system
محدودیت‌های استرالیا افزایش یافت و امید دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل رنگ باخت
محدودیت‌های استرالیا افزایش یافت و امید دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل رنگ باخت

محدودیت‌های استرالیا افزایش یافت و امید دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل رنگ باخت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72719
با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها، در حال حاضر 30درصد از دانشجویان بین‌المللی دارندگان ویزای دانشجویی استرالیا از ورود به این کشور بازمانده‌اند.

شیوع کرونا بر همه حوزه‌ها تاثیری گسترده داشت، از جمله حوزه مهاجرت. جمع قابل توجهی از دانشجویان بین‌المللی که درخواست‌های مهاجرت خود را پیگیری می‌کردند با مشکلات جدی روبه رو شدند. تقریبا 164هزار نفر از 542هزار دارنده ویزای دانشجویی استرالیا امکان ورود به این کشور و آغاز تحصیل ندارند.

انتظار می رفت در نشست کابینه ملی بین رهبران ایالتی و فدرال، طیفی از اقدامات مربوط به سفر و واکسن مربوط به کرونا، از جمله برنامه های پیشنهادی برای بازگرداندن دانشجویان بین المللی، مورد بحث قرار بگیرد. با این حال پس از نشست اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، هیچ اشاره‌ای به دانشجویان بین المللی و تاریخ بازگشت آنان نشده است.

وی اعلام کرد که این کشور از اواسط ماه فوریه میزان ورود خود را به مقصد این کشور، از حدود 4100 مورد به 6300 نفر افزایش داده و مرکز قرنطینه هوارد اسپرینگ را در سرزمین شمالی گسترش می دهد تا ورود بین‌المللی بیش‌تری را برای دوره قرنطینه اجباری 14 روزه انجام دهد.

 

کم‌رنگ بودن امیدهای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل

این امکانات قبلاً در تنها برنامه آزمایشی کشور برای بازگشت دانشجویان بین‌المللی به دانشگاه مورد استفاده قرار گرفته بود که توسط دانشگاه چارلز داروین اجرا می‌شد.

امید بود اخبار مشخصی در مورد برنامه‌های ایالتی و فدرال برای گشودن فضای حضور دانشجویان بین‌المللی وجود داشته باشد، اما در برنامه‌های این کشور، بازگشت 40هزار استرالیایی که در خارج از کشور مانده‌اند همچنان اولویت اصلی است.

به گفته نخست وزیر استرالیا، یک بار دیگر توافق شد که بازگشت ساکنان این کشور از نظر ورود به استرالیا در اولویت است و بایدبه یاد داشته باشیم که مرزهای ما بسته شده اند. هیچ کس نمی تواند به استرالیا بیاید.

برای اینکه بتوانید به استرالیا بیایید ، باید مقیم یا شهروند استرالیا باشید یا از یک مشاغل خاص یا مواردی از این طبیعت معافیت خاصی داشته باشید که از طریق مرزی نیروی انسانی برای آمدن شخصی امکان پذیر است. و این تنها بخش کوچکی از ورودی هایی است که به استرالیا می آیند.

در آستانه جلسه نمایندگان اصلی این بخش ، از جمله اتحادیه بین‌المللی آموزش استرالیا (IEAA) از دولت فدرال برای ارائه تاریخ مشخصی برای بازگشت دانشجویان بین المللی به استرالیا درخواست کرده است، در حالی که تقریبا 17000 دانشجو طی دادخواستی، درخواست لغو ممنوعیت سفر دارند و معتقدند این موضوع یک چالش حقوق بشری است.

ایالت های مربوطه از نظر فنی مسئول تهیه برنامه‌هایی برای بازگرداندن دانشجویان بین‌المللی هستند، اما تصمیم نهایی با دولت فدرال است.

دانشجویان در ماه ژانویه نسبت به آماده سازی برنامه‌ای دقیق برای ارائه به دولت فدرال بود‌، بارقه‌هایی از امید را مشاهده کرند ، اما فقط یک هفته بعد اعلام شد احتمال زیادی برای بازگرداندن تعداد قابل توجهی از دانشجویان در سال جاری وجود ندارد.

منبع: سایت خبری و تحلیلی Pienews

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
چه آسیب‌هایی فراروی دانشجویان بین‌المللی استرالیا قرار دارد
چه آسیب‌هایی فراروی دانشجویان بین‌المللی استرالیا قرار دارد
99/11/12 - 09:51
استرالیا چه زمانی مرزها را برای دانشجویان بین‌المللی می‌گشاید
استرالیا چه زمانی مرزها را برای دانشجویان بین‌المللی می‌گشاید
99/09/16 - 07:27
«همه‌گیری» جذابیت یادگیری در آمریکا را از دانشجویان بین‌المللی سلب کرده است
«همه‌گیری» جذابیت یادگیری در آمریکا را از دانشجویان بین‌المللی سلب کرده است
99/06/31 - 08:55
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: