system
ضرورت تعریف پروژه‌های پیشران صنایع خلاق در حوزه پی نمایی
ضرورت تعریف پروژه‌های پیشران صنایع خلاق در حوزه پی نمایی
در کارگروه پی نمایی ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم تاکید شد

ضرورت تعریف پروژه‌های پیشران صنایع خلاق در حوزه پی نمایی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 92083
نشست کارگروه پی‌نمایی ( کمیک استریپ) در سال 1402 در ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کارگروه پی نما (کمیک استریپ) ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی با حضور مسعود حسنلو، دبیر ستاد فناوری های فرهنگی و نرم و اعضای این کارگروه و جمعی از کارشناسان و فعالان این حوزه روز یکشنبه در محل ساختمان مرکزی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تشکیل جلسه داد.

در ابتدای جلسه، بهروز آهنگربیگ، مسئول برگزاری کارگروه های ستاد به تشریح کارویژه کارگروه ها در سه ساحت حکمرانی، زیست بوم و معاونت علمی پرداخت و همچنین از حوزه پی‌نمایی به عنوان یکی از حلقههای خلق ارزش اقتصاد خلاق همچون خلق کاراکتر برای سایر صنایع خلاق همچون انیمیشن و اسباب بازی یاد کرد.

در ادامه، مهدی یوسف‌وندی، دبیر کارگروه حوزه پی نمایی (کمیک استریپ) ضمن تأکید بر ضرورت وجود سازوکارهای تسهیل‌گری و تنظیم‌گری در حوزه پی نمایی، لازمه تحقق این مهم را ایفای نقش حکمرانی توسط ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در این بخش دانست.

وی همچنین بر ضرورت تعریف پروژه‌های پیشران صنایع خلاق در بخش پی نمایی تأکید کرد و افزود: لازمه توسعه این بخش از صنایع خلاق در کشور، تعریف پروژه‌های کلان و پیشران است که بتواند بازار صنعت پی‌نمایی در ایران را توسعه دهد و گردش مالی این بخش را تا حد قابل توجه‌ای بیشتر کند.

در ادامه این جلسه، برخی از فعالان و کارشناسان حوزه پی‌نمایی نیز به ایراد نظرات خود در مورد موانع و مشکلات این حوزه، عوامل تسهیل گر و ضرورت‌های لازم جهت توسعه کسب و کارهای حوزه پی‌نمایی و راهکارهای توسعه آن پرداختند.

یکی از تاکیدات اعضای حاضر در کارگروه، تاکید بر ضرورت آموزش و توانمندسازی فعالان حوزه پی‌نما به ویژه در بخش نویسندگی بود.

به اعتقاد این گروه از کارشناسان، تکنیک‌های محتوایی و نویسندگی پی‌نمایی یکی از مهمترین خلأ‌های این عرصه از صنایع خلاق است که ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی میتواند با اولویت ویژه‌ای نسبت به رفع این خلأ از طریق فعال سازی مکانیزم های حوزه آموزش و یادگیری اقدام کند تا بتوانیم شاهد جهش خوبی در این حوزه باشیم.

همچنین، مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی با تأکید بر ضرورت نگاه خلاقانه و نوآورانه به عرصه تولیدات پی‌نمایی با توجه به نگاه ویژه به اقتصاد خلاق در کشور گفت: حوزه پی‌نمایی و به طور کلی صنایع خلاق، ارتباط سیستماتیک و ارگانیکی با هم دارند، لذا در جهت تکمیل زنجیره ارزش این حوزه، باید ارتباط خوبی بین کارگروه پی‌نمایی با سایر کارگروه‌های سندملی توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی برقرار شود.

در پایان این نشست مقرر شد نظام مسائل و پروژه‌های پیشران صنایع خلاق در حوزه پی‌نمایی با توجه به دو بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت به طور عملیاتی توسط این کارگروه و با کمک سایر کارگروه‌های مرتبط نظیر آموزش و یادگیری و اسباب بازی و ... هدف‌گذاری و تدوین شود.

   

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تدوین الگوی پایش و ارزیابی نوآوری های اجتماعی با محوریت اثرسنجی طرح‌ها
تدوین الگوی پایش و ارزیابی نوآوری های اجتماعی با محوریت اثرسنجی طرح‌ها
02/05/10 - 07:24
ضرورت کسب 20 میلیارد دلار از بازار جهانی صنایع خلاق از سوی ایران/نوآوری‌های اجتماعی، زمینه‌ساز پیوند جامعه و اقتصاد دانش‌بنیان
ضرورت کسب 20 میلیارد دلار از بازار جهانی صنایع خلاق از سوی ایران/نوآوری‌های اجتماعی، زمینه‌ساز پیوند جامعه و اقتصاد دانش‌بنیان
02/05/01 - 17:16
ظرفیت‌ها و چالش‌های بازار صنایع دستی در ایران با محوریت اقتصاد خلاق بررسی شد
ظرفیت‌ها و چالش‌های بازار صنایع دستی در ایران با محوریت اقتصاد خلاق بررسی شد
02/04/28 - 17:26
موانع توسعه برنامه‌های حوزه آموزش و یادگیری سند ملی فناوری‌های فرهنگی و نرم بررسی شد
موانع توسعه برنامه‌های حوزه آموزش و یادگیری سند ملی فناوری‌های فرهنگی و نرم بررسی شد
02/04/05 - 09:36
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: