system
صنعت شیلات کشور با کمک ایده‌های خلاق جوانان متحول می‌شود
صنعت شیلات کشور با کمک ایده‌های خلاق جوانان متحول می‌شود

صنعت شیلات کشور با کمک ایده‌های خلاق جوانان متحول می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 42720
ورود استارتاپ ها و ایده های خلاق به صنعت شیلات کشور، نقطه آغازی برای ایجاد تحولات خوش آتیه خواهد بود و می تواند اهرمی اثرگذار در این صنعت ارزش آفرین و مفید باشد.

ورود استارتاپ ها و ایده های خلاق به صنعت شیلات کشور، نقطه آغازی برای ایجاد تحولات خوش آتیه خواهد بود و می تواند اهرمی اثرگذار در این صنعت ارزش آفرین و مفید باشد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت شیلات کشور یکی از صنایعی است که نیازمند بهره مندی از فناوری های نو و فناورانه است؛ تحولاتی که از اساس شیوه تولید و تجاری سازی این محصولات را تغییر دهد و دگرگون کند.

راه اندازی استارت آپ در صنعت شیلات در ایجاد فضای کسب و کار، پرورش خلاقیت، تکمیل چرخه ایده و ایده پردازی، توسعه کسب و کارهای کوچک، ارزان قیمت و پایدار، توسعه کسب و کارهای خانگی، توسعه صنعت شیلات و توسعه زیرساخت های شیلات بسیارتاثیرگذار است.

صنعت شیلاتی یک از صنایعی است که در ایران قدمتی طولانی دارد و زندگی اقتصادی جمعیت زیادی از ساحل نشینان کشور به این کسب و کار دریایی وابسته است. اگر مسوولان این حوزه راهی برای ورود جوانان و خلاقیت های آنها به این حوزه باز کنند؛ عواید آن نصیب کل کشور و خانواده دریایی ها می شود.

در این میان گروه توسعه فناوری های دریایی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از این صنعت ارزش آفرین در کشور و باز کردن راهی برای ورود جوانان به این حوزه؛ اقدام به حمایت از برگزاری نخستین رویداد ایده ها و استارت آپ های شیلاتی استان بوشهر کرده است.

این رویداد در دو بخش ایده های نوآورانه و طرح های استارت آپی برگزار شد. جامعه هدف آن، عموم افراد جامعه به ويژه دانش آموزان، دانشجویان، دبیران، استاتید، فعالان صنعت صيد و آبزي‌پروري شیلاتی و کلیه اندیشمندان آزاد بود. در این رویداد از بین 20 ایده و طرح، 3  ایده  و 3 طرح  بیشترین امتیاز را کسب کردند.

طرح های برتر این رویداد از حمایت های مالی و معنوی پارک علم و فناوری خلیج فارس، شرکت شهرک های صنعتی و مرکز کارآفرینی دانشگاه خلیج فارس برخوردار می شوند.


دمیدن جان تازه به صنعت شیلات با شکل‌گیری استارتاپ‌ها

سرمایه‌ انسانی خلاق و نوآور از اساسی‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانش ‌بنیان و کارآفرین است که به عنوان بزرگترین و باارزش‌ترین دارایی‌ کشور، باید مورد توجه قرار گیرد. در این میان توجه به استارت آپ های نوپا و بهره گیری از تجارت دیگر جوامع در چارچوب منافع ملی می تواند موجبات رشد و تعالی اقتصاد در بهره گیری از این قابلیت ها را فراهم آورد.

یکی از عوامل بهبود وضعیت اشتغال در شرایط کنونی، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، کارآفرین و در صدر آنها اهمیت دادن به راه اندازی و توسعه استارت آپ ها است. نگاه ویژه به استارت آپ ها با توجه به پویایی، انعطاف پذیری بالا و تطبیق با شرایط محیطی، تحولی عظیم در اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این، این کسب و کارها ظرفیت مناسبی برای روبرو شدن با شرایط تحریم را نیز دارا هستند. عدم تمرکز فعالیت‌های تولیدی در شرکت های منتخب وابسته به دولت، مانع از تحریم آسان محصولات و مواد اولیه‌ شرکت‌ها نیز می‌شود.

یکی از صنایعی که با کمک استارتاپ ها می تواند جانی دوباره یابد و دردی از دردهایش دوا شود، صنعت شیلات کشور است. صنعتی که باید از شیوه سنتی خود خارج و با کمک ذهن خلاق و جوان علاقه مندان به این حوزه به یک صنعت مدرن و پر رونق تبدیل شود.

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: