system
محیط کسب و کار و چالش‌های پیش‌روی بخش خصوصی در صنعت نفت و گاز پایش می‌شود
محیط کسب و کار و چالش‌های پیش‌روی بخش خصوصی در صنعت نفت و گاز پایش می‌شود
برای دستیابی به اهداف کلان؛

محیط کسب و کار و چالش‌های پیش‌روی بخش خصوصی در صنعت نفت و گاز پایش می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 13080
ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی در سومین جلسه هم اندیشی کارگروه فضای کسب و کار به پایش محیط کسب و کار در حوزه نفت پرداخت.

ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی در سومین جلسه هم اندیشی کارگروه فضای کسب و کار به پایش محیط کسب و کار در حوزه نفت پرداخت.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی برای دستیابی به اهداف کلان و چشم‌انداز ترسیم‌ شده در بسته آرمانی خود، جلساتی را در خصوص بررسی موانع و چالش‌های پیش روی شرکتهای داخلی بالاخص بخش خصوصی برگزار می‌کند تا با بررسی وضعیت موجود در حوزه نفت به پایش محیط کسب و کار و آسیب شناسی در این بخش بپردازد.
مصطفی کریمیان اقبال رییس کارگروه بهبود فضای کسب و کار ستاد صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی با اشاره به اینکه ارائه راه کارهای مناسب برای چالش‌های موجود در صنعت نفت تنها مختص دولت نیست گفت: برخی از راه کارها به منظور رفع مشکلات و چالش ها در صنعت نفت نیازمند تلاش موثر بخش خصوصی است.
وی ضمن اشاره به موارد مشابه در دیگر کشورها شبکه سازی و ارتقاء ظرفیت انجمن‌ها و تشکل‌ها را بحثی جدی خواند و گفت: نه تنها دولت، بلکه خود بخش خصوصی می بایست با جدیت بیشتری در آن نقش بازی کند.
رییس کارگروه بهبود فضای کسب و کار ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ ادامه داد: تمرکز بخش خصوصی بر تحقیق و توسعه و ارتباط با مراکز تحقیقاتی و همچنین جهت دهی نیروی انسانی به ایده پردازی و آماده سازی آنها برای نوآوری و خلاقیت از دیگر راه کارهای در دست در بخش خصوصی است.
کریمیان اقبال در ادامه به ارائه برخی راه کارهایی پرداخت که این بار نقش دولت در آن قابل ملاحظه است و با بیان اینکه سیاست گذاری و برنامه ریزی در سطح کلان با توجه به جایگاه بین‌المللی و منطقه ایی کشور، از مواردی است که باید دولت به آن توجه کند، اظهار کرد: سطحی گری در جهت رفع موانع و دخالت‌های نابجای دولت باید رفع شود و با ایجاد زیر ساخت‌های لازم به منظور تربیت نیروی انسانی به شفاف سازی و اجرای برنامه های حمایتی و کلان ملی پرداخت.

نگاه ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به برنامه توسعه تولید محصولات شرکت‌های دانش بنیان
رئیس کارگروه بهبود فضای کسب و کار ستاد توسعه صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی با اشاره به برنامه های حمایتی از شرکتهای دانش بنیان از جمله قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و برنامه توسعه تولید محصولات دانش بنیان،گفت: قوانین و برنامه های حمایتی با هدف قرار دادن شرکت‌های دانش بنیان و با به کار گیری سیاستهای مختلف مانند تحریک تقاضا، ساماندهی و ارتقاء نظام استاندارد سازی، شفاف سازی و ایجاد نظام جامع آمار و نظام مالی متناسب با تولید محصولات دانش بنیان به تسهیلگری در جهت تجاری سازی می‌پردازد. که در این فضا تاکنون، در حدود 2500 شرکت¬ دانش بنیان مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را دریافت کرده که در این میان نزدیک به 170 شرکت مختص نفت و گاز هستند.
بر اساس این گزارش این جلسه با حضور دکتر کریمیان اقبال رئیس و علی سیاوشی دبیر کارگروه بهبود فضای کسب و کار ستاد توسعه فناوری و نوآری صنعت نفت گاز و ذغال سنگ و علیرضا درویش مدیر عامل شرکت بدر سیستم خسرو خاور مدیر عامل شرکت مهندسی پترو سرویس پارسیان کیش و همچنین سیروس تالاری مدیر عامل شرکت تراویس ایران برگزار شد.
پایان پیام/32

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: