system
تبدیل حمایت های دولتی به یک زنجیره انتقال ارزش از دولت تا دانش بنیان‌ها از رویکردهای جدید معاونت علمی است
تبدیل حمایت های دولتی به یک زنجیره انتقال ارزش از دولت تا دانش بنیان‌ها از رویکردهای جدید معاونت علمی است
دستیار معاون علمی رئیس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری:

تبدیل حمایت های دولتی به یک زنجیره انتقال ارزش از دولت تا دانش بنیان‌ها از رویکردهای جدید معاونت علمی است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 94306
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری به همراه سرپرست مرکز راهبردی ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش بنیان و سرپرست دفتر حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان در سفری یک ‌روزه به همدان، ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای واحدهای فناور پارک علم و فناوری این استان در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان حضور یافتند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صدری مهر، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران در حوزه فناوری و استارت‌آپ ‌ها نسبت به بقیه کشورهای دنیا مزیت ویژه دارد، افزود: با این حال ما نتوانسته‌ایم فناوری‌ها را به صورت کامل در شرکت‌های بزرگ صنعتی رسوخ دهیم و در زمینه تجاری سازی فناوری همچنان کارهای زیادی پیش رو داریم.

وی در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان که با حضور استاندار همدان در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: برش استانی در برخی استان‌های دارای توانمندی و سوابق قابل قبول در توسعه فناوری آغاز شده و در این استان ها اختیارات معاونت علمی ریاست جمهوری به استاندار که محور اصلی توسعه فناوری در استان است، تفویض شده است.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری با بیان این که استان همدان در امتیازات توسعه فناوری و به خصوص تجاری‌سازی فناوری در سال های گذشته همواره جزو برترین استان‌های کشور بوده از تلاش‌های مجموعه مدیران استان به خصوص شخص استاندار تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین کارها در توسعه فناوری در استان، ایجاد زنجیره ارزش در زیست بوم نوآوری است، اضافه کرد: تبدیل حمایت های دولتی به یک زنجیره انتقال ارزش که از دولت شروع شده و با گذشتن از صندوق‌های فناوری، پارک‌ها و دانشگاه‌ها به مراکز نوآوری و شتابدهنده‌ها رسیده و از طریق آنها به شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی فناور می‌رسد یکی از مهمترین دستورات کار در دور جدید مدیریت در معاونت علمی است.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: مدیریت استان در موضوعات فناوری باید به سمت ایجاد و تقویت بخش خصوصی فناور و دانش بنیان برود و ما حصل تلاش ها در بازار و اقتصاد کشور دیده شود.

وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت قانون جهش دانش بنیان در ایجاد صندوق‌های سی وی سی با کمک صنایع بزرگ ابزار مهمی است که در اختیار استان قرار گرفته و می‌تواند موجب توسعه سریع فناوری در استان شود. توسعه مراکز هم آفرینی برای کمک به صنعتی سازی محصولات فناورانه از کارهای مهم دیگر در توسعه فناوری در استان است که انتظار می رود با جدیت پیگیری شود. 

در انتهای جلسه نیز ایجاد کارخانه‌های نوآوری مرکز استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: