system
برپایی پاویون محصولات دانش‌بنیان ایران در نمایشگاه عرب لب 2016
برپایی پاویون محصولات دانش‌بنیان ایران در نمایشگاه عرب لب 2016

برپایی پاویون محصولات دانش‌بنیان ایران در نمایشگاه عرب لب 2016


زمان مطالعه : 5 دقیقه
کد خبر : 13846
به دلیل اهمیت بالای نمایشگاه عرب لب 2016 که 1 تا 4 فروردین ماه 95 در شهر دوبی برگزار شد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان، بار دیگر پاویون محصولات دانش‌بنیان ایران را در این نمایشگاه برگزار کرد.

به دلیل اهمیت بالای نمایشگاه عرب لب 2016 که 1 تا 4 فروردین ماه 95  در شهر دوبی برگزار شد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان، بار دیگر پاویون محصولات دانش‌بنیان ایران را در این نمایشگاه برگزار کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایشگاه عرب لب با بیش از دو دهه سابقه برگزاری از شناخته شده‌ترین نمایشگاه­های منطقه و جهان در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی به شمار می‌رود. این رویداد مهم که هر سال در روزهای آغازین فصل بهار برپا می‌شود میزبان تعداد زیادی بازدیدکننده از سرتاسر جهان است. سال گذشته 10927 بازدیدکننده تخصصی از این نمایشگاه بزرگ دیدن کردند که بیشتر آنان از بازارهای رو به رشد خاورمیانه، آفریقا، شبه قاره هند، آسیا و چین گرد هم آمده بودند.

 

ارائه توانمندی شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه عرب لب

رقابت برای حضور در نمایشگاه به عنوان غرفه گذار بسیار جدی است. در سال 2015 تعداد 926 شرکت از 58 کشور دنیا در حوزه‌های مختلفی از جمله تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات تشخیص طبی، نانوتکنولوژی، علوم زیستی، سیستم های تست و اندازه گیری و نفت و انرژی در نمایشگاه حضور داشتند. لازم به ذکر است که سال گذشته ایران با 7 شرکت برتر حوزه تجهیزات آزمایشگاهی به عنوان غرفه گذار جزو کشور دارای پاویون ملی در نمایشگاه بود.

به دلیل اهمیت بالای نمایشگاه عرب لب 2016 که 1 تا 4 فروردین ماه 95 در شهر دوبی برگزار شد کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان معاونت علمی، با هماهنگی و برنامه ریزی قبلی بار دیگر پاویون محصولات دانش‌بنیان ایران را در این نمایشگاه برگزار کرد تا از این طریق بتواند هم شرکت­های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید تجهیزات آزمایشگاهی را مورد حمایت قرار دهد و هم در راستای تقویت برند ملی و ایجاد حس اعتماد در خریداران، نظر آنان را در مورد توانمندی شرکت‌های تولیدی ایرانی جلب کند.

 

تفاوت پاویون ایران در سال 2016

تفاوت پاویون ایران در سال 2016 در مقایسه با سال قبل در تعداد شرکت‌ها و برنامه ریزی دقیق قبلی کریدور صادرات و شرکت‌های حاضر بود که خوشبختانه نتایج خوبی را نیز به همراه داشت و استقبال بسیار خوبی از شرکت‌های ایرانی حاضر در پاویون به عمل آمد. در این دوره تعداد 12 شرکت در حوزه‌های مختلف نظیر تست مواد، نفت، زیست فناوری، تجهیزات لایه­نشانی، تجهیزات سنتز و آنالیز نانوساختارها، طیف سنجی و پکیج آموزشی آزمایشگاهی در فضایی به اندازه 144 متر مربع که دو برابر سال گذشته بود در نمایشگاه عرب لب 2016 به نمایش و معرفی محصولات خود پرداختند.

 

حمایت 70 درصدی معاونت علمی از شرکت‌ها

شایان ذکر است امسال نیز همانند سال گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 70 % از هزینه‌های حضور در نمایشگاه را با رویکرد صادرات محور مورد حمایت قرار داد. شرکت‌های انتخاب شده بر مبنای معیارهای ارزیابی کریدور صادرات و از میان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران انتخاب شدند. برنامه مدونی برای توانمندسازی و آماده سازی شرکت‌ها به منظور حضور موثر در نمایشگاه اجرایی شد. در همین راستا 12 شرکت منتخب این حوزه با حضور در دوره آموزشی "نحوه حضور موثر در نمایشگاه‌های بین‌المللی" با روال کلی حضور در نمایشگاه آشنا شده و بایدها و نبایدهای حضور در رویدادهای بین‌المللی را فرا گرفتند.

 

کریدور صادرات علاوه بر اجرای برنامه‌های توانمندسازی، برنامه جامعی نیز جهت معرفی پاویون ایران در نمایشگاه به سایر غرفه داران نمایشگاه عرب لب و نیز بازدیدکنندگان داشته و سعی بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه را داشت.

در این دوره از نمایشگاه، در مجموع تعداد 927 شرکت از 42 کشور مختلف دنیا در نمایشگاه به عنوان غرفه گذار حضور داشتند. از این میان کشورهای آلمان، انگلستان و چین به ترتیب با 163، 105 و 89 شرکت پر رنگ­ترین حضور را در نمایشگاه داشتند. تعداد بازدیدکنندگان از این نمایشگاه نیز قابل توجه است. در این دوره 10 هزار نفر از نمایشگاه عرب لب 2016 دیدن کردند. در بین کشورهای مختلف امارات متحده عرب (3,484 نفر)، هند (870 نفر)، عربستان (828 نفر) و ترکیه ( 422 نفر) بیشترین تعداد بازدیدکننده را داشتند.

به گفته حسن قاسمی، مسئول کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان تمامی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه با توجه به آموزش‌های قبل از نمایشگاه بصورت فعال نسبت به معرفی شرکت و محصولات خود پرداختند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها با اعطای نمایندگی به برخی از شرکت‌های بازرگانی و توزیع کننده محصولات نسبت به برنامه ریزی صادرات محصولات خود اقدام کردند. با توجه به معرفی‌های صورت گرفته و جلساتی که از قبل توسط کریدور و تمامی شرکت‌ها برنامه ریزی شده بود، پاویون ایران بخوبی مورد استقبال قرار گرفت.

وی همچنین درباره اهمیت این نمایشگاه برای صادرات محصولات دانش‌بنیان گفت: با توجه اینکه نمایشگاه عرب لب یک نمایشگاه B2B بوده و عمده بازدیدکنندگان این نمایشگاه، شرکت‌های بازرگانی و توزیع کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی در منطقه و آسیای میانه هستند، لذا فرصت خوبی بود که شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه بتوانند با اعطای نمایندگی فروش نسبت به توسعه صادرات اقدام کنند.

قاسمی بیان کرد: سال آینده کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان قصد دارد با توجه به استقبال شرکت‌ها با همین فضای نمایشگاهی، در نمایشگاه حضور پیدا کند. حضور در نمایشگاه با توجه به معرفی محصولات و شرکت، لازمه صادرات بوده ولی به تنهایی در موفقیت شرکت‌ها در صادرات کافی نیست. بنابراین لازم است شرکت‌های حاضر ضمن پیگیری های نظام مند ارتباطات ایجاد شده و نیز مدیریت نمایندگی‌ها نسبت به توسعه صادرات محصولات خود اقدام کنند.

 

پایان پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: