system
راه‌اندازی مجمع تولیدکنندگان محتوای آموزش الکترونیکی
راه‌اندازی مجمع تولیدکنندگان محتوای آموزش الکترونیکی
با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی صورت می گیرد؛

راه‌اندازی مجمع تولیدکنندگان محتوای آموزش الکترونیکی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 13495
نخستین جلسه هم‌اندیشی بررسی توانمندی‌ها و موانع پیش روی فعالان صنعت تولید محتوای آموزش در ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی برگزار شد.

نخستین جلسه هم‌اندیشی بررسی توانمندی‌ها و موانع پیش روی فعالان صنعت تولید محتوای آموزش در ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس توافق فی مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص راه‌اندازی و توسعه شبکه هوشمند دانش به منظور ارتقا و افزایش اثربخشی تعلیم و تربیت در نظام آموزشی کشور، نخستین جلسه هم‌اندیشی بررسی توانمندی‌ها و موانع پیشروی فعالان صنعت تولید محتوای آموزش برگزار شد.

در این نشست از برنامه ریزی برای راه اندازی مجمع تولید کنندگان محتوای آموزش الکترونیکی خبر داده شد.

فعالان تولیدکننده محتوای آموزش الکترونیکی حاضر در این نشست، به بررسی توانمندی‌های فعلی کشور در تولید محتوای آموزش الکترونیکی و تاکید بر نیاز صنعت تولید محتوای آموزش الکترونیکی به توسعه فناوری‌های آموزشی در تولید محتوای آموزش الکترونیکی پرداختند.

همچنین ساماندهی ظرفیت و استعداد معلمان فعال در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی به منظور معماری و طراحی آموزشی موثر برای تولید کنندگان محتوای آموزش الکترونیکی که در صورت ساماندهی این امر، لینک ارتباطی بین دانش معلم و فناوری تولید کننده محتوا برقرار می‌شود نکته‌ای بود که مورد تاکید قرار گرفت.

ایجاد اتاق‌های فکر برای تولید محتوای آموزش الکترونیکی، لزوم توجه به ایجاد شبکه‌های اجتماعی موثر در جهت تقویت و توانمندسازی پایگاه معلمان و نقش‌آفرینی ایشان در تولید محتوای آموزش الکترونیکی و نیز تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت محتوای تولید شده خارجی و بومی‌سازی آن در جهت کاهش هزینه‌های تولید محتوای آموزش الکترونیکی از موضوعات مورد بررسی در این جلسه بودند.

همچنین بهبود فضای کسب و کار فعالان صنعت تولید محتوای آموزش الکترونیکی از طریق کمک به ساماندهی فضای مالیات و بیمه شرکت‌ها از طریق دانش بنیان شدن شرکت‌های حرفه‌ای تولید کننده محتوای الکترونیکی از جمله موارد اشاره شده در جلسه بود.

از دیگر موضوعاتی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت ساماندهی نحوه نظارت و کنترل نظام آموزش و پرورش کشور در ممیزی محتوای آموزشی الکترونیکی با هدف جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی، توجه به بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در کشور در توسعه و راه‌اندازی شبکه هوشمند دانش و جلوگیری از صرف هزینه و دوباره‌کاری و نیز توجه به ارتقا توانمندی‌های تولید کنندگان محتوا از طریق ساماندهی آموزش‌های کارگاهی برای تولید کنندگان و استفاده از تجارب بین المللی در این حوزه بود.

ساماندهی آموزش‌های عملیاتی و کارگاهی برای معلمان جهت ارتقا سطح سواد رسانه‌ای معلمان در استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی و همچنین تاکید بر هویت‌دهی به مجمع تولید کنندگان محتوای الکترونیکی جهت ایفای نقش در راه‌اندازی و توسعه شبکه هوشمند دانش در کشور از جمله مواردی بود که اعضای حاضر به بررسی آن پرداختند.

با توجه به علاقمندی فعالان صنعت تولید محتوای آموزش الکترونیکی، مقرر شد همزمان با راه‌اندازی و توسعه شبکه هوشمند دانش (شهد)، نشست‌های هم‌اندیشی به صورت نوبه‌ای برگزار و مجمع تولید کنندگان محتوای آموزش الکترونیکی راه‌اندازی شود.

 

پایان پیام/۲۹

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: