system
مبارزه فناورانه با کرونا؛ خط تولید دستکش لاتکس «ایران‌ساخت» شد
مبارزه فناورانه با کرونا؛ خط تولید دستکش لاتکس «ایران‌ساخت» شد

مبارزه فناورانه با کرونا؛ خط تولید دستکش لاتکس «ایران‌ساخت» شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 50953
دستکش لاتکس از جمله اقلامی است که به دلیل شیوع ویروس کووید 19 تقاضا برای آن در جهان به شکل چشمگیری افزایش یافت. در ایران، با تلاش یک شرکت فناور در مدت زمان بسیار کوتاهی فناوری آن بومی و خط تولید دستکش لاتکس «ایران ساخت» شد.

 

 

 

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد نعتمی مدیر عامل شرکت آرمان اکسیر سلامت در این‌باره گفت: این شرکت علاوه بر طراحی، ساخت و فروش خط تولید ماسک، خود نیز راساً اقدام به تولید و عرضه ماسک کرد. همچنین طراحی و ساخت خط تولید دستکش لاتکس از جمله دیگر اقداماتی است که برای تامین اقلام مورد نیاز جهت مقابله با کرونا در این شرکت انجام گرفت.

مدیر عامل آرمان اکسیر سلامت در ادامه بیان کرد: با توجه به فوریت و نیاز کشور به این محصول، بلافاصله یک خط تولید دستکش لاتکس که از 5 سال پیش در کشور وجود داشت و استفاده نشده بود، مطابق با نیاز و فناوری روز، به‌روزرسانی شد. هم‌زمان واحدR&D شرکت که از جوانان متخصص تشکیل شده است، به صورت شبانه روزی بر روی ساخت یک خط تولید کاملاً ایرانی، دستکش لاتکس  نیز کار کرد.

نعمتی در ادامه افزود: خوشبختانه موفق شدیم با کمک این جوانان پر تلاش، تمام فرایندهای مربوط به طراحی و ساخت خط تولید دستکش لاتکس را در داخل کشور انجام دهیم و این خط تولید ساخته شد.

وی در ادامه با توجه به افزایش جهانی تقاضا برای این محصولات گفت: گام بعدی تامین مواد اولیه تولید این نوع از دستکش است، در این راستا شرکت با دو تن از اساتید برجسته شیمی در کشور وارد همکاری شده است و به زودی شاهد ساخت کامل مواد اولیه مورد نیاز دستکش لاتکس در داخل کشور خواهیم بود.

 

نعمتی صادرات را دیگر هدف‌گذاری شرکت عنوان کرد و افزود: با توجه به حمایت‌های صادراتی تخصیص یافته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صورت تامین نیاز داخل این ظرفیت و توان وجود دارد که محصولات شرکت در این حوزه به مصرف کنندگان خارجی نیز عرضه شود. در این زمینه نیز از هم اکنون تقاضاهای بین المللی قابل توجهی برای خرید محصول به دفتر فروش شرکت واصل شده است.

 

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

 

اخبار مرتبط:

تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت امضا شد

طرح حمایت از تولید تجهیزات پزشکی سرمایه ای (دستگاه) در داخل کشور

تجهیزات پزشکی ایران در بزرگترین نمایشگاه جهان به نمایش درمی‌آید

برنامه حمایت از بازارسازی محصولات دانش بنیان حوزه سلامت معاونت تحقیقات و فناوری

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: