system
بسته توانبخشی و توانمندسازی شناختی کودکان بی سرپرست تدوین می‌شود
بسته توانبخشی و توانمندسازی شناختی کودکان بی سرپرست تدوین می‌شود
دبیر کارگروه توانبخشی شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی؛

بسته توانبخشی و توانمندسازی شناختی کودکان بی سرپرست تدوین می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 20563
دبیر کارگروه توانبخشی شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی گفت: تدوین بسته توانبخشی و توانمندسازی شناختی کودکان بی سرپرست جهت اجرا در یکی از مراکز نگهداری از کودکان و نوجوانان بی سرپرست سازمان بهزیستی یکی از اهداف این کارگروه است.

 دبیر کارگروه توانبخشی شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی گفت: تدوین بسته توانبخشی و توانمندسازی شناختی کودکان بی سرپرست جهت اجرا در یکی از مراکز نگهداری از کودکان و نوجوانان بی سرپرست سازمان بهزیستی یکی از اهداف این کارگروه است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، پیمان حسنی ابهریان دبیر کارگروه توانبخشی شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی درباره فعالیت‌های این کارگروه اظهار کرد: این کارگروه با هدف ساماندهی، بهینه سازی، تعیین مسیر، حمایت و نظارت بر عملکرد این حوزه از دانش و فناوری در سطح کشور بنیانگذاری شده و به فعالیت خود ادامه داده است در راستای این اقدامات خدماتی طی 6 ماه گذشته توسط کارگروه به انجام رسیده است.
ابهریان ادامه داد: سال جاری برای نخستین بار در کشور در نیم سال اول تحصیلی پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته توانبخشی شناختی در دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشکده علوم شناختی انجام شد که بر این اساس به برقراری ارتباط با این دانشجویان که نخستین دانش آموختگان این رشته در کشور هستند پرداخته شد و آنها را با اهداف و حمایت های ستاد آشنا کرده تا با استفاده از این بازوی قدرتمند رسیدن به اهداف ملی خود را سرعت بخشد.
عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی همچنین عنوان کرد: یکی از اهداف تعیین شده این کارگروه تدوین بسته توانبخشی و توانمندسازی شناختی کودکان بی سرپرست جهت اجرا در یکی از مراکز نگهداری از کودکان و نوجوانان بی سرپرست سازمان بهزیستی بوده که در حال حاضر تدوین شده و اجرای آن برون سپاری شده و به عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد یکی از دانشجویان توانبخشی شناخت در دست بررسی و آماده سازی برای اجرا است.
وی با اشاره به اینکه رخداد دیگری که در نیمه دوم سال جاری مشاهده شده آغاز به کار کلینیک مغز و شناخت با همکاری پژوهشکده علوم شناختی و دانشگاه علوم پزشکی ایران است عنوان کرد: این کارگروه در ارتباط با اهداف خود تعامل خوبی با آن مجموعه داشته و با مشاوره و راهنمایی که به آنها داده است گام موثری در ارتقاء و بهبود ارائه خدمات توانمندی شناختی در ایران برداشته است در این زمینه تدوین گارد لاین های توانبخشی شناختی در حوزه های گوناگون مد نظر قرار گرفته و در حال انجام است.
به گفته مدیر کلینیک مغز و شناخت، طی 6 ماه گذشته کارگاه های گوناگونی در حوزه توانبخشی شناختی در تهران و شهرستان ها برگزار شده که آن دسته از کارگاه هایی که برگزاری آنها به ستاد اعلام شده یا درخواست حمایت داشته اند توسط این کارگروه مورد ارزیابی محتوایی، مشاوره و نظارت قرار گرفته اند.
ابهریان یکی از اهداف این کارگروه را معرفی و حمایت از دعوت اساتید برجسته دنیا در حوزه توانبخشی شناختی دانست و گفت: به پیشنهاد و تصویب اعضای کارگروه از پروفسور ادری باون از اساتید برجسته دانشگاه منچستر جهت ارائه سخنرانی کلیدی در کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی و برگزاری کارگاه آموزشی توانبخشی شناختی در سکته های مغزی دعوت به عمل آمد.
دبیر کارگروه توانبخشی شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی درباره هفته آگاهی از مغز ابراز کرد: یکی دیگر از مهمترین رویدادها در حوزه علوم شناختی که امسال برای دومین سال پیاپی به انجام خواهد رسید برگزاری هفته آگاهی از مغز در اسفند ماه سال جاری است کارگروه در رابطه با برگزاری هر چه با شکوه تر این رویداد نشست های مشترکی با کمیته دانش آموزی و دانشجویی ستاد داشته و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح کرده است.
وی همچنین بیان کرد: یکی دیگر از رویدادهای مهم حوزه شناختی که هر دو سال یکبار در اردیبهشت ماه برگزار می شود کنگره بین المللی علوم شناختی است که ارائه  بخشی با عنوان توانبخشی شناختی در کنگره مصوب شده است. علاوه بر این کارگروه با انجمن های اتیسم، آلزایمر، ام اس و اعتیاد جهت انسجام و ارتقاء در عملکردهای آموزشی و حمایتی انجمن های یاد شده در حوزه توانبخشی شناختی مشاوره و راهنمایی های لازم ارائه شده است.
ابهریان با اشاره به مشارکت کارگوه توانبخشی شناختی ستاد در برنامه های تلویزیونی چرخ و خندوانه گفت: در حوزه تدوین درسنامه و ترجمه کتاب های تخصصی در زمینه توانبخشی شناختی و همچنین بازی های شناختی کارگروه پیشنهادات خود را به افراد متخصص در این حوزه ارائه کرده و در حال حاضر اجرای آنها در حال پیگیری و نظارت است.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: