system
سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بر موضوعات نوین و پژوهش‌های مرز دانش تمرکز دارد
سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بر موضوعات نوین و پژوهش‌های مرز دانش تمرکز دارد

سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بر موضوعات نوین و پژوهش‌های مرز دانش تمرکز دارد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 34930
سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بر روی موضوعات نوین و پژوهش‌های مرز دانش در حوزه علوم سلو‌‌لهای بنیادی و پزشکی بازساختی تمرکز دارد.


سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بر روی موضوعات نوین و پژوهش‌های مرز دانش در حوزه علوم سلو‌‌لهای بنیادی و پزشکی بازساختی تمرکز دارد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیر علمی سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که به همت ستاد علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود تمرکز کنگره این رویداد را در سال 97 بر روی موضوعات نوین و پژوهش‌های مرز دانش در حوزه علوم سلو‌‌لهای بنیادی و پزشکی بازساختی نظیر ایمیون‌سل تراپی (سلول ایمنی درمانی یا ایمنی درمانی سلولی)، ژن درمانی و تولید محصولات مبتنی بر پزشکی بازساختی اعلام کرد.
ناصر اقدمی دبیر علمی این جشنواره ملی که به همت ستاد علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود، در مقایسه این دوره از جشنواره با دوره گذشته بیان کرد: برنامه‌های علمی که برای این دوره از جشنواره تدارک دیده شده است، مفصل تر و هدفمندتر است که از آن جمله می‌توان به دعوت از دانشمندان مطرح بین المللی در حوزه ایمیون سل تراپی، ژن درمانی و مهندسی بافت، برگزاری نشست های تخصصی در زمینه قوانین و آیین‌نامه‌های تولید محصولات مبتنی بر سلول و بافت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای دانشجویان و معرفی آثار و ایده های برتر در این حوزه از دانش که در طی سال گذشته تولید شده‌اند، اشاره نمود.
وی با ذکر اینکه در سال گذشته موفقیت‌های بدست آمده در عرصه تولید سلولهای ایمنی دست ورزی ژنتیکی شده (CAR T Cell)، باعث توجه گسترده کمپانی‌های بزرگ دارویی شده است، گفت: در بخش کنگره تمرکز بر سلول درمانی‌های موفقیت آمیز در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان‌های مختلف است که بخشی از آن شامل ایمیون‌سل‌تراپی می‌شود. به گفته اقدمی، ایمیون‌سل‌تراپی هدف اصلی بسیاری از برنامه‌ها و شرکت‌های تولیدکننده فراورده‌های سلولی است که سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی نیز در نظر دارد همگام با آنها حرکت کند. وی بیان کرد: تلاش داریم بتوانیم این موضوع را به خوبی پوشش دهیم تا برای سلول درمانی کشور مسیر بهتری تدوین شود.
وی دستاوردهای چنین رویدادی را (1) ارتباط میان پژوهشگران و گروه‌های علمی مختلف کشور، (2) افزایش آگاهی و دانش در جامعه و (3) گرایش‌ عموم به موضوعات تحقیقاتی علوم سلولی و پزشکی بازساختی عنوان کرد و افزود: با نگاهی به  مراکز و شرکت‌ها در کشورمان متوجه می‌شویم که حرکت به سوی فناوری‌های نوین سلول‌درمانی اتفاق افتاده است که سرمایه‌گذاران بیشتری را به خود جذب کرده است. وی تاکید کرد: اقدامات بسیاری در این اکوسیستم علمی صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد علت آن تزریق اطلاعات از طریق همین رویداد است.
اقدمی ویژگی مثبت جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را این نکته عنوان کرد که این رویداد برخلاف دیگر رویدادهای علمی، زنجیره علم تا عمل را پوشش می‌دهد و می‌توان تمام حلقه‌های این زنجیره را کنار هم مشاهده کرد. وی افزود: بخشی از این رویداد با عنوان کنگره مطالب علمی روزآمد و نوین را ارائه می‌کند و در بخشی دیگر در نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان سلولی، ورود این دانش به عرصه تجاری‌سازی و بازار قابل مشاهده است. همین مسئله موجب انگیزه بیشتر برای فعالیت علاقه‌مندان خواهد بود.
سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، 3 لغایت 10 آذرماه 1397توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار خواهد شد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: