system
بررسی قابلیت تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه گیاهان دارویی و طب سنتی
بررسی قابلیت تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه گیاهان دارویی و طب سنتی

بررسی قابلیت تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه گیاهان دارویی و طب سنتی


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 17434
جلسه فن بازار سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران برگزار شد. در این جلسه طرح‌های فناورانه ای که در بخش فن بازار جشنواره شرکت می‌کنند، از نظر تجاری بررسی شدند.

 جلسه فن بازار سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران  برگزار شد. در این جلسه طرح‌های فناورانه ای که در بخش فن بازار جشنواره شرکت می‌کنند، از نظر تجاری بررسی شدند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جلسه فن بازار سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران  با حضور نمایندگانی استانی و شرکت‌کنندگان فن بازار این برگزار شد.
علی ابراهیمی ورکیانی، مسوول فن بازار این نمایشگاه، گفت:  ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی وظیفه خود تشخیص داده است تا با تمامی استان‌ها در ارتباط باشد. پس نمایندگانی را در نظر گرفته آیت تا ظرفیت‌های هر استان را از طریق آن‌ها بشناسد.
وی بیان کرد: در سومین دوره جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران با استقبال بالایی روبه‌رو بودیم به‌طوری‌که به علت کمبود جا بسیاری از علاقه‌مندان مورد استقبال قرار نگرفتند، اما در این جلسه هدف این است تا باکسانی که اولویت شرکت در این رویداد بوده‌اند هم‌اندیشی داشته باشیم.
ابراهیمی توضیح داد:  صنعت گیاهان دارویی بسیار گسترده است، تا جایی که کشور چین توانسته 100 میلیون شغل را در این زمینه تعریف کند. در وزارت بهداشت و درمان ما نیز یک معاونت به‌طور تخصصی این حوزه را رصد می‌کند. رسالت ما نیز در ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی همراهی فناوری مخصوص در این حوزه است.
وی با بیان این که گیاهان نابی چون شیرین‌بیان و آنغوزه نباید به‌صورت خام صادر شوند گفت: این گیاهان در برخی کشورها بعد از فراوری چندین برابر فروخته می‌شود. پس متخصصین و محققین برتر کشور باید به اهمیت فناوری در این حوزه بیشتر توجه داشته باشند.
مشاور ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی گفت: ما می‌توانیم فناوری را با گیاهان دارویی و طب سنتی همراه کنیم تا فضای کسب‌وکار کشور اصلاح شود و فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد شود.
وی افزود: گیاهان دارویی و طب سنتی به‌تنهایی جای کار فراوانی دارد. تا حدی که به‌تنهایی بعد از نفت، قادر است اشتغال کشور را گسترش دهد.
مجيد ولدان، عضو شورا ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در این جلسه بیان کرد: در تلاش هستیم تا فن بازار رکن اصلی جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران باشد. چراکه این جشنواره به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود و باید کاری در خور این معاونت اجرایی شود.
وی با اشاره به این که دوست نداریم نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی به فروشگاه محصولات و فرآورده‌های گیاهان دارویی تبدیل شود، گفت: البته بخش کوچکی از این رویداد می‌تواند شامل مسائل فروش شود، اما با کمک اعضا فن بازار امیدوار هستیم دانش فنی گسترده‌تر شود.
ولدان توضیح داد: ایده آل این است تا فناوری و دانش فنی که به بخش فن بازار سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران ورود پیدا می‌کند ارزیابی مالی و اقتصادی شده باشد. باید بتوانیم برای مخاطب اثبات و بیان کنیم که این ایده از نظر مالی و اقتصادی جذابیت داشته باشد. در غیر این صورت نمی‌تواند حضور خوبی در فن بازار داشته باشد.
وی افزود: تکنولوژی‌ای که در بخش فن بازار این نمایشگاه ارائه می‌شود باید برای تجاری‌سازی ارزش‌گذاری شده باشد. این جلسه نیز برای ایجاد آمادگی‌های اولیه شرکت‌کنندگان تشکیل‌شده است.
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 15 الی 18 شهریورماه 95 در مصلی تهران برگزار می‌شود.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: