system
اصل تجاری‌سازی ایده‌ها در گرو فعالیت مستمر فن‌بازارهای کشور
اصل تجاری‌سازی ایده‌ها در گرو فعالیت مستمر فن‌بازارهای کشور
در پنجمين نشست سراسري فن‌بازارهاي منطقه‌اي‌کشور مطرح شد؛

اصل تجاری‌سازی ایده‌ها در گرو فعالیت مستمر فن‌بازارهای کشور


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 10540
در پنجمين نشست سراسري فن‌بازارهاي منطقه‌اي‌کشور، مدیران این مراکز بر لزوم توجه به توليد فناوري و تجاري سازي ايده‌ها پرداخته و بر اصل تجاری سازی ایده ها و فعالیت مستمر فن بازارهای کشورتاکید کردند.

در پنجمين نشست سراسري فن‌بازارهاي منطقه‌اي‌کشور، مدیران این مراکز بر لزوم توجه به توليد فناوري و تجاري سازي ايده‌ها پرداخته و بر اصل تجاری سازی ایده ها و فعالیت مستمر فن بازارهای کشورتاکید کردند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به منظور بررسی آخرین فعالیت های فن بازارها ، هم افزایی و هماهنگی های بیشتر، پنجمين نشست سراسري فن‌بازارهاي منطقه‌اي کشور با حضور مديران و كارگزاران فن‌بازارهاي منطقه‌اي از 13 استان كشور در استان اصفهان برگزارشد.
در اين نشست دو روزه، آخرين وضعيت فن بازارهای كشور، عملكرد آنها براساس برنامه مصوب سال جاری ، چالش ها و مشكلات پيش روی بازار فناوری كشور، ارتباط فن بازارها با بازار دارایی فكری و نحوه درآمد زايی فن بازارها، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ابتداي اين نشست اکبر قنبر پور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران با تفويض معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به پارك فناوري پرديس معاونت علمی فعالیت می‏کند، با اشاره به راه اندازی 13 فن بازار منطقه ای در کشور، از راه اندازی فن بازارهای منطقه ای استان های البرز، قزوین و کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران ضمن بیان اینکه شبکه فن بازار ملی ایران تا پایان سال آینده تکمیل می شود اظهار کرد: با تلاشهای صورت گرفته تا پایان امسال تقریباً نیمی از استان های کشور به شبکه فن بازار ملی ایران می پیوندند با اينحال در استان هایی که صنعت و فناوری توسعه پیدا نکرده است، فن بازار منطقه ای ایجاد می شود تا به انتقال فناوری کمک کند.
در ادامه این نشست محمد جواد بگي مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان اصفهان با بیان اینکه دوران تولید ثروت از طریق فعالیت های سخت افزاری به پایان رسیده و در حال حاضر فقط از طریق تولید دانش و فروش تکنولوژی می توان ثروت کسب کرد گفت:متاسفانه درمسيري گام برداشتيم كه كشورهاي توسعه يافته مانند آمريكاي شمالي و اروپا حدود پنج دهه پيش، اين مسير را طي كرده‌و در حال حاضر اين كشورها به اين نتيجه رسيده‌اند كه صرفا از طريق سخت افزاري نمي‌توان كسب ثروت کرد.
وی با بیان اینکه در کشورمان هنوز تمهیداتی در قالب سیاست های حمایتی ویژه صاحبان ایده و سرمایه گذاران دیده نشده است اظهار کرد: در خصوص عقد قراردادهای مشارکت و فروش فناوری هنوز مشکلاتی وجود دارد و در کشور نهاد یا مؤسسه ای که بستر سرمایه گذاری علاقه مندان برای طرح های ریسک پذیر را تضمن کند، وجود ندارد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه کشورمان یکی از بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز در دنیا بوده و یکی از هفت کشور مطرح دارای ظرفیت های معدنی و عناصر راهبردی است خاطر نشان کرد: با وجود این، هنوز نتوانسته ایم از منابع طبیعی و ذخایر ملی استفاده لازم را در تولید ثروت ببریم.
بگی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در قالب سیاست های ابلاغی کلی اقتصاد مقاومتی به توسعه صنایع دانش بنیان تأکید دارند گفت: افراد در فن‌بازار مي‌توانند ايده‌ها را به مرحله تجاري‌سازي برسانند و نياز به فناوري ، تجاري‌‌سازي و انتقال فناوري در كشور را تامين كنند.
در ادامه مديران فن‌بازارهاي منطقه‌اي کشور به ارائه برنامه‌هاي خود طي 4 ماهه دوم سال 94 پرداخته و بر تجاري سازي محصولات فناورانه، تجاري سازي فناوري، ليزينگ محصولات دانش‌بنيان، معرفي اختراعات به بازار دارايي فكري و برگزاري نشست‌هاي تخصصي تبادل فناوري تاکید کردند.
لازم به ذكر است مركز فن بازار ملي ايران با مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و از طریق ابلاغیه معاونت علمی به پارك فناوري پرديس، وظيفه‌ايجاد و توسعه فن بازارهاي عمومي و تخصصي در كشور را عهده‌دار است.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: