system
حمایت از پژوهشگران در حوزه ریاضی توسعه می‌یابد
حمایت از پژوهشگران در حوزه ریاضی توسعه می‌یابد
با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی؛

حمایت از پژوهشگران در حوزه ریاضی توسعه می‌یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 37102
تفاهمنامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و انجمن ریاضی ایران امضاء شد تا شاهد رشد حمایت از پژوهشگران در این حوزه باشیم.

 

تفاهمنامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و انجمن ریاضی ایران امضاء شد تا شاهد رشد حمایت از پژوهشگران در این حوزه باشیم.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی به منظور شناسایی، برقراری ارتباط و حمایت از این قشر توانمند جامعه و انجمن ریاضی ایران به منظور استفاده از مشارکت و همکاری‌های علمی آنان در زمینه‌ اجرای سیاست های خود تفاهم نامه همکاری با انجمن ریاضی ایران منعقد کرد.
استفاده از پتانسیل و ظرفیت های اعضای انجمن برای داوری و نظارت پروژه ها و عضویت در کارگروه های صندوق، ارسال اولویت های تحقیقاتی در گرایش های مختلف ریاضی، سفارش برگزاری کارگاه و یا همایش به انجمن، اشاعه و ترویج علم ریاضی و افزایش درک عمومی از اهمیت این علم با ارائه برنامه، ارائه پیشنهادهای راهبردی برای رشد ریاضیات در کشور، ارزیابی خانه ریاضیات و ارائه طریق برای اثر بخشی بیشتر خانه ریاضی در استان ها و شناسایی و معرفی اساتید برجسته ایرانی در رشته های ریاضی در مراکز علمی خارج از کشور به مراجع ذینفع و ذیربط و نوآوری در ایجاد رشته های جدید در علوم ریاضی و آینده علم ریاضی در ایران برخی از موضوعات این تفاهمنامه است.
توسعه پایدار و پیشرفت هر کشور مرهون پرورش حفظ و نگهداری سرمایه¬های علمی، پژوهشی و فناورانه آن کشور است. پژوهشگران و فناوران موجبات ترقی، تعالی، توسعه علمی و فناوری و در نهایت توسعه پایدار همه جانبه را برای کشور فراهم می‌سازند بنابراین امضای تفاهمنامه با مراکز مختلف و حمایت از طرح های پژوهشی زمینه پیشرفت در کشور را فراهم می کند. این تفاهمنامه همکاری نیز به امضای نصرت الله ضرغام رییس صندوق و محمد علی دهقان رییس انجمن ریاضی ایران رسید تا با همکاری این دو مرکز شاهد رشد و توسعه نوآوری ها در حوزه ریاضیات کشور باشیم. مدت و اعتبار اين تفاهم‌نامه پنج سال است و مالکیت فکری نتایج حاصل از طرح های تحقیقاتی اجرا شده مشترک و همچنین دانش فنی که جزیی از نتایج است به انجمن، صندوق و پژوهشگر تعلق دارد.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: