system
دستیابی ایران به فناوری حفر چاه‌های افقی طویل و چندشاخه با بومی‌سازی تجهیز پیشرفته حفاری هدایت‌پذیر
دستیابی ایران به فناوری حفر چاه‌های افقی طویل و چندشاخه با بومی‌سازی تجهیز پیشرفته حفاری هدایت‌پذیر
در قالب برنامه «تولید بار اول» معاونت علمی محقق می‌شود

دستیابی ایران به فناوری حفر چاه‌های افقی طویل و چندشاخه با بومی‌سازی تجهیز پیشرفته حفاری هدایت‌پذیر


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 94544
با امضای قرارداد همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ساخت تجهیز حفاری هدایت‌پذیر دورانی (RSS) آغاز شد تا یکی از مهم‌ترین نیازهای تحریمی صنعت نفت به دست متخصصان داخلی تامین شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، قرارداد همکاری مشترک در زمینه طراحی ساخت و بهره برداری تجهیز حفاری هدایت پذیر دورانی (RSS) و فناوری‌های وابسته آن بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت مهندسی و ابزار دقیق رایا انرژی منعقد شد.

این قرارداد طی مراسمی با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور، محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و جمعی از معاونان و مدیران معاونت و شرکت به امضای رضا سلطانعلی زاده، دستیار معاون علمی رئیس جمهور در حوزه توسعه بازار دانش بنیان و مدیر کل دفتر توسعه اقتصاد معاونت علمی و کیوان کهزادی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی و ابزار دقیق رایا انرژی رسید.

موضوع موافقت نامه اجرای ساخت و بهره برداری تجهیز حفاری هدایت پذیر دورانی (RSS)، بومی‌سازی و توسعه فناوری‌های وابسته آن است و در قالب این توافق، بومی سازی ساخت سه تجهیز حفاری هدایت پذیر دورانی (RSS) و توسعه فناوریهای مرتبط با آن مورد حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بوده و توسط شرکت ملی نفت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

در راستای این قرارداد، بهره‌برداری و ارائه خدمات حفاری جهت دار به وسیله تجهیز حفاری هدایت پذیر دورانی (RSS) در میادین نفت و گاز کشور به مدت 10 سال، ایجاد همکاریهای بین‌المللی در زمینه توسعه و اکتساب فناوریهای اصلی و جانبی تجهیز RSS، توسعه و آموزش نیروی انسانی مستعد با استفاده از ظرفیت سرمایه انسانی زیست‌بوم کارآفرینی و دانش بنیان کشور توسط شرکت ملی نفت ایران و مجموعه‌های تابعه صورت می‌گیرد.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ضمن ایجاد زمینه‌ شناسایی شرکت‌ها و فناوران حائز صلاحیت به منظور کمک به تقویت زنجیره ارزش این صنعت و پیشنهاد آنها به شرکت نفت در شناسایی زنجیره تأمین داخلی و خارجی اقلام وارداتی پروژه و تسهیل در صدور مجوزهای قانونی مرتبط برای طرح های مرتبط، همکاری می‌کند.

همکاری در اجرای آزمون‌های کارگاهی و میدانی در شرکت ملی نفت، همکاری در تدوین استانداردها و دستورالعمل‌های مورد نیاز تجهیز (RSS)، طراحی و ساخت و انجام آزمون‌های عملکردی، حمایت بلاعوض (گرنت) تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال از طراحی استحصال دانش فنی برخی از اجزا، ساخت اقلام راهبردی تهیه مواد و تجهیزات اخذ استانداردهای لازم و اجرای آزمون‌های میدانی تجهیز (RSS) از حمایت‌های معاونت علمی، در قالب این توافق‌نامه است.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از هزینههای تحقیق و توسعه در قالب برنامه اعتبار مالیاتی تا سقف هزار و 500 میلیارد ریال حمایت می‌کند

اعطای تسهیلات حداکثر تا سقف هزار میلیارد ریال در قالب بند الف تبصره ۱۸ برای توسعه فناوری و تحقیق و توسعه براساس پیشرفت موضوع موافقت نامه و تأیید معاونت علمی، متناسب با پیشرفت پروژه از دیگر اقدامات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای تحقق این پروژه است.

#24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: