system
ستاد بهینه سازی انرژی و ستاد توسعه انرژی‌های تجدید پذیر تفاهمنامه همکاری امضا کردند
ستاد بهینه سازی انرژی و ستاد توسعه انرژی‌های تجدید پذیر تفاهمنامه همکاری امضا کردند

ستاد بهینه سازی انرژی و ستاد توسعه انرژی‌های تجدید پذیر تفاهمنامه همکاری امضا کردند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 15960
تفاهم نامه همکاری به منظور "گسترش ظرفیت بهینه سازی انرژی و محیط زیست از طریق بهره برداری از منابع انرژی تجدیدپذیر " بین یدالله سبوحی دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست و سیروس وطن خواه مقدم دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر امضاء شد.

 تفاهم نامه همکاری به منظور "گسترش ظرفیت بهینه سازی انرژی و محیط زیست از طریق بهره برداری از منابع انرژی تجدیدپذیر " بین یدالله سبوحی دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست و  سیروس وطن خواه مقدم دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر امضاء شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یدالله سبوحی دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست و  سیروس وطن خواه مقدم دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر تفاهم نامه همکاری به منظور "گسترش ظرفیت بهینه سازی انرژی و محیط زیست از طریق بهره برداری از منابع انرژی تجدیدپذیر " امضاء کردند.
موضوع این تفاهم نامه به شرح ذیل است:
توسعه کسب و کار درزمینه کاربرد سیستم های هیبریدی (فسیلی و انرژی تجدیدپذیر) به منظور بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان‌ها، حمل و نقل، کشاورزی، خدمات و صنعت وارزیابی تاثیرات کسب وکار جدید بر آن.
•حمایت از فعالیت‎های تشکل‌های مردم نهاد در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست در سطح کشور.
•همکاری در زمینه ارزیابی پتانسیل کاربرد منابع انرژی تجدیدپذیر برای بهینه سازی انرژی و محیط زیست در مناطق روستایی، کلانشهرها و مناطق انرژی.
•همکاری در ایجاد بازارهای کارایی انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و کنترل آلودگی محیط‌ زیست محلی.
•همکاری برای توسعه مناطق سبز (شهر، روستا و مناطق انرژی) به منظور توسعه اقتصاد کم کربن.
•حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه توسعه فناوری‌ها وکسب وکار برای بهره‌برداری ازمنابع انرژی تجدیدپذیر به منظور بهینه‌سازی انرژی.
•همکاری در زمینه فناوری‌های کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انطباق‌پذیری با تغییرات اقلیم و بررسی اثر تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در زمینه تغییرات اقلیم.
•حمایت ازطرح‌های مشخص برای بهره‌برداری از امکانات و منابع ملی و بین‌المللی درزمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، جایگزینی منابع انرژی فسیلی با تجدیدپذیر و فعال نمودن شرکت‎های خدمات انرژی و دانش‌بنیان برای بهره‌برداری از امکانات مزبور.
•همکاری برای تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها،آئین‌نامه‌ها، مقررات ملی و استانداردها و پیگیری مراحل تصویب آنها در نهادهای ذیربط برای تسریع جایگزینی انرژیهای فسیلی با تجدیدپذیر.
سیروس وطن خواه مقدم دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر درباره امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: این تفاهم نامه برای کمک به بهینه سازی مصرف انرژی با استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی است.  با توجه به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل و تاکید مقام معظم رهبری بر روی بهینه سازی و بهره وری انرژی تلاش داریم با همکاری دو ستاد مصادیقی را برای بهینه سازی و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در راستای این موضوع مهم ملی شناسایی، اجرا و محقق کنیم.
وطنخواه مقدم عنوان کرد: امنیت عرضه انرژی در حال حاضر از طریق بهینه سازی و منابع تجدید پذیر در دنیا در حال اجرا سازی است بنابراین برای اینکه بتوانیم منابع انرژی را به نحو مطلوب استفاده کنیم باید بهینه سازی داشته باشیم و از سوی دیگر از منابع تجدید پذیر خدادادی استفاده کنیم.
به گفته وی، این تفاهم نامه محملی برای همکاری بیشتر بین دو ستاد فراهم می‌کند و پیش بینی شده در چهارچوب این تفاهم نامه یک کارگروه راهبری و کارگروه فنی و اجرایی در سطح مدیریتی به تحقق اهداف کمک کنند. نشست‌هایی نیز پیش بینی شده تا با حمایت هر دو ستاد برگزار شود.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: