system
توسعه زیرساخت‌‌های نوآورانه با ایجاد مرکز ملی آفرینش فناوری مغز
توسعه زیرساخت‌‌های نوآورانه با ایجاد مرکز ملی آفرینش فناوری مغز

توسعه زیرساخت‌‌های نوآورانه با ایجاد مرکز ملی آفرینش فناوری مغز


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 97548
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی از حمایت‌های ستاد از توسعه زیرساخت‌های نوآورانه در حوزه علوم شناختی و مغز با هدف تجاری‌سازی نوآوری‌های این حوزه گفت.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سید محمد مهدوی در نشست بررسی مراحل پیشرفت فعالیت های عمرانی و اجرایی احداث مرکز ملی آفرینش فناوری مغز، این مرکز را یک لازمه برای توسعه زیرساخت‌های حوزه علوم و فناوری های شناختی در کشور دانست و گفت:  این مرکز به عنوان یک نهاد تحقیقاتی و تخصصی سومین تجربه موفق دیگر برای توسعه زیر ساخت ها درحوزه علوم و فناوری های شناختی در کشورمان محسوب می شود.

وی با اشاره به نقش این مرکز در توسعه فناوری‌های شناختی و مغز گفت: مرکز ملی آفرینش فناوری مغز به عنوان یک مرکز تحقیقاتی، آموزشی، درمانی و توان‌بخشی در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی فعالیت خواهد داشت.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی با بیان این‌که دو مرکز ملی دیگر در حوزه علوم و فناوری های شناختی در کشورمان درحال احداث است، خاطر نشان کرد : ماهیت اصلی مرکز ملی آفرینش فناوری مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری ‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است؛ این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ ها همکاری ‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان تخصصی متعلق به دانشگاه‌ علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران در تعامل خواهد بود.

حق جوی جوانمرد، معاون توسعه فناوری‌های راهبردی نیز در این نشست با قدردانی از تلاش ها و اقدامات  دکتر محمد تقی جغتایی، مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای تلاش و پیگری در امر احداث و فعالیت این مرکز تحقیقاتی، آموزشی و تخصصی، ایجاد مرکز ملی آفرینش فناوری مغز را نشانه جایگاه ممتاز ایران در حیطه دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی دانست .  

وی بیان کرد: این مرکز که در قالب یک مرکز  ملی در حوزه علوم اعصاب و دانش مغز فعالیت خواهد داشت نشانگر توانمندی های متخصصان و محققان و اساتید مجرب و وجود ظرفیت ها و پتانسیل های علمی و پژوهشی در کشورمان است.   

مرکز ملی آفرینش فناوری مغز در زمینی به مساحت هزار و 400 متر مربع و در پنج طبقه شامل چندین کلینیک، آزمایشگاه های نقشه برداری، شتاب‌دهنده‌ها و واحدهای فنی و اداری در حال احداث است و پیش  بینی می شود، امسال افتتاح و فعالیت تحقیقاتی ، تخصصی، آموزشی و درمانی خود را آغاز کند.

#24

بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: