system
بیش از 90 دانشمند در دومین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) حضور می‌یابند
بیش از 90 دانشمند در دومین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) حضور می‌یابند

بیش از 90 دانشمند در دومین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) حضور می‌یابند


زمان مطالعه : 5 دقیقه
کد خبر : 29348
همزمان با دومین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) بیش از 90 دانشمند و شخصیت‌ برجسته علمی و مدیریتی جهان از 25 کشور در این آیین حضور می‌یابند.



همزمان با دومین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) بیش از 90 دانشمند و شخصیت‌ برجسته علمی و مدیریتی جهان از 25 کشور در این آیین حضور می‌یابند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشمندان و شخصیت های علمی و مدیریتی جهان از کشورهای ترکیه، مالزی، بنگلادش، اندونزی، عمان، هند، پاکستان، سنگاپور، آمریکا، مراکش، عراق، مصر، مالدیو، فلسطین؛ در دومین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) حضور می‌یابند.
این دانشمندان و شخصیت های‌ برجسته از چهارشنبه 8 آذرماه به مرور وارد تهران شده و جمعه 10 آذرماه با بازدیدهای علمی، فرهنگی و تاریخی برنامه های هفته مراسم دومین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) را آغاز کرده‌اند. این برنامه‌ها تا ۱۵ آذرماه ادامه یافته و با برگزاری بیش از ۲۰ برنامه با نشست ها و سخنرانی‌های علمی عمومی-تخصصی پایان خواهد یافت.
نشست های تبادل تجربیات علم و فناوری، مراسم اعطای جایزه مصطفی(ص)، نشست آشنایی سرمایه گذاران با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام، نشست های کنز و سخنرانی های علمی بخشی از برنامه هایی است که در هفته مراسم اعطای جایزه مصطفی(ص) برگزار می‌شود.

اعطای جایزه به دو برگزیده جایزه مصطفی (ص)
در این دوره به  700 دانشمند و 361 نهاد علمی فراخوان ارسال شد و در چهار رشته «علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «علم و فناوری زیستی و پزشکی»، «علم و فناوری نانو» و «کلیه زمینه‌های علم و فناوری» آثار برگزیده می‌شود.
در سه حوزه تخصصی هرکدام یک جایزه  و در حوزه «کلیه زمینه های علم و فناوری» به  2 نفرجایزه اعطا می شود. سامی ارول گلنبی از کشور ترکیه با اثر «مدل سازی و ارزیابی عملکرد سیستم های کامپیوتری» و محمدامین شکراللهی از ایران، ‌هر دو در رشته آی سی تی برگزیده دومین دوره جایزه مصطفی(ص) شدند.
در سه حوزه نخست باید افراد تابعیت و یا اقامت یک کشور اسلامی را داشته باشند اما هیچ گونه محدودیت سنی و جنسی برای افراد وجود ندارد. در حوزه چهارم نیازی نیست افراد تابعیت و یا اقامت یك كشور اسلامی را داشته باشند و فقط باید مسلمان باشند .

از بین اثار ارسالی 241 اثر از 31 كشور برای داوری مقدماتی ارسال شد.  241 اثر در دوره مقدماتی داوری شد و 57 اثر در حوزه علوم و فناوری انتخاب شد و در نهایت 2 اثر به شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) ارسال شد كه این شورا یك اثر را به عنوان اثر برتر انتخاب كرد.
ر حوزه "کلیه زمینه های علم و فناوری" 23 اثر به شورای سیاست گذاری ارسال شد كه یك اثر برگزیده شد. در حوزه «علم و فناوری زیستی و پزشکی»، و "علم و فناوری نانو" هیچ اثری به عنوان اثر برتر برگزیده نشد.

برنامه‌های هفته اعطای دومین دوره جایزه مصطفی (ص)
هفته اعطای دومین دوره جایزه مصطفی (ص) به‌عنوان نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام با نشست‌های تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP Symposiums) آغاز می‌شود. در این نشست آشنایی با دستاوردها و آثار برجسته دانشمندان جهان اسلامی صورت می‌گیرد.
نشست‌های علمی و تخصصی در حوزه‌های علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، اقتصاد و بانکداری اسلامی شنبه 11 آذرماه در دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران، امام صادق (ع)، تربیت مدرس و نیز دوشنبه 13 آذرماه در دانشگاه‌های تهران و علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.
یکشنبه 12 آذرماه 96 در هتل فردوسی نشست آشنایی سرمایه‌گذاران با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام برگزار خواهد شد.
نشست‌های کنز (KANS Forums)  در حوزه‌های سلامت، انرژی، محیط‌زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد و بانکداری اسلامی نیز دوشنبه 13 آذرماه در دانشگاه‌های صنعتی شریف، شهید بهشتی و علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.
سخنرانی‌های علمی این هفته در حوزه‌های علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، سه شنبه 14 آذرماه در دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان و فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) در دوره نخست و در چهارم دی ماه 1394 به دانشمندان برجسته‌ی جهان اسلام از کشورهای اردن و سنگاپور با حضور دانشمندان بیش از 25 کشور جهان اعطا شد. بازتاب این حرکت در سطح جهان به گونه‌ای بود که بیش از 300 خبرگزاری و نشریه علمی معتبر در ده‌ها کشور جهان به انعکاس آن پرداختند.
قدم نهایی برای برگزاری دومین دوره جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی (ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از  برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.
این نشان عالی علم و فناوری در نخستین دوره خود، دیماه سال 94، به جکی یینگ در علم و فناوری نانوزیستی و عمر یاغی در علم و فناوری نانو اهدا شد.
دومین دوره‌ی اعطای جایزه جهانی مصطفی (ص) 12 آذرماه 1396 با حضور شخصیت‌های برجسته حوزه‌های علمی و فناوری جهان اسلامی در تالار وحدت شهر تهران برگزار می‌شود.
بر اساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.
دومین دوره‌ی اعطای جایزه جهانی مصطفی (ص) ۱۲ آذرماه 1396 با حضور شخصیت‌های برجسته حوزه‌های علمی و فناوری جهان اسلامی در تالار وحدت شهر تهران برگزار می‌شود.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: