system
مسابقات برنامه سازی دانشجویی به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد
مسابقات برنامه سازی دانشجویی به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد
با حضور بیش از ۴۰ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور

مسابقات برنامه سازی دانشجویی به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 98337
مسابقات برنامه سازی دانشجویی BCPC در روز‌های ۴ و ۵ مردادماه با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و ستاد اقتصاد دانش¬بنیان دیجیتال به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار‌شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محرم منصوری زاده، مدیر برگزاری مسابقات در خصوص چند و چون این دور از مسابقات برنامه نویسی در استان همدان گفت: 41 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دانشگاه‌های تهران، قزوین، مشهد، سبزوار، کاشان، یزد، سمنان، ملایر، بابل، همدان، اهواز ، اراک و ... در قالب تیم‌های دو یا سه نفره در این رقابت‌ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: این مسابقات به منظور آماده‌سازی هر چه بیش‌تر دانشجویان برای حضور موثر در مسابقات بین‌المللی برنامه‌سازی رایان با حضور تیم‌های دانشجویی از سراسر کشور در دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

به گفته او، مسابقه BCPC الگوگرفته از مسابقات برنامه نویسی دانشجویی ACM است که طی آن شرکت کنندگان با سوالات الگوریتمی به رقابت می‌پردازند.

مدیر این دوره از مسابقات با بیان اینکه این مسابقات در سه مرحله برگزار شد، افزود: ۱۲۰ شرکت کننده در رشته برنامه نویسی رایانه حضور داشتند و برترین‌های این دوره از مسابقات به مرحله بعدی مسابقات کشوری راه می‌یابند و سپس پس از گرفتن نتیجه راهی مسابقات جهانی خواهند شد.

وی در خصوص نحوه اهدا جوائز گفت: از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به تیم اول 10 میلیون تومان، سه تیم بعدی، هر تیم شش میلیون تومان (از هر دانشگاه حداکثر یک تیم)، سه تیم بعدی، هر تیم چهار میلیون تومان اهدا شد.

منصوری زاده با اشاره به اینکه دو مسابقه‌ دانشگاهی دیگر نیز در دهه دوم و سوم مردادماه به میزبانی دانشگاه شیراز و فردوسی مشهد برگزار خواهد شد، تصریح کرد: به تیم برتر هریک از این مسابقات یک سهمیه‌ حضور در مسابقه‌ی نهایی بین‌المللی رایان اعطا خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس رتبه بندی صورت گرفته، تیم دانشگاه صنعتی شریف(Ballmer Peak) شامل علی صفری، علیرضا کشاورز هدایتی، رتبه اول، تیم دانشگاه تهران (Lomana) شامل سیدپارسا پردستان، امیررضا مزینانی، بهراد همتی آقاباقری رتبه دوم و تیم دانشگاه صنعتی شریف (Unqualified) شامل محمدپارسا الهی منش، یاشار پیمائی رتبه سوم این رقابت‌ها را کسب کردند.

#15

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: