system
اعطای نخستین جایزه «تاب آوری در حوزه آموزشی تربیتی» در دومین رویداد ملی ستاپ
اعطای نخستین جایزه «تاب آوری در حوزه آموزشی تربیتی» در دومین رویداد ملی ستاپ
تحول در مدارس با ورود گروه‌های خلاق، نوآور و دانش‌بنیان

اعطای نخستین جایزه «تاب آوری در حوزه آموزشی تربیتی» در دومین رویداد ملی ستاپ


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 96321
در آیین اختتامیه دومین رویداد ملی ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد جوایز و تندیس ویژه این رویداد به گروه های منتخب فعال در حوزه نوآوری های آموزشی تربیتی اعطا شد.
 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صحرائی، وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی در مراسم در خصوص رویداد‌هایی از این دست که به نوآوری و فناوری در بخش آموزش و تربیت می‌پردازد گفت: اگر در گذشته بمانیم حتماً محکوم به شکست هستیم. کودکان دنیای متفاوتی را تجربه می‌کنند و ابزار متفاوتی هم برای آموزش دارند. معلم نباید صرفاً آموزش دهنده علم باشد؛ وظیفه دیگر معلم این است که پرورش دهنده استعداد‌ها و خلاقیت کودک و نوجوان باشد.

وی با بیان اینکه عمده مسائل آموزشی ما در سطوح پایین علم و آموزش هستند؛ گفت: گاهی دانش بیشتری به کودکان می‌دهیم که باز هم در سطح پایین علم است اما فناوری‌هایی که به کاربرد دانش کمک کرده و باعث می شوند دانش به زندگی روزمره دانش آموزان راه پیدا کند مورد نیاز ماست.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش به اولویت اول کشور بدل شود می‌توانیم گره‌های آینده این کشور را رفع کنیم. مسئله ما این است که در سطوح بالا به آموزش و پرورش توجه شود.

در ابتدای این مراسم، سید حسام نوربخش، دبیر رویداد ملی ستاپ، با اشاره به اتمام دوره دوم این رویداد گفت: پس از یک پروسه شش ماهه از زمان فراخوان، ثبت طرح تا ارزیابی و توانمندسازی، ۹ میلیارد تومان سرمایه توسط ۱۷ تیم‌های نوآور و فناور حوزه تعلیم و تربیت جذب شد.

نوربخش، هدف اصلی این رویداد را ایجاد سکوی همرسان بین چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت با شبکه نوآور و پشتیبان دانست و گفت: توانستیم اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم اما هنوز جای کار وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با کمک مجموعه‌های حامی این رویداد از جمله وزارت آموزش و پرورش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه آموزش سیما، سازمان بسیج مستضعفین و .. بتوان این مهم را رقم زد و سال به سال این تیم‌های نوآور موفق‌تری در زیست بوم تعلیم و تربیت دیده شوند.

گفتنی است؛اولین جایزه تاب آوری در حوزه آموزشی_تربیتی با عنوان «جایزه حازم» به تاب آورترین کارآفرین زیست بوم تعلیم و تربیت، حازم فری‌پور اعطا شد. این جایزه از امسال به جوایز ویژه "رویداد ملی ستاپ" اضافه شد.

#۲۵

 

تصاویر

بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: