system
بیماری‌های پوستی به کمک فناوری مهندسی‌بافت ایرانی درمان می‌شود
بیماری‌های پوستی به کمک فناوری مهندسی‌بافت ایرانی درمان می‌شود
به کمک یک شرکت دانش‌بنیان؛

بیماری‌های پوستی به کمک فناوری مهندسی‌بافت ایرانی درمان می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 30836
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در راستای درمان بیماری‌های و ضایعات غضروفی و پوستی با کمک فناوری مهندسی بافت قدم برداشته است.

 

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در راستای درمان بیماری‌های و ضایعات غضروفی و پوستی با کمک فناوری مهندسی بافت قدم برداشته است.
 
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش‌بنیان با عرضه انواع سلول‌های بنیادی و خدمات مربوط به کشت سلول، طراحی و تولید انواع داربست‌های زیستی و بیوکامپوزیت ها به حوزه گسترده سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پا نهاد.
شرکت دانش‌بنیان زیست مهندسی سینا التیام با تدوین پروتکل‌های سنتز و مهندسی بافت‌های مختلف، مطالعات برون تنی پیش بالینی، درون تنی و حیوانی بافت‌های مهندسی شده توانست خود را در این حوزه روبه رشد تثبیت کند.
طراحی و ساخت دستگاه چاپگر زیستی سه بعدی، ترمیم و بازسازی بافت پوست با استفاده از داربست‌های تلفیقی و سلول‌های کراتینوسایت و فیبروبلاست، ساخت و ارزیابی داربست‌های اصلاح شده با منشأ پرده جنینی به منظور ترمیم پوست، جداسازی و تخلیص کلاژن نوع یک و ساخت، ارزیابی و بهینه سازی داربست‌های سه بعدی بر پایه فیبروئین ابریشم جهت ترمیم ضایعات غضروفی از پروژه‌های واحد تحقیق و توسعه این شرکت است که با موفقیت پایان یافته است.
در حال حاضر نیز کارآزمایی بالینی اثر بخشی بافت مهندسی شده حاصل تلفیق کندروسیت های اتولوگ و داربست‌های دو لایه بر پایه فیبروئین و کلاژن در درمان ضایعات غضروفی استخوانی با مشارکت پزشکان فوق تخصص ارتوپدی زانو با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در حال اجراست.
تاکنون تعدادی بیمار به صورت داوطلب در این کارآزمایی شرکت کرده‌اند که نتایج اولیه آن رضایت‌بخش بوده است. همچنین زخم پوش پوستی تولید شده توسط این شرکت دانش‌بنیان برای درمان زخم پای دیابتی نیز در حال کارآزمایی بالینی است.
سمیه کاظم نژاد مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان  بیان کرد: ما مصمم هستیم با گسترش فعالیت های واحد تحقیق و توسعه و اخذ تأییدیه از نهادهای مربوطه در خصوص فراورده‌های تولید شده گامی در جهت کمک به درمان بیماری‌ها و ضایعات غضروفی و پوستی با کمک فناوری مهندسی بافت بر داریم.
این شرکت در اواخر سال 1394 در مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا وابسته به پژوهشگاه علوم پزشکی-جهاد دانشگاهی ابن سینا توسط چندتن از اعضای هیئت علمی تأسیس شد و توانست تنها چند ماه پس از تأسیس در سال 95 مجوز دانش‌بنیانی را کسب کند.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: