system
سرآمدان دریایی نیاز به زنجیره‌ای برای اشتغال دارند
سرآمدان دریایی نیاز به زنجیره‌ای برای اشتغال دارند
یک فعال حوزه فناوری دریا:

سرآمدان دریایی نیاز به زنجیره‌ای برای اشتغال دارند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 12927
عضو ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی اشتغال نخبگان را منوط به داشتن یک زنجیره مدیریتی میان کارآفرینی، فناوری و صنعت دانست.

عضو ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی اشتغال نخبگان را منوط به داشتن یک زنجیره مدیریتی میان کارآفرینی، فناوری و صنعت دانست.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید مظاهری عضو ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، در راستای چگونگی بهره‌مندی از نخبگان و پژوهشگران دریایی گفت: برای این اقدام چند راهکار باید اتخاذ کرد. در ابتدا باید بدانیم اولویت‌هایی که در توسعه دریایی کشور داریم چگونه است؟ اولویت‌ها در حوزه دانشگاه، پژوهشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان ساماندهی کنیم.

وی بیان کرد: به گونه‌ای باید حمایت شود که هرکدام از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌ها در حوزه‌ای خاص متبحر شوند و ما بتوانیم حمایت‌های مستمر از آنها صورت دهیم.
به عقیده مظاهری اگر این کار صورت گیرد، با توجه به موقعیت توسعه کشور، به طور اتوماتیک از نخبگان استفاده شده است. برای آنها شغل ایجاد شده و ضمناً نخبگان نیز راه مستمر و پیوسته‌ای را دارند.

وی یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های امروز را، با توجه به گستردگی دریاها و کمبود متخصص در این زمینه، وسعت فعالیت‌های نخبگان دانست و گفت: امکان فعالیت عمیق و پیوسته در یک موضوع از نخبگان حوزه دریا گرفته شده است.

این عضو ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، تاکید کرد: این مسئله به این معنی نیست که نخبگان نمی‌خواهند کار کنند. بلکه نکته اینجاست که بازار کاری برای نخبگان وجود ندارد. نمی‌توان از نخبگان انتظار داشت هم اندیشه داشته باشند و هم وارد بازار کار شوند.
وی توضیح داد: در تمامی کشورهای پیشرفته این دو مقوله از یکدیگر جدا هستند. یک عده وظیفه کارآفرینی دارند و عده‌ای دیگر انجام کارها و فکرهایی که به آن واگذار می‌شود. اما در ایران کارآفرینان خودشان ایده‌های خود را اجرایی می‌کنند.
مظاهری افزود: این دو را با یکدیگر نمی‌توان انجام داد. هرچند انسان‌ها قابلیت‌های بسیاری دارند. اما در یک ساختار سیستماتیک کشوری، برای رسیدن به هدف مطلوب، نقش‌ها باید از یکدیگر تفکیک شود.
وی با اشاره به این نکته که هر کسی باید بر اساس وظیفه خودش کار کند، بیان کرد: اگر کسی متخصص است باید سراغ کارآفرینی برود و دیگر نخبگان باید این کار و وظیفه انجام شده را انجام دهند.
این فعال حوزه فناوری دریا همچنین گفت: زنجیره‌های کارآفرینی، انجام فناوری و بعد استفاده از فناوری در صنعت ما گم شده است. پس نخبگان بسیاری داریم که مدیریت آنها بدون این زنجیره ساده نیست.
پایان پیام/29

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: