system
تجهیزات بالانس و ارتعاش‌سنج‌های ایران‌ساخت به یاری صنعت آمد
تجهیزات بالانس و ارتعاش‌سنج‌های ایران‌ساخت به یاری صنعت آمد

تجهیزات بالانس و ارتعاش‌سنج‌های ایران‌ساخت به یاری صنعت آمد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 70717
تجهیزات بالانس و ارتعاش‌سنجی جزو زیرساخت‌های غیر قابل اجتناب صنایع مانند توربین، نفت و گاز، پتروشیمی و نظامی هستند. این تجهیزات فناور که وارداتشان به کشور با محدودیت‌های تحریمی و هزینه‌های سنگین همراه بوده، اکنون توسط یک شرکت دانش‌بنیان و با کیفیتی هم‌پای نمونه‌های خارجی تولید می‌شوند و نیاز کشور را تأمین می‌کنند.

 

شرکت دانش‌بنیان شاهین تنظیم صنعت کارش را به حوزه فناوری بالانس و ارتعاش سنجی در حوزه بالانس قطعات صنعتی آغاز کرده است و در حین فعالیتش با احساس نیاز به دستگا‌ه‌های بالانس در کشور کار تحقیق و توسعه ساخت دستگاه‌های بالانس و ارتعاش سنج را آغاز کرد. اکنون این شرکت دانش‌بنیان طیف گسترده‌ای از تجهیزات این حوزه از جمله شتاب سنج و سرعت سنج و همچنین دستگاههای بالانس استاتیک و دینامیک و ارتعاش سنج را با دانش فنی بومی تولید کرده است.

محمدرضا نصرآبادی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از بومی‌سازی فناوری تولید و ساخت دستگاه های بالانس و میکروبالانس در کشور گفت و ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های جدی کشور از جمله تجریم‌ها، نیاز به وجود انواع دستگاه‌های بالانس صنعتی، خدمات بالانس صنعتی، ارتعاش سنجی و تعمیرات قطعات دوار در کشور احساس می‌شد. بر همین اساس تلاش کردیم با فعالیت در ساخت انواع دستگاه‌های بالانس  از جمله بالانس قطعات صنعتی، ارتعاش سنجی مطابق با استانداردهای بین المللی  و همچنین تعمیرات و  بازسازی قطعات دوار، نیاز صنایع کشور را تأمین کنیم.

این فعال فناور با اشاره به برخورداری از طیف گسترده تجهیزات بالانس ادامه داد: برای بالانس قطعه‌های سبک از محدوده وزنی 20 گرم تا وزن 20 هزار تن، توانمند هستیم  و به تازگی جهشی در این شرکت دانش‌بنیان محقق شده و با ساخت بومی دستگاه های سنگین، امکان بالانس بالای 30 تن بالانس در خلأ ممکن شده است.

 

نصرآبادی، از ایجاد اشتغال برای طیف گسترده‌ای از نیروی انسانی کشور گفت و افزود: تا پیش از این بیش از 30 نفر از دانش‌آموختگان مهندسی کشور در این سایت دانش‌بنیان فعالیت داشتند. اما با راه‌اندازی سایت‌های جدید، حداقل 50 نفر افزایش اشتغال و در مجموع 80 شغل مستقیم محقق خواهد شد.

 

مدیرعامل شاهین تنظیم صنعت به کمک ارزی و فناورانه این تولیدات به صنعت و اقتصاد کشور اشاره و بیان کرد: هر دستگاه بالانس که قرار است وارد کشور شود در مرحله نخست با محدودیت‌های جدی تحریم  مواجه می‌شود و حتی در صورت واردات از مبادی غیر رسمی، بار ارزی بسیار زیادی خواهد داشت. تنها در یک مورد و با فروش سال گذشته این شرکت دانش بنیان بالغ بر 40 میلیارد ریال، نیاز یکی از صنایع پتروشیمی کشور با هزینه‌ای چند برابر کم‌تر و با تولید داخلی تأمین شد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تجهیزات «ایران‌ساخت» تصویربرداری پیشرفته به یاری سلامت آمد
تجهیزات «ایران‌ساخت» تصویربرداری پیشرفته به یاری سلامت آمد
99/06/24 - 13:04
تجهیزات «ایران‌ساخت» به یاری صنعت فولاد آمد
تجهیزات «ایران‌ساخت» به یاری صنعت فولاد آمد
99/06/15 - 14:29
 بومی‌سازی ساخت انواع دستگاه‌های بالانس و ارتعاش سنجی و تعمیرات قطعات دوار
بومی‌سازی ساخت انواع دستگاه‌های بالانس و ارتعاش سنجی و تعمیرات قطعات دوار
97/08/01 - 12:11
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: