system
ارتقای سطح علمی و فناورانه کشور در حوزه ساخت افزایشی
ارتقای سطح علمی و فناورانه کشور در حوزه ساخت افزایشی
با حمایت ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی محقق می‌شود؛

ارتقای سطح علمی و فناورانه کشور در حوزه ساخت افزایشی


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 29501
تربیت و آموزش نیروی انسانی در حوزه‌های علمی مختلف را باید اقدامی در راستای توانمندسازی سطح علمی وفناورانه آن حوزه در کشور بدانیم بر این اساس ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی دومین دوره آموزش تخصصی ساخت افزایشی را برگزار می‌کند.



تربیت و آموزش نیروی انسانی در حوزه‌های علمی مختلف را باید اقدامی در راستای توانمندسازی سطح علمی وفناورانه آن حوزه در کشور بدانیم بر این اساس ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی  دومین دوره آموزش تخصصی ساخت افزایشی را برگزار می‌کند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسلانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ثبت نام دومین دوره و کارگاه های تخصصی آموزش چاپ سه بعدی با حمایت ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی آغاز شده تا توانمندسازی نیروی انسانی در این حوزه با سرعت پیش گرفته شود.
بر اساس این گزارش، مرحله نخست دوره و کارگاه آموزش چاپ سه بعدی در آبان‌ماه سال جاری با همکاری موسسه بین‌المللی Zamstec اتریش موفقیت آمیز برگزار شد. پس از گذراندن 12 واحد فنی و تخصصی به دانش آموختگان این دوره ها گواهی نامه بین المللی اعطا می‌شود. بنابراین بر اساس تجربه موفق برگزاری نخستین دوره ثبت نام دومین دوره این دوره ها (ویژه واحد های 1،2،3،4 و6) آغاز شده است.
دانش آموختگان در این دو دوره واحد(ماژول ) های1 و 2 واحدهای پایه، واحدهای 3 تا 11 واحدهای انتخابی و واحد 12 کارآموزی عملی و انجام پروژه در حوزه چاپ سه بعدی را باید بگذرانند .

12 واحد تا دریافت گواهینامه بین المللی
همچنین سرفصل واحدها به ترتیب واحد 1 تا 12 معرفی فناوری چاپ سه بعدی، کار کردن با چاپگرهای سه بعدی، دوره تخصصی چاپ سه بعدی برای هنرمندان، استادکاران و طراحان، مواد و فیلامنت‌های جدید نوآورانه برای چاپ سه بعدی، ،قواعد طراحی و بهینه سازی مدل برای چاپ سه بعدی، چاپگر سه بعدی خود را بسازید.، ساخت روبات با استفاده از چاپگر سه بعدی، چاپ سه بعدی و انقلاب صنعتی چهارم Industry 4.0، نوآوری و مدل‌های جدید کسب و کار با به کار گیری چاپ سه بعدی، روش‌های پیشرفته طراحی با کامپیوتر، برای چاپ سه بعدی، شبیه سازی، مهندسی با کامپیوتر و کاربرد روش المان محدود در چاپ سه بعدی و پروژه و پایان‌نامه در زمینه چاپ سه بعدی است. که در پایان دانش آموختگان پنج سطح گواهینامه بین المللی دریافت می کنند.

5 سطح گواهینامه بین المللی
گواهینامه ™I3DL، سطح پایه (I3DL ™ Certificate-BASIC Level) که پس از گذراندن دو واحد اول، به عنوان پیش‌نیاز تمام واحد‌های دیگر، این گواهینامه به شرکت‌کنندگان اعطا می شود.. گواهینامه ™I3DL، سطح میانی (I3DL ™ Certificate-CORE Level) این گواهینامه نیز پس از گذارندن چهار واحد اعطا خواهد شد. دو واحد اصلی ۱ و ۲ الزامی است و دو واحد دیگر از بین ماژول‌های ۳ تا ۱۱، به انتخاب شرکت‌کنندگان است. همچنین گواهینامه ™I3DL، سطح تکمیلی(I3DL ™ Certificate-ESSENTIAL Level) است که برای کسب این گواهینامه، شرکت کنندگان باید ۶ واحد را گذرانده باشند. ماژول‌های ۱، ۲ و ۱۲ الزامی بوده و سه واحد دیگر به انتخاب شرکت‌کنندگان است.

گواهینامه ™I3DL، سطح پیشرفته (I3DL ™ Certificate-ADVANCED Level) است و برای کسب این گواهینامه باید ۱۰ واحد گذرانده شود. واحد ۱، ۲ و ۱۲ الزامی هفت ماژول دیگر به انتخاب شرکت‌کنندگان است. و در نهایت گواهینامه ™I3DL، سطح مربی رسمی (I3DL ™ Certificate-Accredited TRAINER Level) برای کسب عنوان مربی رسمی ™I3DL، باید همه ۱۲ واحد گذرانده شود. علاوه بر این، متقاضی باید دو سال سابقه تدریس، در قالب دانشگاه‌های نسل سوم را داشته باشد؛ در غیر اینصورت باید دو ماژول اجباری "روش تدریس ۱ و ۲" ، ارایه شده توسط موسسه زمستک، را نیز بگذراند.
همچنین به منظور فراهم‌سازی امکان اخذ گواهی «سطح میانی» برای دانش‌آموختگان سطح پایه، ثبت نام واحد‌های 3، 4 و 6  نیز در حال انجام است که پیش‌بینی شده پس از برگزاری و امتحان پایان دوره واحد‌های اول و دوم، در تاریخ 10تا 12 دی‌ماه برگزار شود.

I3DL گواهی بین‌المللی آشنایی با فناوری چاپ سه بعدی است که توسط موسسه زمستک اتریش اجرا و به ثبت بین المللی رسیده است. مجوز بین‌المللی کاربری چاپ سه بعدی؛ اولین و تنها گواهینامه جامع برای آموزش نیروی متخصص در زمینه‌های مختلف چاپ سه بعدی، اسکن سه بعدی، مدل‌سازی سه بعدی و مهندسی به کمک کامپیوتر است.
دومین دوره و کارگاه آموزش چاپ سه بعدی 2 دی ماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت آغاز می شود.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: