system
حمایت ویژه معاونت علمی از صنایع تجهیزات ورزشی
حمایت ویژه معاونت علمی از صنایع تجهیزات ورزشی
دلیری خبرداد:

حمایت ویژه معاونت علمی از صنایع تجهیزات ورزشی


زمان مطالعه : 5 دقیقه
کد خبر : 28513
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در فستیوال صنعت تجهیزات ورزشی و توان‌بخشی گفت: معاونت علمی به صورت ویژه از صنایع تجهیزات ورزشی حمایت می‌کند.


معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در فستیوال صنعت تجهیزات ورزشی و توان‌بخشی گفت: معاونت علمی به صورت ویژه از صنایع تجهیزات ورزشی حمایت می‌کند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در فستیوال تخصصی نوآوری‌های صنعت تجهیزات ورزشی و توان‌بخشی گفت: این دهمین فستیوالی است که برگزار می‌شود اما با 9 فستیوال قبل تفاوت‌های ویژه‌ای دارد. فستیوال‌های قبل به حوزه‌هایی ورود می‌کرد که نیازهای جامعه را در معضلات و مشکلات اجتماعی رفع می‌کرد. اما علوم ورزشی نگاه اولیه ش پیشگیری است.
وی توضیح داد: با برگزاری این فستیوال در نظر داریم تا بستر را طوری فراهم کنیم که افراد سالم بمانند که نیازی به فناوری‌هایی که برای درمان استفاده می‌شود نباشد. لذا اگر یک فایل مستقلی برای این حوزه باز کنیم به بیراهه نرفته‌ایم. در کنار موضوع ورزشی، مبحث توان‌بخشی هم یک اتفاقی است که خارج است حیطه اختیارات انسان می‌افتد.
دلیری اضافه کرد: امروز دورهم جمع شده‌ایم تا به صاحبان ایده‌هایی که در حوزه علوم ورزشی و توان‌بخشی فعالیت می‌کنند توجه کنیم. دست آنان را در دست سرمایه‌گذاران بگذاریم تا از این طریق برخی مشکلات در این حوزه حل شود.
وی این اتفاق را یک قدم خاص دانست و گفت: اگر بخواهیم یک بررسی موشکافانه داشته باشیم سرمایه در حوزه حاشیه‌های ورزش، فعالیت‌های ورزشی، باشگاه‌ها، افراد ورزشکار و غیره از منابع مالی بسیاری برخوردار هستند. افرادی که با ورزش سروکار دارند بستر خوبی هستند. لذا طی کردن منابع به سمت حوزه تخصصی‌ای که با سلامت مردم سروکار دارد امر مهمی است.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با اشاره به ضعف در این حوزه، بیان کرد: درصد قابل‌توجهی از سرمایه‌گذارانی که خود در حوزه ورزش هستند به دنبال حوزه‌هایی هستند که سرمایه‌گذاری در آن به نقدینگی نزدیک‌تر باشد. اما باید فعالین ورزشی و مسوولان در قدم اول در حوزه تخصصی خود که ورزش است سرمایه‌گذاری کرده و فرهنگ‌سازی کند.
وی افزود: ورزشکاران سرمایه خود را در راستایی قرار می‌دهند که از اسم آنها به عنوان برند استفاده شود. تبلیغاتی که ممکن است حتی خود آنها به آن اعتقادی نداشته باشند. اما قطعاً به حوزه ورزش اعتقاد داشته که به آن ورود کرده است.
دلیری نیاز اصلی جامعه را شادابی عنوان کرد و گفت: شادابی در جسم، روح، زندگی، کار و فعالیت اجتماعی ما تاثیرگذار است. پس اگر فعالیت‌های ورزشی در کشور نهادینه شود معضلات اجتماعی ما کاهش پیدا می‌کند. بیماری‌ها به حداقل می‌رسد و هزینه‌های دولت در بحث درمان کم می‌شود.
به گفته وی، نخستین هدف خیرین را درمان بیماران نیازمند است، اما شاید بتوان شرایطی ایجاد کرد تا افراد بیمار نشوند.
 
حمایت از شتاب در حوزه تجهیزات ورزشی
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی با اشاره به ارسال 170 ایده به فستیوال تخصصی نوآوری‌های صنعت تجهیزات ورزشی و توان‌بخشی بیان کرد: این رقم نشان می‌دهد افراد صاحب‌فکر، اندیشه و خلاقیت در این حوزه وجود دارند. به همین منظور در چنین فستیوال دولت، سرمایه‌گذار و صاحبان ایده کنار هم قرار می‌گیرند.
وی  ادامه داد: من به‌عنوان نماینده دولت اعلام آمادگی می‌کنم تا فایل مستقلی برای فعالیت‌های ورزشی ایجاد کنم. اگر شرایطی ایجاد شود تا افراد در سخت‌ترین مدت‌زمان بتوانند فعالیت ورزشی داشته باشند، فرهنگ‌سازی اتفاق می‌افتد.
دلیری با تأکید بر ایجاد بستر در حوزه ورزشی گفت: اگر سرمایه‌گذاران در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند خلأها مشخص خواهد شد. قطعاً صاحبان اندیشه و فکری دارند تا به مردم کمک کنند در محل کار و ماشین شرایطی برای ورزش فراهم کنند.
وی بر فرهنگ‌سازی و استارتاپ ویکند در رشته‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم بستری فراهم کنیم تا شتاب‌دهنده‌ها پشتیبانی استارتاپ های این عرصه را داشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ادامه داد: در این راه محدودی منابع مالی نداریم. آمادگی داریم از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم و امیدواریم در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و افرادی که در حوزه ورزش فعالیت دارند را به سرمایه‌گذاران وصل کنیم.
وی تاکید کرد: این حوزه هم پردرآمد است و هم بر تمامی نیازهای جامعه اثرات معنوی خواهد داشت. چراکه قطعاً تاثیراتی ایجاد می‌کند که ممکن است محسوس نباشد اما بسیاری معضلات اجتماعی را برطرف کند. از جمله آنها شادابی کاری و اجتماعی است.
 
20 قرارداد، دستاورد فستیوال‌های تخصصی بازار دارایی فکری
نخستین فستیوال بازار دارایی فکری را در حوزه نوآوری‌های صنعت تجهیزات ورزشی و توان‌بخشی با  محورهای ابزارهای تمرینی و کمک تمرینی رشته‌های ورزشی؛ بیومکانیک، مهندسی و فناوری ورزشی؛ تجهیزات آزمایشگاهی علوم ورزشی؛ تجهیزات توان‌بخشی ورزشی؛ شبیه‌ساز مدل‌های حرکتی ورزشی و مهندسی پزشکی برگزار شد.
این رویداد با همکاری پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، شرکت فرابورس ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برپا شده است، در این رویداد که با ارائه حضوری 8 اختراع در صنعت تجهیزات ورزشی و توان‌بخشی همراه است مجموعه‌های سرمایه‌گذاران خطرپذیر و تعداد کثیری از صاحبان صنایع حضور داشتند.
اکبر قنبرپور، رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران در شروع این رویداد دقایقی به معرفی برنامه و رسالت‌های فن بازار ملی ایران پرداخت. وی گفت: پس از برگزاري ۹ فستيوال در صنعت لوازم خانگي، تجهیزات پزشکی، صنعت موادغذایی، صنعت پلاستیک و پلیمر و تجهیزات پزشکی که با استقبال گسترده صنعتگران و تولیدکنندگان برگزار شد تصمیم گرفتیم رویدادی هم برای نوآوري‌هاي صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: تاکنون ۸۰ اختراع در جریان فستیوال‌ها عرضه شده که ۱۸مورد معامله به ارزش بیش از ۱۵۰میلیارد ریال از نتایج این فستیوال‌ها بوده است به علاوه امروز از دو قرارداد دیگر رونمایی می‌شود که تعداد قراردادهای منعقد شده این رویدادها را به ۲۰قرارداد می‌رساند.
قابل توجه است که در فستیوال‌ها این امکان برای سرمایه گذاران و صنعتگران فراهم خواهد بود تا
 پس از ارائه‌های حضوری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از نزدیک بررسی و با صاحبین نوآوری‌ها گفتگو و تعامل داشته باشند.
در حاشیه فستیوال نوآوری‌های صنعت ورزشی دو قرارداد: رنگ پودری الکترواستاتیک ضدخوردگی نانو ساختار (۱۲میلیارد ریال) و ربات واترجت با هد ترکیبی سندبلاست (۱۰میلیارد ریال) مربوط به فستیوال قبل به امضا رسید.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: