system
حیاتی نو؛ بازدهی به چاه‌های نفتی بازگشت
حیاتی نو؛ بازدهی به چاه‌های نفتی بازگشت

حیاتی نو؛ بازدهی به چاه‌های نفتی بازگشت


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70812
یک چاه نفتی تا ابد نمی‌تواند بازدهی و کارایی نخستین روزهایش را داشته باشد. فوران پر شدت یک چاه نفتی در روزهای نخست، در سال‌های بعد به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسد. فناوری اما به یاری این مشکل آمده است و حیاتی دوباره به چاه‌های نفتی کم رمق می‌بخشد. فناوری که از آن تحت فرازآوری مصنوعی یاد می‌شود به کمک یک شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است.

حامد گرامی مدیرعامل ﺷﺮﮐﺖ ﻓﺮازﻧﻮﯾﻦ اﻧﺪﯾﺶ اروﻧﺪ، ارائه خدمات ﻓﺮازآوری ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ و راﻫ‌‌ﮑﺎرﻫﺎی ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ چاه‌های نفت را دستاورد این شرکت دانش‌بنیان دانست و گفت: تلاش کردیم تا طیف کاملی از پروژه‌های مربوط به این حوزه در این شرکت را با ساخت تجهیزات و بومی‌سازی ﺗﻠﻤﺒﻪﻫﺎی ﻣﯿﻠﻪای ﻣﮑﺸﯽ در کشور نیاز صنایع نفتی به این فناوری را تامین کنیم.

وی با بیان این‌که این شرکت دانش‌بنیان تمامی بخش‌های صنعت بازآوری از طراحی و مهندسی و ساخت را انجام می‌دهد، ادامه داد: تامین قطعات و نگهداری و پشتیبانی پمپ‌های قبلی نصب شده و همچنین تدوین نرم‌افزار طراحی پمپ‌های میله‌ای و راستی‌آزمایی طراحی نمونه‌های قبلی نصب شده در همین راستا، در این شرکت دانش‌بنیان اﻧﺠﺎم می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از فرآزآوری مصنوعی تعدادی زیاد از چاه های نفتی کشور که وارد نیمه دوم عمر خود شده‌اند گفت و ادامه داد: خوشبختانه فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان به یاری کشور آمد و همزمانی این تولیدات با تحریم ها زمینه ای شد تا نیاز صنعت نفت به تجهیزات خارجی که دیگر خدماتشان ارائه نمی‌شد، با ورود به موقع این شرکت دانش بنیان برطرف شود.

این فعال فناور با اشاره به ارائه خدمات به  30 حلقه از چاه‌های نفتی کشور گفت: برای آینده برنامه نصب بر روی 23 حلقه چاه در دستور کار قرار دارد. همیچنین به 30 حلقه چاه نیز خدمات پشتیبانی ارائه می‌شود که در حال حاضر ظرفیت چاه ها را به 800 تا 1200 بشکه در روز رسانده است.

این فعال فناور از اشتغال تخصصی در این شرکت دانش‌بنیان گفت و بیان کرد: در مجموع برای  40 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است. به ازای هر پمپ که نصب می شود و چاه های از مدار خارج شده را به مدار بر می‌گرداند از میان نیروی انسانی بومی هر منطقه حداقل 3 نفر ایجاد اشتغال می‌شود. این تعداد فارغ از کارگاه های و صنایع وابسته به این حوزه است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ربات «ایران‌ساخت» به چاه‌‌های عمیق رسید
ربات «ایران‌ساخت» به چاه‌‌های عمیق رسید
99/06/18 - 07:46
با فناوری‌های نوین محصولات باغداری را توسعه دهیم
با فناوری‌های نوین محصولات باغداری را توسعه دهیم
98/06/31 - 11:16
 افزایش بازدهی نیروگاه ها با نانو فیلترهای صنعتی
افزایش بازدهی نیروگاه ها با نانو فیلترهای صنعتی
97/06/12 - 10:34
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: