system
تولید تجهیزات متنوع برق، الکترونیک و انرژی‌های نو به کمک دانش فنی بومی
تولید تجهیزات متنوع برق، الکترونیک و انرژی‌های نو به کمک دانش فنی بومی
توسط فناوران کشورمان صورت می‌گیرد؛

تولید تجهیزات متنوع برق، الکترونیک و انرژی‌های نو به کمک دانش فنی بومی


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 14872
فناوران ایرانی با بهره‌گیری از دانش فنی بومی و توانمندی متخصصان فنی کشور، محصولات متنوعی را برای به کارگیری در حوزه‌های گوناگون فنی، مهندسی، پتروشیمی و آزمایشگاهی، با قیمت مناسب نسبت به نمونه خارجی آن تولید کرده اند.

فناوران ایرانی با بهره‌گیری از دانش فنی بومی و توانمندی متخصصان فنی کشور، محصولات متنوعی را برای به کارگیری در حوزه‌های گوناگون فنی، مهندسی، پتروشیمی و آزمایشگاهی، با قیمت مناسب نسبت به نمونه خارجی آن تولید کرده اند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امید جبالبازی مدیرعامل شرکت قشم ولتاژ، با اشاره به تولیدات این شرکت فناور داخلی در عرصه برق و الکترونیک و مکاترونیک، با تکیه بر توانمندی داخلی متخصصان کشورمان گفت: این شرکت، با بهره‌مندی از توانمندی‌های مجود کشورمان، خدمات گوناگون و متنوعی را به مصرف کنندگان صنایع مختلف از قبیل نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع فلزی، خودرو سازی، مراکز آموزشی  و دیگر حوزه‌ها ارائه م‌کند و تلاش کرده است با ساخت تجهیزات مرغوب و داخلی، نیاز کشور به واردات این دست محصولات را برطرف کند.

 

تولید تجهیزات آموزشی گوناگون با بهره‌مندی از توانمندی بومی

این فعال فناور با اشاره به این که این شرکت فناور تلاش می‌کند تا نیازهای آموزشی  و آزمایشی حوزه الکترونیک و مکاترونیک را برآوره سازد، اظهار کرد: از آنجا که هدف ازایجاد رشته مکاترونیک تربیت نیروهای متخصص جهت طراحی، ساخت و کنترل سیستم های پیشرفته صنعت است، لزوم آموزش برخی ست ها و کاربردها در دانشگاه ها و هنرستان های کشورمان برای دانشجویان و دانش آموزان این رشته و رشته های مرتبط، بسیار زیاد است.

 

جبالبازی،  با اشاره به مجموعه آموزشی ست آموزشی مکاترونیک به عنوان یکی از محصولات قشم ولتاژ در حوزه آموزشی بیان کرد: این ست آموزشی از 8 ایستگاه کاری تشکیل شده که هدف از ساخت آن، آموزش عملکرد سیستم های مکانیکی و کنترل الکترونیکی تجهیزات است.

وی افزود: در این ست آموزشی سعی شده است که از انواع روش‌های انتقال حرکت مکانیکی مثل سیستم های نوار نقاله، سیستم های پنوماتیکی، ربات و همچنین از انواع موتورها، سنسورها و کنترلر (PLC) استفاده شود تا کاربر با مفهوم سیستم های مکانیکی و نحوه کنترل آن‌ها آشنا شود.

این فعال فناور، بومی بودن تجهیزات و قطعات به کار رفته در تولیدات این شرکت‌ها را یکی از مولفه‌های تولیدات آموزشیو آزمایشگاهی قشم ولتاژ برشمرد و گفت: مزیت مواد و قطعات به کاربرده شده در این دستگاه ها، موجود بودن آنها در بازار است که قابلیت اطمینان به عمر طولانی کاری را دوچندان می‌کند.

جبالبازی همچنین از میز خورشیدی به عنوان یك نوع شبیه ساز برای نیروگاه‌های خورشیدی با قابلیت  آموزش و كار با یك سیستم خورشیدی واقعی، تولید شده توسط این شرکت گفت: این ست با قابليت انجام آزمايش‌های مختلف و شبيه‌سازی شرايط مختلف محيطی، برای استفاده در مراكز آموزشی و تحقيقاتی به منظور آموزش راه اندازی و شبيه‌سازی سيستم‌های برق خورشيدی  12/24VDC و 220 VAC طراحی شده است.

 

تولید تجهیزات فناورانه در حوزه انرژی‌های نو

جبالبازی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از انرژی‌های نو در تامین نیاز انرژی با حفظ منابع محیط زیست، بیان کرد: در روشنایی یك روز آفتابی ، از تابش خورشید مقدار زیادی انرژی به سطح زمین می رسد که اگر بتوانیم كل این انرژی را جمع آوری كنیم، خانه‌‌ها و محل كارمان را به آسانی و به‌صورت رایگان می‌توانیم برق رسانی كنیم.

این فعال فناور، با اشاره به طراحی و ساخت ست‌های آموزشی سیستم‌ها فتوولتایک، آبگرمکن‌های خورشیدی، راه‌اندازی تجهیزات فتوولتاییک گفت: دپارتمان انرژی‌های نو شرکت قشم ولتاژ در حوزه طراحی، ساخت، آموزش و مشاوره در حوزه انرژی‌های نو از جمله انرژی خورشیدی فعالیت می‌کند و بر همین اساس، محصولاتی همچون کیف آوزشی خورشیدی با قابلیت آموزش نحوه ذیره انرژی و چگونگی استفاده از باتری‌ها، بهینه سازی انرژی تولید کرده است.

مدیرعامل این شرکت فناور که در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی نیز حضوری فعال داشته است، در پایان اظهار کرد: این شرکت، در زمینه‌های متنوعی همچون فروش تجهیزات سیستم های کنترل CNC و درایو ، آموزش سیستم های اتوماسیون صنعتی، ابزار دقیق، مکاترونیک، و رباتیک،  طراحی و ساخت آزمایشگاه کنترل صنعتی،  تولید تابلو های برق کنترل صنعتی فعالیت می‌کند، اما در روند تولید خود تلاش کرده است تجهیزاتی تولید کند که از حیث خدمات پس از فروش مشتریان را آسوده خاطر ساخته و نیاز آنان را به خرید محصولات گران قیمت، برطرف کند.

پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: