system
فعالان حوزه لیزر شناسایی و حمایت می‌شوند
فعالان حوزه لیزر شناسایی و حمایت می‌شوند

فعالان حوزه لیزر شناسایی و حمایت می‌شوند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 20866
دبیر کارگروه «لیزر» ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه‌های این کارگروه تازه تأسیس گفت.

 دبیر کارگروه «لیزر» ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه‌های این کارگروه تازه تأسیس گفت.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا قمی، دبیر کارگروه لیزر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی، که به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این کارگروه و اعضای اولیه آن از شاخه‌های مختلف علوم مرتبط تشکیل‌شده‌اند تا بتوانیم در راستای اهداف ستاد برنامه‌ریزی کرده و پیش رویم.
وی اهداف این کارگروه را تولید شغل های فناورانه در کشور عنوان کرد و افزود: در نظر داریم در این کارگروه ستاد  بتوانیم یک صنعت را شکل دهیم و بازوهای آن را کامل کنیم، طرح‌ها را امکان‌سنجی کنیم و گروه‌ها را از نظر توانایی فنی مورد بررسی قرار دهیم.
قمی ادامه داد: در نظر داریم طرح‌های صنعتی‌ای که فکر می‌کنیم جامعه باید به سمت آن برود و سیاست‌گذاری در آن زمینه داشته باشیم کشف کرده و از نظر اثرگذاری در جامعه و بازده مالی بررسی کرده و برای آن کارگزار مناسب انتخاب کنیم. به این صورت می‌توان در صنعت مورد نظر به‌عنوان شغل پایدار و ایمن به جامعه معرفی کرد.

شبکه آزمایشگاهی لیزر
وی با اشاره به امکانات موجود گفت: شبکه آزمایشگاهی اقدام مناسبی است که در ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی به دستاوردهای خوبی رسیده است و بسیاری مؤسسات و دانشگاه‌ها عضو این شبکه هستند. جای حوزه لیزر در این شبکه خالی احساس می‌شود.
دبیر کارگروه لیزر، ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی توضیح داد: با هماهنگی‌هایی که با رییس شبکه آزمایشگاهی صورت گرفت، در نظر داریم جایی برای ارائه خدمات فرآوری مواد به کمک لیزر در کشور داشته باشیم و به جامعه خدمات‌دهی شود.
به گفته وی، به این صورت در قدم اول شبکه‌های فعال حوزه لیزر می‌توانند بعد از معرفی از تسهیلات این شبکه آزمایشگاهی استفاده کرده و رشد پیدا کنند.
قمی ازجمله اقداماتی که در جهت ترویج علم لیزر صورت می‌گیرد به کارهای بنیادی چون حمایت از پژوهش سراهای دانش‌آموزی یا حتی آزمایشگاه‌های دانشجویی دانست به‌گونه‌ای که بنیان تربیت و حمایت از فعالان این حوزه در آن شکل گیرد.
وی تاکید کرد:  در این طرح قصد این نیست کاری دولتی شکل بگیرد. باید شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت کنند و در مجموع ستاد لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی در راستای مأموریت خود حمایت‌هایی را صورت دهد.

ثبت روز «لیزر» در تولد علی جوان
دبیر کارگروه لیزر، ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی اعلام کرد: تصمیم داریم یک روز را به‌عنوان روز «لیزر» تعریف کنیم تا دعوتی باشد از دانشمندان این حوزه و بیشتر دانشجویان و اساتید در آن دخیل شوند. این ایده می‌تواند با انجمن های علمی نظیر انجمن فوتونیک صورت گیرد.
وی ادامه داد: مناسبتی که برای نام‌گذاری این روز در نظر گرفته‌ایم مصادف با روز تولد «علی جوان» دانشمند نام آور حوزه لیزر خواهد بود و امیدواریم با کسانی که می‌خواهند در این حوزه کار کنند را بیشتر آشنا شویم  و با آن‌ها همکاری داشته باشیم.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: