system
توانمندی‌های حوزه تجدیدپذیر عرضه می‌شوند
توانمندی‌های حوزه تجدیدپذیر عرضه می‌شوند
در راستای برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر؛

توانمندی‌های حوزه تجدیدپذیر عرضه می‌شوند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 28235
درست یک هفته دیگر، ایران میزبان محققان و متخصصانی داخلی و خارجی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی این حوزه می‌شود تا دستاوردهایشان را به نمایش بگذارند.

درست یک هفته دیگر، ایران میزبان محققان و متخصصانی داخلی و خارجی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی این حوزه می‌شود تا دستاوردهایشان را به نمایش بگذارند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید مسلم موسوی مدیر عامل انجمن انرژی های تجدید پذیر ایران درباره برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدید پذیر اظهار کرد: نخستین دوره کارگاه Project Navigator توسط آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر در حاشیه این کنفرانس 11 آبان ماه برگزار می شود که در آن مباحثی مربوط به اصول احداث نیروگاه های خورشیدی آموزش داده می شود. برگزاری این کارگاه در راستای توانمندسازی فعالان این حوزه است.

موسوی ادامه داد: همچنین کارگاه تخصصی دیگری توسط موسسه بین المللی دی ان وی جی ال برگزار می شود که در این کارگاه نیز مباحث پیشرفته در حوزه انرژی خورشیدی مورد بررسی قرار می گیرد. بازرسی و تایید مقدار، وزن و کیفیت کالاهای گوناگون، همچنین تست و کنترل کیفیت محصولات و عملکرد آنها در برابر استانداردهای مختلف بهداشتی، ایمنی و نظارتی از خدمات اصلی شرکت دی‌ان‌وی جی‌ال است. دی ان وی جی ال شرکتی چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر اسلو، نروژ قرار دارد. این شرکت ارائه‌کننده انواع خدمات بازرسی، کنترل کیفیت و صدور انواع گواهینامه است.

وی در توضیحاتی بیشتر درباره کارگاهی که توسط موسسه بین المللی دی ان وی جی ال  برگزار می شود گفت: این کارگاه که 8 آبان ماه در حاشیه این کنفرانس برگزار می شود مباحثی همچون ارزیابی ریسک نیروگاه های خورشیدی، تست کنترل کیفیت، مشکلات رایج در مسائل فنی نیروگاه های خورشدی، چگونگی مدیریت قرارداهای نیروگاه های خورشدی، تنظیم قرارداد تدارکات و موضوعات دیگر توسط اساتید بین المللی این شرکت مطرح خواهد شد و در پایان به شرکت کنندگان گواهی نامه معتبر اهدا می شود.

موسوی همچنین بیان کرد: برای نخستین بار موضوع بازیافت تلفات حرارتی کارخانجات صنعتی به عنوان پنلی در این رویداد مطرح می شود از آنجا که کارخانجاتی همچون تولید سیمان، سرامیک و شیشه تلفات حرارتی زیادی دارند و با بازیافت این تلفات می توانند برقی تولید کنند که به عنوان برق پاک محسوب می شود و دولت این برق را از آنها خریداری می کند بنابراین با این پنل قصد ترویج بحث این نیروگاه ها در کشور را داشتیم. 

امسال در دومین دوره از این رویداد شاهد برگزاری نمایشگاهی هستیم که شرکت های داخلی و خارجی در آن دستاوردهای خود در حوزه انرژی های تجدیدپذیر را به نمایش می گذارند. دومین کنفرانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر ایران توسط انجمن انرژی های تجدیدپذیر و با حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی با هدف ارایه توانمندی ایران در حوزه تجدید پذیر 9 و 10 آبان ماه سال جاری در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می شود.

انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: