system
توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز تولید تجهیزات کارآمد است
توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز تولید تجهیزات کارآمد است
فرهادی در پنجمین نمایشگاه ساخت ایران؛

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز تولید تجهیزات کارآمد است


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 23065
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان که مهمترین مراکز تولید‌کننده تجهیزات روز و پایه‌گذاران پایدار و مستمر اقتصادمقاومتی هستند باید مورد توجه قرار گیرد.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان که مهمترین مراکز تولید‌کننده تجهیزات روز و پایه‌گذاران پایدار و مستمر اقتصادمقاومتی هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در  رونق اقتصادی و رشد تحقیقات و پژوهش‌ها که به واسطه تولید تجهیزات کارآمد ممکن می‌شود، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان مهم‌ترین مراکز تولید‌کننده تجهیزات روز و پایه‌گذاران پایدار و مستمر اقتصادمقاومتی هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

فرهادی، نقش نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران را در ایجاد اشتغال و توسعه شرکت‌های فناور این حوزه اثربخش ارزیابی کرد و گفت: تولید و اشتغال نمایشگاه ساخت ایران، حضور و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و خرید دانشگاه‌ها از این شرکت‌ها و تولیدات آنها و بهره‌گیری از تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل عین تحقق شعار سال است.

وی با بیان این‌که رونق خرید‌ها از شرکت‌های فناور زمینه رونق کسب و کاررا فراهم کرده و تولید داخلی را رونق بخشیده است، ابراز کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی شده است و هر ساله فارغ‌التحصیلان زیادی در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول می‌شوند.

فرهادی با اشاره به نقش این نمایشگاه به عنوان الگویی برای توجه به رشد کیفی تجهیزات آزمایشگاهی تولید کشورمان گفت: در سال‌های اول دولت یازدهم به دلیل تحریم‌های ظالمانه، بدهی های دانشگاه‌ها، فرسوده و غیر‌قابل استفاده بودن تجهیزات دانشگاه‌ها ،تحقیقات در دانشگاهها به کندی صورت می گرفت و امر پژوهش به خوبی محقق نمی شد، اما اکنون این فرصت به خوبی فراهم شده است.

وی افزود: خوشبختانه محصولات با کیفیتی در زمینه ابزار‌آلات و ماشین‌آلات داشته‌‌ایم و خیلی از این تجهیزات در داخل تولید می‌شود و وظیفه ما این است که مراکز دانشگاه‌ها و غیره خرید خود را از داخل داشته باشند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد شرکت‌های فناور افزود: 39 پارک علم‌ و فناوری کشور میزبان بیش از  هزار شرکت فعال هستند و بالغ بر 32 هزار نفر را به اشتغال گمارده‌اند که این امر موجب رونق کسب و کار شده است.

وی با تاکید بر نقش دستگاه‌ها در رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری باید جهت حمایت از این شرکت‌ها ،قوانین و مقررات  استانداردهای مورد نیاز را در مراحل مختلف به تصویب برسانند و در بحث صادرات نیز حمایت‌های لازم را صورت دهند.

فرهادی به صادرات بالغ بر 500 میلیارد تومانی طی 3 سال گذشته و صدور 2 هزار و 760 میلیارد پیش‌ فاکتور ابراز امیدواری کردو گفت : این نمایشگاه‌ها عرصه ای است برای بیان استعدادها و توان علمی ، عملی شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع نیازهای تجهیز‌اتی و استانداردهای مورد نیاز  شرکت ها که امیدواریم با تبادل و هم‌فکری شاهد توسعه علمی کشور باشیم.

این نمایشگاه به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  4 تا 7 اردیبهشت ماه سال جاری از ساعت 9 تا 17 در سالن‌های میلاد و خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است.

 

پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: