system
با امضای 5 تفاهم‌نامه؛ استفاده از نسل پنجم تلفن همراه توسعه می‌یابد
با امضای 5 تفاهم‌نامه؛ استفاده از نسل پنجم تلفن همراه توسعه می‌یابد

با امضای 5 تفاهم‌نامه؛ استفاده از نسل پنجم تلفن همراه توسعه می‌یابد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 70172
آیین رونمایی از کاربست‌های 5G در ایران با امضای 5 تفاهم‌نامه همکاری برگزار شد. رویدادی برای هم‌افزایی و ارتقای همکاری‌های فناورانه میان بازیگران این حوزه با یکدیگر. این کار به توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استفاده گسترده از نسل پنجم تلفن همراه می‌انجامد.

در این مراسم 5 تفاهم‌نامه بر بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (5G) به امضا رسید. تفاهم‌نامه اول میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت خدمات ارتباط ایرانسل، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان منطقه آزاد کیش برای ایجاد پایلوت حمل‌ونقل هوشمندشهری مبتنی بر شبکه‌های نسل جدید مخابراتی امضا شد.

در این تفاهم‌نامه تاکید شده است: هر 4 مجموعه برای تحقق این هدف، از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنند. این کار توسعه فناوری‌های نوین حمل‌ونقل هوشمند را در پی دارد و اجرای موفق آن موجب تسری این طرح در دیگر شهرهای کشور به عنوان یک خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات می‌شود.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این تفاهم‌نامه متعهد شده است که در طراحی پایلوت و سناریوهای پیاده‌سازی آن همکاری کامل داشته باشد و تلاش خود را برای تامین فناوری‌های مورد نیاز پایلوت به خصوص در حوزه ناوگان حمل‌ونقلو تجهیزات مرتبط بکند.

همچنین همکاری در زمینه شناسایی، ارزیابی و انتخاب شرکت‌ها و تیم‌های فناور برای مشارکت در اجرای پایلوت، همکاری در ایجاد هماهنگی‌های بین سازمانی و دیگر ذی‌نفعان پایلوت و تبادل نیورهای دانشی و مجرب با بقیه طرفین برای تعریفو اجرای پایلوت از دیگر وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این تفاهم‌نامه است.

همکاری در تامین زیرساخت‌های فیزیکی و محیطی مورد نیاز برای پایلوت، همکاری در تعریف خدمات و پروژه‌های مورد نیاز و اولویت‌دار در اجرای پایلوت، همکاری در زمینه شناسایی و جلب همکاری شرکاء مناسب برای انجام پایلوت در سطح جزیره کیش، همکاری در تامین منابع مورد نیاز برای تیمها و شرکت‌های فناور منتخب در اجرای پایلوت اجرا شده و تبادل نیروهای دانشی و مجرب با بقیه طرفین برای تعریف و اجرای پایلوت از جمله تعهدات سازمان منطقه آزاد کیش است.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم متعهد شده است که همکاری در طراحی پایلوت و شناسایی فناوری‌های مورد نیاز برای پایلوت مخصوصا در حوزه زیرساخت‌های شبکه ارتباطی، تهیه پلتفرم‌های نرم‌افزاری تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز، همکاری در تعریف خدمات و پروژه‌های مورد نیاز و اولویت‌دار برای اجرای پایلوت و همکاری در زمینه شناسایی و ارزیابی شرکت‌ها و تیم‌های فناور صاحب صلاحیت برای مشارکت در اجرای پایلوت هم بخشی از تعهداتی است که پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آن را امضا کرده است.

این تفاهم‌نامه به امضای منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیژن عباسی آرند مدیر عامل شرکت خدمات ارتباط ایرانسل، وحید یزدانیان رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش رسید.

در این مراسم، 4 تفاهم‌نامه دیگر هم به امضا رسید. «پیاده‌سازی مشاوره جراحی از راه دور»، «توسعه زیرساخت‌های خدمات سلامت دیجیتال و پزشکی هوشمند با استفاده از نسل پنجم اینترنت»، «توسعه زیست‌بوم فناوری‌های نسل پنجم مخابراتی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی» و «توسعه فناوری‌ها، محصولات و راه‌کارهای حوزه شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم و نسل‌های آینده» از دیگر تفاهم‌نامه‌هایی بود که در این مراسم امضا شد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
مسیر مهاجرت به نسل پنجم شبکه تلفن همراه گشایش یافت
مسیر مهاجرت به نسل پنجم شبکه تلفن همراه گشایش یافت
97/11/30 - 09:00
حمایت از پژوهشگران در حوزه ریاضی توسعه می‌یابد
حمایت از پژوهشگران در حوزه ریاضی توسعه می‌یابد
97/06/04 - 11:59
مشکلات مرتبط با سلامت و بهداشت در هر منطقه اعلام می‌شود
مشکلات مرتبط با سلامت و بهداشت در هر منطقه اعلام می‌شود
96/11/16 - 14:55
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: