system
تلاش برای رفع چالش واردات مواد اولیه مورد نیاز فرآورده‌های دارویی
تلاش برای رفع چالش واردات مواد اولیه مورد نیاز فرآورده‌های دارویی
توسط یک شرکت فناور صورت گرفت:

تلاش برای رفع چالش واردات مواد اولیه مورد نیاز فرآورده‌های دارویی


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 16100
یک شرکت فناور کشورمان که در حوزه دارویی فعالیت می‌کند، توانسته است با تولید طیف گسترده‌ای از مواد اولیه مواد دارویی، بخش قابل توجهی از نیاز کشور به پیش‌نیازهای تولید فرآورده‌های دارویی را تامین کند

یک شرکت فناور کشورمان که در حوزه دارویی فعالیت می‌کند، توانسته است با تولید طیف گسترده‌ای از مواد اولیه مواد دارویی، بخش قابل توجهی از نیاز کشور به پیش‌نیازهای تولید فرآورده‌های دارویی را تامین کند

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسین محرابی، مدیر عامل شرکت ره‌آورد تامین با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه تولیدات دارویی بیان کرد: این شرکت دارویی با تولید هوموپلیمرهای وینیل پیرولیدون (PVP) و مشتقات آن‌ها توانسته است خود را به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در ایران و خاورمیانه مطرح کرده و تولیدات خود را به بازارهای داخلی و منطقه‌ای عرضه كند.
وی به تولید ماده پلی وینیل پیرولیدون (PVP) برای نخستین بار در کشور، توسط ره‌آورد تامین اشاره کرد و گفت: تولیدات این شرکت در حال حاضر با توجه به ارتقای کمی و کیفی این ماده تمامی شرکت‌های دارویی و غیردارویی را تحت پوشش خود قرار داده است و کشور را از واردات این ماده بی نیاز و به مرز خود کفایی رسانده است.
محرابی، دسترسی و قابلیت تولید ماده اولیه محصول (PVP) را از مزایای مهم و منحصر به فرد شرکت دارویی ره آورد تامین دانست و افزود: تلاش شده است تا محصولات  این شرکت دارویی، در بهترین کیفیت و متناسب با آخرین استانداردهای جهانی (EP،USP،BPو...) تولید شوند.
وی افزود: شرکت دارویی ره آورد تأمین با تولید PVP بعنوان اصلی ترین محصول بالغ بر 95درصد بازار مصرف شرکت های داروسازی، آرایشی، بهداشتی و سایر صنایع وابسته داخلی این ماده را پوشش می دهد.
مدیرعامل ره‌آورد تامین، با اشاره به کاربرد گونه‌‌های مختلف PVP در صنایع دارویی گفت: این مواد به خاطر خواص ویژه و قابلیت حل شدن در بیشتر حلال ها و آب به شکل گسترده ای در صنایع دارویی بعنوان بايندر قرص، تهيه انواع ژل دارويي، آرايشي و بهداشتي، برخي كرمهاي دارويي، آرايشي و بهداشتي و ماده اولیه تولید بتادین و در سایر صنایع نظیر آرایشی و بهداشتی، نوشیدنی ها، رنگ، رزین و... کاربرد دارند. از سوی دیگر به خاطر سازگاری زیستی این ماده در حوزه های مهندسی زیستی کاربرد فراوان دارند.
این فعال فناور، از کمپلکس پوویدون آیداین  (PVPI) به عنوان محصول بعدی شرکت دارویی ره‌آورد نام برد و افزود: این فرآورده، به عنوان ماده اولیه اصلی در تولید ماده ضدعفونی کننده و بتادین استفاده می شود.
وی ادامه داد: دیگر محصول این شرکت اودراجیت L30D در صنایع دارویی برای پوشش پلت های دارو به منظور بازحلالیت آن‌ها در محیطهای خنثی و بازی کاربرد دارد.
محرابی با اشاره به محصول 2پیرولیدون (α-P) به عنوان دیگر فرآورده تولیدی این شرکت فناور گفت: این فرآورده به عنوان ماده اولیه صنایع دارویی در تهیه مواد موثره‌ای نظیر پیراستام و سدیم الندرنیت، بعنوان حلال فرآورده هاي تزريقي و بعنوان پلاستیسایزر در صنایع رنگ و رزین استفاده می‌شود.
وی افزود: همچنین از محصولات در دست تحقیق و توسعه این شرکت می توان از اودراجیت L100D-55))، پارابنها و... نام برد.
محرابی، با اشاره به توانمندی این شرکت در صادرات به دیگر کشورها علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی ادامه داد: با توجه به تولید این ماده با کیفیت بسیار مطلوب، این شرکت رقیب جدی محصولات مشابه خارجی به ویژه کشورهای اروپایی محسوب می‌شود و گام های موثری نیز جهت صادرات این ماده به اقصی نقاط دنیا انجام شده است.
مدیرعامل شرکت دارویی ره‌آورد تامین، حفظ و ارتقاء اثر بخشی فرآیندها، سیستم و عملکردها با استقرار سیستم مدیریت یکپارچه بر اساس استاندارها را از اهداف این شرکت برشمرد و افزود: این به عنوان تولید محصولات دارویی، مواد اولیه دارویی و اولین و تنها تولید کننده پلی وینیل پیرولیدون و کوپلیمرهاي اكريليكي در خاور میانه، در راستای بر آورده سازی نیازهای داخلی و جذب مشتریان بین‌المللی تلاش می‌کند.
این فعال فناور، هدف اصلی تاسیس شرکت ره آورد تامین را  تولید pvp مورد مصرف صنایع دارویی کشور و قطع وابستگی به واردات این ماده اولیه بوده دانستو افزود: هم اکنون گریدهای مختلف صنعتی pvp ره آورد تامین مورد استقبال بسیاری از صنایع دیگر کشور نظیر رزین سازی ها، چسب سازی ها، صنایع فولاد، سرامیک سازی و ...قرار گرفته‌اند.


/پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: