system
زمینه برای پیوند خلاقیت با اقتصاد کشور فراهم می‌شود
زمینه برای پیوند خلاقیت با اقتصاد کشور فراهم می‌شود

زمینه برای پیوند خلاقیت با اقتصاد کشور فراهم می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 88882
خانه‌های خلاق و نوآوری، بستری برای توسعه شرکت‌های خلاق هستند که زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، خلق ارزش افزوده، توسعه بازار و رونق اقتصاد خلاق می‌شوند.

خانه‌های خلاق و نوآوری، در کنار مجموعه حمایت‌هایی که از سوی ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری صورت می‌گیرد، تیم‌ها و هسته‌های خلاق و نوآور را در مسیر تبدیل ایده‌های خلاق به پدیده، ایجاد شرکت‌های خلاق و ارزش آفرینی سوق می‌دهد.

 

فعالیت در سراسر کشور

این رویکرد سبب شده تا خانه‌های خلاق و نوآوری که هم‌اکنون در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، زمینه را برای اتصال حوزه‌هایی که می‌توانند ارزش افزوده بالایی خلق کنند، به زیست‌بوم نوآوری کشور فراهم کنند و ضمن ایجاد اشتغال، درآمدزایی و توسعه فرهنگ، مسیر تبدیل علوم انسانی به کسب و کار را فراهم کنند.

 

رسیدن به اهداف طلایی ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری سبب شده تا در کنار تقاضاهایی از سوی تیم‌های خلاق، ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق نیز پیشنهاد تاسیس این خانه‌ها را به برخی هسته‌های خلاق و نوآور بدهد.

 

پیشتازی صنایع خلاق

حوزه فعالیت بیش از یک‌سوم خانه‌های خلاق و نوآوری که مدارک آنها در دست بررسی است، «صنایع خلاق» است. دیگر خانه‌ها نیز در حوزه‌هایی چون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرش، هنر اسلامی، علوم انسانی، محتوای دیجیتال، بازی و سرگرمی، یادگیری آموزشی، حکمرانی، بازی‌های ویدئویی و پویانمایی فعالیت دارند.

 

به‌زودی در تمامی استان‌های کشور

گستره خانه ‌های خلاق و نوآوری به تهران محدود نمی‌شود و خانه‌های خلاق و نوآوری در شهرهای مختلف کشور فعالیت دارند و به زودی این خانه‌ها تمامی شهرهای کشور را پوشش می‌دهند.

متقاضیان واجد شرایط ایجاد خانه‌خلاق و نوآوری می‌توانند برای ثبت‌نام و بهره‌مندی از حمایت‌ها، به سایت خانه‌های خلاق و نوآوری مراجعه کنند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

 

24#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بستری برای رونق کسب و کارهای خلاق علوم انسانی فراهم شد؛ ستاری: تحول‌آفرینی علوم انسانی در پیوند با فناوری‌های نرم و صنایع خلاق و فرهنگی  پررنگ می‌شود
بستری برای رونق کسب و کارهای خلاق علوم انسانی فراهم شد؛ ستاری: تحول‌آفرینی علوم انسانی در پیوند با فناوری‌های نرم و صنایع خلاق و فرهنگی پررنگ می‌شود
99/10/30 - 14:39
 بدون پیوند دانش و فناوری با جامعه توسعه اقتصاد بومی ممکن نمی‌شود
بدون پیوند دانش و فناوری با جامعه توسعه اقتصاد بومی ممکن نمی‌شود
97/02/24 - 11:53
 هم سویی مدیران با نوآوری جوانان زمینه ساز تحول اقتصاد مبتنی بر ظرفیت های بومی می شود
هم سویی مدیران با نوآوری جوانان زمینه ساز تحول اقتصاد مبتنی بر ظرفیت های بومی می شود
96/12/19 - 14:53
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: