system
تشخیص سریع زمان انعقاد خون در حد ثانیه ممکن است
تشخیص سریع زمان انعقاد خون در حد ثانیه ممکن است
یک شرکت فناور حاضر در نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان :

تشخیص سریع زمان انعقاد خون در حد ثانیه ممکن است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 35748
یک شرکت فناور در نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، اقدام به طراحی و ساخت دستگاه تشخیص زمان انعقاد خون بر پایه فناوری‌ میکرو فلوئیدیک کرده است



یک شرکت فناور در نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان،  اقدام به طراحی و ساخت دستگاه تشخیص زمان انعقاد خون بر پایه فناوری‌ میکرو فلوئیدیک کرده است،که درواقع خون به‌صورت قطره در ریز تراشه طراحی‌شده  قرار می‌گیرد و زمان انعقاد خون توسط یک سیستم نوری اندازه‌گیری می‌شود.
 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ علی‌رضا نیک‌فرجام مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ریزتراشه نوین ساختار خزر با اشاره  به اهمیت فراهم‌سازی نیاز کشور در حوزه پزشکی بیان کرد: دستگاه تشخیص زمان انعقاد خون به‌منظور تشخیص سریع زمان انعقاد خون هر فرد و تشخیص نرمال بودن وضعیت شخص به کار می‌رود.
وی با اشاره به شاخصه‌های اصلی این طرح ارائه‌شده بیان کرد: از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به زمان تشخیص کم(در حد ثانیه)، میزان خون مصرفی ناچیز(در حد میکرو لیتر)، کاربری ساده ، قابلیت نمایش آنلاین اطلاعات بااتصال به رایانه، قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات به‌دست‌آمده اشاره کرد.کاربردهای عمده این دستگاه در  بیمارستان‌ها، اتاق‌های جراحی، کلینیک‌های درمانی و حتی منازل افراد است.
دستگاه تست گاز با روش استاتیک و دینامیک
نیک فرجام با اشاره به دیگر محصول ارائه شده توسط این گروه تحقیقاتی گفت: حسگرهای گازی، سیستم های میکرو گاز کروماتوگرافی و دستگاه تست گاز در دو نوع دینامیک و استاتیک در آزمایشگاه MEMS دانشگاه تهران شده و به صورت صنعتی ارائه شده است و قابلیت  تست  حسگرهای گازی با گازهای مختلف شامل  NH3, CO, CO2, H2, N2, VOCs ,..  را دارد. محققان این مجموعه با ساخت انواع حسگرهای گازی و طراحی و ساخت دستگاه‌های تست اتوماتیک دینامیک و استاتیک  تست گاز را در شرایط دمایی ، رطوبتی و اپتیکی مختلف انجام می‌دهند. دستگاه تست دینامیک گاز که به‌صورت تمام‌اتوماتیک است دارای شیرهای الکتریکی و کنترل‌کننده‌های جرمی با دقت بالاست که قابلیت تنظیم نرخ عبور گاز و رقیق‌سازی گاز را با کنترل از طریق کامپیوتر و نرم‌افزار انحصاری آن دارد.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این مجموعه آمادگی ارائه خدمات درزمینهٔ طراحی و ساخت انواع حسگرها را دارد اظهار کرد:  توانایی طراحی  و سنتز انواع نانو مواد  اولیه انواع حسگرها تا ساخت انواع میکرو چیپها و باندینگ آن را با توجه به نیاز محققان و مراکز پژوهشی و صنعتی داریم.  
بر اساس این گزارش؛ نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، باهدف فرهنگ‌سازی، ترویج و حمایت از دستاوردهای دانش‌بنیانی، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به‌صورت استمراری برگزار می‌شود.  
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: