ایدههای نوآور به رفع اختلالات یادگیری میپردازد
«سومین مسابقه ملی تصویربرداری تشدید مغناطیسی» با محور ایدهپردازی در زمینه بررسی اختلالات یادگیری برگزار میشود.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، میزان شیوع اختلال خاص یادگیری بطور میانگین حدود 10% در میان دانش آموزان است که در کشورهای مختلف بین 5 تا 15 درصد گزارش شده است. لازم به ذکر است که حدود 80 در صد از این کودکان مبتلا دارای نوع خاص اختلال در خواندن هستند که اصطلاحا اختلال خواندن یا اختلال دیسلکسی رشدی نامیده می شود. مطالعات نشان داده تصویر برداری تشدید مغناطیسی کارکردی می تواند در پیشگیری، تشخیص و درمان اختلالات یادگیری کمک کند. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع تصویربرداری تشدید مغناطیسی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز مسابقه ای ملی در این حوزه برگزار می کند.
«سومین مسابقه ملی تصویربرداری تشدید مغناطیسی» با محور ایده پردازی در زمینه بررسی اختلالات یادگیری توسط آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار می شود. مخاطبان این رویداد اساتید دانشگاه، دانشجویان و فارغ التحصیلان می توانند تا 10 اسفندماه سال جاری برای حضور در این مسابقه ملی ثبت نام کنند. همچنین 28 اسفند ماه نیز آخرین مهلت برای ارسال ایده ها است. البته طرح هایی که مشکلات بومی و جاری کشور در این حوزه را بررسی کنند از امتیاز بیشتری برخوردار می شوند.
پیاده سازی طرح با استفاده از تجهیزات آزمایشگاه یکی از شانس های این مسابقه ملی است. البته این شانس برای طرح های مرتبط با تشخیص و کمک به درمان اختلالات یادگیری با استفاده از تصویر برداری تشدید مغناطیسی است.
آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانشبنیان در حوزه علوم و فناوریهای شناختی و نقشهبرداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهاندازی شده است.
انتهای پیام/25
Send to friends