system
تقویت همکاری میان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با تولیدکنندگان تجهیزات
تقویت همکاری میان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با تولیدکنندگان تجهیزات

تقویت همکاری میان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با تولیدکنندگان تجهیزات


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 91840
راه‌های تقویت تعامل و توسعه همکاری میان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و فناوران و تولیدکنندگان تجهیزات شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به منظور توسعه زیست‌‌بوم شناختی کشور، گسترش کسب‌‌وکارهای مرتبط و معرفی آیین‌‌نامه‌های حمایتی این ستاد، نشست هم‌‌اندیشی با شرکت‌ها، فناوران، تولیدکنندگان تجهیزات شناختی، محققان و اساتید برگزار کرد.

در این گردهمایی ابزارهای حمایتی ستاد برای توسعه کسب‌وکارهای شناختی، معرفی خدمات و حمایت‌های کارگروه توسعه زیست‌بوم شناختی در راستای توانمندسازی، نحوه دریافت تسهیلات و سرمایه‌گذاری و نیز آشنایی با فرآیندهای ثبت درخواست مرتبط تشریح و مورد تبادل نظر و گفت و گو قرار گرفت.

حسین عزیزی معاون فناوری و زیرساخت ستاد در این نشست با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی درسطح کشور؛ کاربردی‌سازی، ایجاد شبکه‌های تحقیقاتی و توسعه زیست بوم و ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های پژوهشی و گسترش فعالیت‌های ترویجی در این حوزه را از اولویت‌های ستاد توسعه علوم شناختی برشمرد.

وی گفت: ستاد در طول یک دهه فعالیت خود با همکاری و مشارکت محققان، اساتید و پژوهشگران، گام‌های اساسی برای توسعه دانش علوم شناختی در سطح کشور برداشته و موفقیت‌های بسیاری در زمینه دستیابی به طراحی، تولید و بومی‌سازی تجهیزات و ابزارهای شناختی مورد نیاز مراکز علمی و تخصصی حاصل شد.

عضو ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی تداوم فعالیت های تحقیقاتی، فعال سازی بخش های خصوصی، شکل‌گیری تیم‌ها و هسته‌های پژوهشی در مراکز دانشگاهی و تخصصی و همچنین افزایش سلامت و سرمایه شناختی جامعه ایرانی و نیز بهبود کیفیت آموزش با بهره گیری از رویکردهای شناختی و تعامل با وزارت آموزش و پرورش را از دیگر اولویت‌های ستاد عنوان کرد.

عزیزی، توسعه ابزارها و تجهیزات خواندن و نوشتن در مغز و توجه به فناوری‌های پیشرفته و کاربست علوم شناختی در حوزه‌های راهبردی را از ضروریات و نیازهای اساسی در حوزه علوم شناختی دانست و خواستار تعامل و همکاری مشترک فناوران و تولید کنندگان تجهیزات شناختی با ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای تامین نیازهای کشور و دستیابی به خودکفایی و بومی سازی ابزارها در این حوزه شد.

محمدحسین مقامی کارشناس ارشد ستاد نیز در جمع فناوران و تولید کنندگان تجهیزات شناختی اعلام کرد: با حمایت‌های گسترده ستاد، بخشی از ابزارها و تجهیزات عمومی، نوین و ترکیبی مطالعه مغز و سیستم‌های ثبت سیگنال‌های مغزی با همکاری ده‌ها پژوهشگر و برخی از شرکت‌های مهندسی فعال در حوزه شناختی طراحی، تولید و ساخته شده است.

وی، توسعه پروژه ایمپلنت های مغزی و توسعه فناوری و ابزارهای ارتباط با مغز را از اهداف راهبردی ستاد یاد کرد و گفت: فعال سازی ظرفیت تولید داخلی برای تامین زیرساخت های مراکز تحقیقاتی و نیز برگزاری فراخوان های تخصصی با همکاری شرکت ها و اساتید حوزه شناختی برای ساخت فناوری های نوین برای توسعه و اکتساب فناوری ها و رونق کسب و کارها از دیگر سیاست های کوتاه مدت و بلند مدت ستاد محسوب می شود.

مقامی، از فناوران و تولیدکنندگان تجهیزات شناختی خواست با بهره‌گیری از بسته‌های حمایتی ستاد در امر نیازهای مراکز علمی و تحقیقاتی فعالانه مشارکت و همکاری کنند.

در این نشست پرسش ها و ابهامات فناوران و تولید کنندگان تجهیزات شناختی در خصوص آیین‌نامه‌های حمایتی ستاد مطرح و پاسخ‌های لازم از سوی کارشناسان ستاد ارایه شد.

#23

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ایران و برزیل در مسیر توسعه فناوری‌های شناختی؛ همکاری‌ها تقویت شد
ایران و برزیل در مسیر توسعه فناوری‌های شناختی؛ همکاری‌ها تقویت شد
99/06/19 - 12:16
همکاری های فناورانه ایران و برزیل در حوزه علوم شناختی گسترش یافت
همکاری های فناورانه ایران و برزیل در حوزه علوم شناختی گسترش یافت
98/05/08 - 10:19
 ایران و برزیل همگام در مسیر پیشرفت علمی و فناورانه حوزه علوم شناختی
ایران و برزیل همگام در مسیر پیشرفت علمی و فناورانه حوزه علوم شناختی
97/01/29 - 11:03
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: