system
ساخت پیگ‌های هوشمند، مصداق بارز بومی‌سازی فناوری در کشور است
ساخت پیگ‌های هوشمند، مصداق بارز بومی‌سازی فناوری در کشور است
دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی:

ساخت پیگ‌های هوشمند، مصداق بارز بومی‌سازی فناوری در کشور است


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 22974
توفیقی در نشست شورای راهبری ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی گفت: فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه بومی‌سازی فناوری پیگ های هوشمند از مصادیق بارز توسعه فناوری بومی است.



توفیقی در نشست شورای راهبری ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی گفت: فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه بومی‌سازی فناوری پیگ های هوشمند از مصادیق بارز توسعه فناوری بومی است. 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، در نشست شورای راهبری ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی، جعفر توفیقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی، بر حمایت ستاد از توسعه و بومی‌سازی فناوری طراحی و ساخت پیگ های هوشمند  تاکید کرد و افزود:  فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه بومی‌سازی فناوری پیگ ¬های هوشمند از مصادیق بارز توسعه فناوری بومی است. 
توفیقی حمایت از شرکت‌های توانمند داخلی و اعتماد به آن‌ها برای انجام پروژه‌ها را تسهیل‌کننده دستیابی کشور به این فناوری ارزیابی کرد.
وی ادامه داد:  از گام‌های مهم برداشته‌شده در این زمینه، قرار دادن ساخت پیگ های هوشمند در فهرست کالاهای اولویت‌دار مورد نیاز صنعت نفت توسط وزارت نفت است،  که حاکی از حمایت این وزارتخانه از ساخت داخل و بومی‌سازی این فناوری است.
دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی گفت: تجمیع تقاضا در شرکت‌های تابعه این وزارتخانه می‌تواند گام مؤثر دیگری در جهت فراهم کردن امکان برنامه‌ریزی جدی سرمایه‌گذاران در زمینه سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد.
در این نشست فضایی فر، رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی سگال پردازش، ضمن ارائه پیشینه اقدامات شرکت در زمینه بومی‌سازی پیگ های هوشمند، بیان کرد:  این شرکت فعالیت در زمینه پیگ های هوشمند را با طراحی و ساخت استند ارزیابی و تست پیگ¬ های هوشمند برای اولین بار در کشور و با حمایت شرکت ملی گاز ایران آغاز کرد.
وی افزود: با ادامه تلاش‌های شرکت و حمایت‌های شرکت ملی گاز ایران، برای نخستین بار در کشور طراحی و بومی‌سازی پیگ هوشمند MFL سایز 30 اینچ صورت پذیرفت.
در بخش دیگری از این نشست، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت مهندسی سگال پردازش، امضای توافقنامه رسمی سه‌جانبه فیمابین شرکت ملی گاز، شرکت انتقال گاز و سگال پردازش به منظور پیگ رانی با استفاده از پیگ هوشمند 30 اینچ بومی سازی شده برای 5000 کیلومتر در کشور را از موفقیت‌های شرکت برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر این شرکت موفق به امضاء توافق نامه رسمی با دو شرکت روسی جهت مشاوره و پشتیبانی بومی سازی فناوری پیگ های هوشمند در کشور شده است.
بنا بر این گزارش یکی از اولویت‌های ایران با داشتن بیش از 70 هزار کیلومتر خطوط لوله، برنامه ریزی برای نگهداری و پیشگیری از خسارات ناشی از خوردگی در خطوط انتقال می‌باشد. پیگرانی منظم و برنامه ریزی شده، علاوه بر تمیز کردن لوله می‌تواند اطلاعات لازم را درخصوص نظارت بر بدنه لوله برای مقابله با صدمات ناشی از خوردگی و سایر صدمات فیزیکی و یا مسدود شدن و خطرات ناشی از این تغییرات در اختیار ما قرار دهد. با استفاده از اطلاعات حاصل از این پیگها امکان شناسایی و ترمیم خوط لوله و جلوگیری از نشتی‌های ناخواسته فراهم می‌گردد. نتیجه نهایی ، افزایش عمر بهره برداری و راندمان خطوط لوله، افزایش ایمنی و همچنین حفظ محیط زیست است.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: