system
رویداد واسط‌های مغز و رایانه در کرمانشاه برگزار می‌شود
رویداد واسط‌های مغز و رایانه در کرمانشاه برگزار می‌شود
با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی؛

رویداد واسط‌های مغز و رایانه در کرمانشاه برگزار می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 24316
نوآوردگاه ایده‌های نوین کسب و کار با محوریت واسط‌های مغز و رایانه به حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 14 تا 18 شهریورماه 96 در کرمانشاه برگزار می‌شود.

نوآوردگاه ایده‌های نوین کسب و کار با محوریت واسط‌های مغز و رایانه به حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 14 تا 18 شهریورماه 96 در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در دهه‌های اخیر همگرایی علوم مختلف باعث ظهور فناوری نوینی با عنوان واسط مغز و رایانه  (BCI) شده است. این فناوری با هدف برقراری ارتباط بین مغز و یک پردازشگر بیرونی ایجاد شده است به طور خلاصه این واسط‌ها می‌توانند خواسته‌های فرد را از طریق سیگنال‌های مغزی شناسایی کرده و به وسیله دستگاهی که به مغز متصل شده است اجرا کنند. همگرایی در این حوزه به قدری متنوع و وسیع است که در برخی کاربردها از فناوری‌های زیستی، فناوری نانو و مواد پیشرفته نیز بهره گرفته شده است.

مرکز شناخت با همکاری شرکت نوآوران فناوری‌های همگرایی، شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو (شزان) و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، نوآوردگاه ایده‌های نوین کسب‌وکار با محوریت واسط‌های مغز و رایانه را برگزار می‌کند. هدف این برنامه شناسایی افراد صاحب ایده و تلاش برای توسعه و تجاری سازی ایده‌های آن‌هاست.

هدف نهایی برنامه «تولید محصولات کاربردی و ارائه خدمات مبتنی بر BCI» در حوزه‌های سلامت و پزشکی، ارگونومی عصبی و محیط‌های هوشمند، حوزه بازاریابی عصبی  و تبلیغات، حوزه آموزش، حوزه بازی و سرگرمی، امنیت و احراز هویت است.

 حوزه سلامت و پزشکی شامل ترک اعتیاد، تشخیص تومور و اختلالات خواب، کمک به افراد ناتوان، بازیابی توان حرکتی، درمان اختلالات عصبی و ارتباط با بیماران دارای اختلالات برقراری ارتباط با دنیای بیرون است.
ارگونومی عصبی و محیط‌های هوشمند متشکل از خانه هوشمند، تشخص خستگی و عدم توجه رانندگان می‌شود و اثرگذاری تبلیغات، به خاطر سپاری تبلیغات حوزه بازاریابی عصبی  و تبلیغات را شامل می‌شوند.

حوزه آموزش شامل تنظیم هیجانات در آموزش، آموزش مهارت است و حوزه بازی و سرگرمی را کنترل بازی‌ها، کنترل هیجانات کاربران تشکیل می‌دهد. همچنین حوزه  امنیت و احراز هویت شامل استفاده از سیگنال‌های مغزی در تشخیص هویت است.

کارگاهای آموزشی ثبت سیگنال مغز، قلب و عضله برای علاقه‌مندان در زمان نوآوردگاه در کرمانشاه و قبل از ان در محل موسسه پرتو دانش برگزار می‌شود.

نرم‌افزار و سخت‌افزارهای کاربردی که قابلیت اتصال به سیستم eLab, eWave را داشته باشد  و جهت تشخیص، ارزیابی کنترل، درمان و بیماری‌های قلبی، مغزی، عضلانی و ضایعات مغزی و نخاعی مورد اولویت تجاری سازی قرار خواهند داشت.

نوآوردگاه ایده‌های نوین کسب‌وکار با محوریت واسط‌های مغز و رایانه به حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 14 تا 18 شهریورماه 96 در کرمانشاه برگزار می‌شود.

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: