system
تقدیر از استارتاپ ایرانی در جمع برگزیدگان ششمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری دی۸
تقدیر از استارتاپ ایرانی در جمع برگزیدگان ششمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری دی۸

تقدیر از استارتاپ ایرانی در جمع برگزیدگان ششمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری دی۸


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 98597
در آیین اختتامیه ششمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری دی-۸ از شش طرح سرمایه پذیر نهایی تقدیر شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در آیین اختتامیه ششمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری دی-۸ با حضور مقامات و سفرای کشورهای عضو از شش طرح سرمایه پذیر نهایی از کشورهای مالزی، ایران، نیجریه و پاکستان تقدیر شد.

 آیین اختتامیه ششمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری دی-۸ با راهبری شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ (D-8 TTEN) مستقر در پارک فناوری پردیس و به میزبانی وزارت علوم و فناوری مالزی در تاریخ ۱۲ و ۱۳ آگوست در  شهر کوالالامپور برگزار شد.

در این نشست دو روزه، علاوه بر برگزاری پنل های تخصصی در دو حوزه انرژی و توسعه پایدار و نیز هوش مصنوعی، ۱۲ طرح سرمایه پذیر منتخب نهایی در دو گروه، در حضور داوران کشورهای مالزی و ایران ارائه شد. کشور مالزی با دارا بودن سه طرح برگزیده بیشترین جوایز را در میان کشورهای حاضر به خود اختصاص داده است. کشورهای ایران، نیجریه و پاکستان نیز هرکدام با یک استارتاپ برگزیده، جوایز خود را از رئیس شبکه تبادل فناوری دی-۸، دبیر کل سازمان دی-۸ و دبیر کل وزارت علوم و فناوری مالزی دریافت نمودند.

در آیین اختتامیه این نشست، عبدالقدیر امام، دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی دی-۸، ضمن تقدیر از فعالیت‌های شبکه تبادل و انتقال فناروی دی-۸ و پارک فناوری پردیس به عنوان دییرخانه، نشست سرمایه‌گذاری فناوری را فرصتی جدی و رو به رشد برای ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری مشترک در میان کشورهای عضو سازمان دی-۸ قلمداد کرد.

وی طرح صندوق مشترک دی-۸ در حوزه فناوری و نوآوری را یکی از پروژه‌های کلیدی سازمان دی-۸ در راستای اهداف مشترک اقتصادی و تجاری آن برشمرد که با راهبری شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ در حال پیگیری است.

همچنین میلاد صدرخانلو رئیس شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ ضمن ابراز آمادگی این شبکه برای در اختیار قرار دادن زیرساخت خود به زیست بوم فناوری و نوآوری کشورهای عضو، شروع چند پروژه همکاری فناورانه بین ایران و مالزی را در سال جاری اعلام کرد.

در پایان این مراسم از نماینده شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ در کشور مالزی توسط نمایندگان دبیرخانه این شبکه تقدیر شد.

#۲۴

بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: