system
ظرفیت‌ها و چالش‌های بازار صنایع دستی در ایران با محوریت اقتصاد خلاق بررسی شد
ظرفیت‌ها و چالش‌های بازار صنایع دستی در ایران با محوریت اقتصاد خلاق بررسی شد
در نشست کارگروه صنایع دستی ستاد فناوری های فرهنگی و نرم

ظرفیت‌ها و چالش‌های بازار صنایع دستی در ایران با محوریت اقتصاد خلاق بررسی شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 91902
در نخستین نشست کارگروه صنایع دستی ستاد فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ظرفیت‌ها وچالش‌های بازار صنایع دستی در ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مسعود حسنلو، سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در این نشست ضمن اشاره به کارویژه ‌های کارگروههای ستاد فناوری های فرهنگی و نرم با تاکید بر کارگروه صنایع دستی گفت: با توجه به اهمیت بهره گیری از ظرفیت کنشگری و بازیگری بخش خصوصی و دستگاه های حاکمیتی، این کارگروهها به عنوان اتاق فکر صنایع خلاق فعالیت میکنند؛ این کارگروه ها هستند که باید ظرفیت‌های زیست بوم صنایع دستی با تاکید بر جنبه صنایع خلاق اش را به تصمیم سازان و تصمیم گیران معاونت علمی معرفی کرده و بشناسانند.

وی خاطر نشان کرد: معاونت علمی با محوریت فناوری و نوآوری و به عنوان تسهیل گر و توسعه دهنده در حوزه صنایع خلاق از جمله صنایع دستی فعالیت دارد.

حسنلو  همچنین بیان کرد: معاونت علمی و ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم در کنار بخش خصوصی با تاکید بر نقش محوری وزارت ارشاد در حوزه صنایع دستی، نقش تسهیل گری و توسعه ای خود را ایفا میکند. معاونت علمی به دنبال تحقق حکمرانی شبکه ای است و ستاد هم به عنوان یکی از نقطه‌های این شبکه می تواند در تحقق اقتصاد خلاق  نقش ایفا کند.

سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم ضمن تاکید بر اهمیت نقش کارگروه صنایع دستی اظهار کرد: ترسیم نقشه راه زیست بوم اقتصاد خلاق در حوزه صنایع دستی توسط کارگروه صنایع دستی این ستاد یکی از کارویژه‌های اساسی مورد انتظار کارگروه است.

وی اضاف کرد: کارویژه دیگر کارگروه صنایع دستی کمک به ستاد برای کشف و احصاء نظام مسائلی زیست بوم اقتصاد خلاق با محوریت حوزه صنایع دستی است .

درادامه این نشست، نرگس شایق، دبیر کارگروه صنایع دستی ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی نیز به بررسی چالش های حوزه صنایع دستی، وضعیت بازار صنایع دستی در ایران و جهان ، چالش های بازار صنایع دستی، مکانیزم های فروش و تولید و توزیع صنایع دستی تخمین حدودی سهم ایران از بازار صنایع دستی پرداخت.

در نخستین نشست کارگروه صنایع دستی ستاد فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، مدیرانی از شرکتهای خلاق و نیز شتابدهنده های فعال در حوزه های تولید، توزیع، بازارسازی و تجاری سازی و همچنین از مدیران دیجی کالا، بنیاد برکت، فرهنگستان هنر، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیران وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی نیز نظرات و پیشنهادات مرتبط خود را ارائه کردند.

ضرورت شناسایی تهدیدات و فرصتهای حوزه اقتصاد خلاق، کشف و شناسایی موقعیت این بخش از اقتصاد در زنجیره اقتصاد خلاق کشور، حمایت از استارتاپ های حوزه صنایع خلاق ، لزوم ورود دستگاه های متولی در سیاستگذاری حوزه صنایع خلاق، ضرورت دسترسی به سواد دیجیتال در ورود به کسب و کارهای خرد، روستایی و صنایع دستی از دیگر عناوین و محورهایی بود که دراین نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کارگروه های تخصصی ستاد فناوریهای فرهنگی و صنایع خلاق در راستای ماموریت ستاد برای کمک به احصاء و حل مسائل زیست بوم اقتصاد خلاق و همچنین تحقق و اجرایی سازی سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم شکل گرفته و فعالیت میکنند.

# 26

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
صنایع خلاق| پلی میان صنایع دستی و بازار مصرف ایجاد شد
صنایع خلاق| پلی میان صنایع دستی و بازار مصرف ایجاد شد
01/09/06 - 13:58
کتاب بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی صنایع دستی منتشر شد و تصویری روشن از این صنعت خلاق ارائه داد
کتاب بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی صنایع دستی منتشر شد و تصویری روشن از این صنعت خلاق ارائه داد
99/10/21 - 08:03
 اقتصاد خلاق، پلی به سوی توسعه پایدار
اقتصاد خلاق، پلی به سوی توسعه پایدار
97/08/01 - 11:20
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: