system
دو طرح کلان ملی در حوزه بهداشت و سلامت به بهره‌برداری رسید
دو طرح کلان ملی در حوزه بهداشت و سلامت به بهره‌برداری رسید
با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر بهداشت و درمان؛

دو طرح کلان ملی در حوزه بهداشت و سلامت به بهره‌برداری رسید


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 19248
با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دو طرح ملی فناوری در حوزه بهداشت و سلامت بهره برداری شد.

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دو طرح ملی فناوری در حوزه بهداشت و سلامت بهره برداری شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مراسم افتتاح طرح های کلان ملی «بهره برداری از فاز نخست بخش تحقیق و توسعه طرح ملی توسعه و انتقال فناوری روش های آنالیز غربالگری و پیشرفته آلاینده های غذایی» و راه اندازی «آزمایشگاه غربالگریی اختلالات متابولیک نوزدان» با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجتمع نیایش شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم ستاری با بیان اینکه امروز شاهد راه‌اندازی و به نتیجه رسیدن دو طرح مهم ملی برای کشور با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم، اظهار کرد: راه اندازی آزمایشگاه غربالگریی اختلالات متابولیک نوزدان بخشی مهم در عرصه ارائه اقدامات به موقع درمانی نوزادان و در نتیجه تضمین سلامت آینده جامعه است.

ستاری ادامه داد: همچنین طرح تشخیص آلاینده ها در مواد غذایی نیز بحثی جدی در تامین غذای سالم جامعه است.

 

حمایت جدی معاونت علمی از طرح های جدید حوزه سلامت

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه هر دو طرح مذکور از لحاظ اقتصادی و سلامت برای کشور دارای اولویت است، بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تمامی طرح هایی که برای نخستین بار در کشور به اجرا در می آید به طور جدی حمایت و همراهی می کند، زیرا انجام این طرح ها دستاوردهای تجاری و اقتصادی مناسبی برای مردم کشور به همراه دارد.

رییس هیئت امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور همچنین ابراز کرد: امیدواریم طرح های ملی دیگری که با همکاری وزارت بهداشت در دستور کار داریم به مرور تا سال آینده به نتیجه برسد تا زیرساخت هایی برای تجاری سازی و بهره برداری در حوزه بهداشت و سلامت  مردم و جامعه از این فناوری ها در کشور فراهم شود.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم آزمایشگاه غربالگری اختلالات متابولیک نوزادان و فاز نخست طرح ملی تحقیق و توسعه طرح کلان ملی توسعه و انتقال فناوری روش های آنالیز غربالگری و پیشرفته آلاینده های غذایی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

غربالگری اختلالات متابولیک در بدو تولد نوزاد با استفاده از یک قطره خون خشک انجام می شود. برخی از نوزدان در بدو تولد، با نارسایی و اختلالات متابولیک متولد می شوند که از روی ظاهر نوزاد قابل تشخیص نیست. عدم تشخیص این بیماری ها و اختلالات، صدمات جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل می کند. در آزمایشگاه غربالگری اختلالات متابولیک نوزادان، که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است تلاشی است که این بیماری ها مغفول نماند و به موقع اقدامات درمانی که متضمن سلامت آینده جامعه است انجام شود.

همچنین در طرح کلان ملی توسعه و انتقال فناوری روش های آنالیز غربالگری و پیشرفته آلاینده های غذایی، توجه ویژه ای به تمامی زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزار برای تحقق اهدافی همچون استفاده از توان علمی متخصصان کشورمان برای توسعه روش های شناسایی آلاینده ها و تربیت نیروی متخصص فنی و آشنا به روش های روز دنیا شده است.

 

پایان پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: