system
بازدید معاون علمی رئیس جمهور از نمایشگاه بین‌المللی هفته نوآوری ازبکستان
بازدید معاون علمی رئیس جمهور از نمایشگاه بین‌المللی هفته نوآوری ازبکستان

بازدید معاون علمی رئیس جمهور از نمایشگاه بین‌المللی هفته نوآوری ازبکستان


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 94186
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور که به منظور توسعه همکاری‌های علمی و فناوری به ازبکستان سفر کرده از نمایشگاه بین‌المللی هفته نوآوری ازبکستان در تاشکند بازدید کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دهقانی که به دعوت ابراهیم عبدالرحمانف، وزیر آموزش عالی، علوم و نوآوری ازبکستان از دیروز به آن کشور سفر کرده با استقبال و همراهی وزیر آموزش عالی، علوم و نوآوری ازبکستان از بخش‌های مختلف نمایشگاه هفته نوآوری ازبکستان بازدید کرد.

در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف ازبکستان، ۲۵ شرکت دانش بنیان ایرانی نیز در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران که بزرگترین پاویون نمایشگاه است، تازه‌ترین طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

این شرکت ها در بخش مراقبت های بهداشتی، کشاورزی و فناوری اطلاعات تخصص دارند که از زمینه‌های مورد علاقه ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌هاست.

دهقانی همچنین در نشستی مشترک با وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان در تاشکند بر توسعه همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور و ایجاد پارک علم و فناوری مشترک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر سمرقند تاکید کرد.

وی گفت: این پارک علم و فناوری با حضور مجموعه‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) راه‌اندازی می‌شود.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در ادامه افزود: مراحل مقدماتی و رایزنی‌ها میان دو کشور تا دو ماه آینده آغاز می‌شود و دو طرف ملزم به فراهم کردن زیرساخت‌ها و الزامات این پارک خواهند بود.

عبدالرحمانف، وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان نیز با استقبال از این پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما به دنبال همکاری در این زمینه هستیم و این پارک در کنار دانشگاه سمرقند راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین بر استفاده از تجارب ایران در حوزه علم و فناوری تاکید کرد.

دیدار با وزیر صنعت ازبکستان، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران در تاشکند و زمینه سازی برای عقد چند قرارداد فناوری و توسعه صادرات دانش بنیان از دیگر برنامه های معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در سفر به ازبکستان است.

انتهای پیام

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: