار نفر از مخاطبان، نشان داد این رویداد مورد توجه و استقبال قرار گرفته است و انعقاد ۱۴۰ تفاهم نامه با حضور فعالانی از ۲۵ کشور جهان، نمایان‌گر اثربخشی این رویداد بین‌المللی است.

نمایشگاه، در دوره‌های گذشته، حضور پررنگ جوانان خلاق و دانش‌آموخته را میزبانی کرد به طوری که میانگین سنی بازدیدکنندگان در نهمین دوره اینوتکس 29 سال بود.

 

رویدادی به وسعت زیست‌بوم نوآوری

در حالی که اینوتکس 2020 به صورت مجازی میزبان بیش از 400 شرکت دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپی بود، بیش از 200هزار مخاطب آنلاین از این نمایشگاه بازدید کردند؛ امسال اما در رویکردی نوآورانه، در فضای باز واقع در ناحیه نوآوری پردیس برگزار خواهد شد. ترکیب شدن روند برگزاری مجازی و فضای باز این فرصت را فراهم می‌کند تا با افزایش گستره مخاطبان بین‌المللی و منطقه‌ای، زمینه معرفی توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه داخلی به جهان بیش از گذشته فراهم شود.

«بخش نمایشگاهی»، «رویدادهای تجاری و ترویجی»، «بخش‌های جانبی» و «تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس» بخش‌های اصلی INOTEX 2021 هستند.

«استیج عمومی» با بیش از 30 ساعت سخنرانی، پنل و گفتگو با هدف فرهنگ­سازی کارآفرینی و ایجاد امید و انگیزه بخش دیگری از رویدادهای تجاری و ترویجی دهمین نمایشگاه اینوتکس است.

همچنین«استیج تخصصی اینوتکس» با تمرکز بر پنج حوزه­ کلان داده‌ها، فناوری‌های همگرا،‌ اینترنت اشیاء، رایانش ابری و هوش مصنوعی که حجم قابل توجهی از اولویت‌های فناورانه کشورها را بر اساس گزارش‌های بین‌المللی در حوزه فناوری نوآوری، به خود اختصاص داده‌اند، برگزار خواهد شد. نمایشگاه اینوتکس 2021 با دعوت از متخصصان این 5 حوزه، به طور ویژه به آن­ها پرداخته زمینه را برای تعامل میان فعالان و ورودی به عرصه کسب و کار فراهم می‌کند.

 

برگزاری رقابت‌های استانی

در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس بخش‌های فناور استانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 6 استان از بهمن‌ماه سال جاری، میزبان این رقابت‌ها شده‌اند تا برترین‌ها به مرحله نهایی بروند و در نمایشگاه اینوتکس رقابت کنند. رویداد «اینوتکس بتل»، میزبان این رقابت‌ است و گروه‌های برگزیده را برای چالشی رقابتی از جنس کسب و کارهای نوآور آماده می‌کند.

فرصت تعامل و هم‌افزایی فعالان زیست‌بوم نوآوری

بخش‌های جانبی نمایشگاه اینوتکس فرصتی برای تعامل، هم‌افزایی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی بین اجزا و افراد فعال در این حوزه فراهم می‌کند.

همچنین رویداد «کافه سرمایه» به سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب‌وکارهای نوآور، فرصت تعامل می‌دهد. رویدادی که در دوره پیشین اینوتکس، با استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ارزش بیش از 180 میلیارد ریال روبه‌رو شد.

راهنمایان کسب‌وکار و کارآفرینان در بخش «پاویون مشاوران» دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری ونوآوری که یکی از بخش‌های جنبی این رویداد به شمار می‌رود، راهنمایی‌های لازم را به علاقمندان ورود به حوزه کسب و کار ارائه می‌دهند.

در حاشیه نمایشگاه اینوتکس 2021 همچنین رویداد «تجربه فناوری» برگزار می‌شود تا فناوری‌های نو با قابلیت ورود به زندگی جامعه معرفی شوند. شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با این فناوری‌ها و تجربه کاربری، می‌توانند به دنیای فناوری‌های نوظهور وارد شوند.

یکی بستر تعاملی دیگر برای فعالان حاضر در نمایشگاه اینوتکس این بار اما در حوزه رسانه‌ها، «هاب رسانه‌ای» است؛ فضایی است که رسانه‌های فعال در زیست‌بوم نوآوری و فناوری امکان تولید و انتشار محتوا را فراهم می‌کند. همچنین امکان رونمایی از محصولات جدید و انعقاد رسمی قراردادهای همکاری و مشارکت برای مشارکت­کنندگان اینوتکس فراهم خواهد بود.

در این نمایشگاه که ثبت نام غرفه داران نمایشگاه از 27 بهمن­ماه آغاز شده است و تا 25 فروردین ماه 1400 ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، سرمایه‌گذاران، مدیران کسب‌وکار و دیگر فعالان زیست‌بوم نوآوری می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه و ارائه توانمندی‌هایشان از طریق لینک نمایشگاه اینوتکس 2021 ثبت نام کنند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 نمایشگاه اینوتکس 2018 میزبان اکوسیستم نوآوری کشورمی‌شود
نمایشگاه اینوتکس 2018 میزبان اکوسیستم نوآوری کشورمی‌شود
97/02/23 - 12:18
کشورهای خارجی برای بهره‌مندی از بازار ایران تبادل نوآوری و فناوری داشته باشند
کشورهای خارجی برای بهره‌مندی از بازار ایران تبادل نوآوری و فناوری داشته باشند
95/03/02 - 18:23
250 شرکت دانش بنیان خارجی و داخلی در اینوتکس 2016 شرکت دارند
250 شرکت دانش بنیان خارجی و داخلی در اینوتکس 2016 شرکت دارند
95/02/29 - 15:09
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: