system
معاونت علمی از پروژه‌های مشترک بین‌المللی رباتیک حمایت می‌کند
معاونت علمی از پروژه‌های مشترک بین‌المللی رباتیک حمایت می‌کند
وطنی :

معاونت علمی از پروژه‌های مشترک بین‌المللی رباتیک حمایت می‌کند


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 22660
معاون توسعه فناوری معاونت علمی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پروژه‌های مشترک بین‌المللی در حوزه فناوری رباتیک و هوش مصنوعی حمایت می‌کند.

 معاون توسعه فناوری معاونت علمی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پروژه‌های مشترک بین‌المللی در حوزه فناوری رباتیک و هوش مصنوعی حمایت می‌کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره از مسابقات سالانه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، بیان کرد: برگزاری مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران همکاری های علمی بین‌المللی را افزایش داده و نماد واقعی جهت دهی فناوری های داخلی به سمت نیازهای کشور است.
وی افزود: باید فناوری های موجود در کشور به سمتی حرکت کنند که نیازهای جامعه را مرتفع کرده و مردم از عواید آن بهره مند شوند.
به گفته وطنی، اقتصاد دانش بنیان یکی از محورهای توسعه پایدار کشور است و از سال 89 که قانون شرکت های دانش بنیان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید تاکنون، بالغ بر 2 هزار و 975 شرکت دانش بنیان در کشور تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: چند سال پیش مجموع فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به هزار میلیارد تومان هم نمی رسید؛ اما سال گذشته فروش یکی از شرکت های دانش بنیان حدود یک هزار و 800 میلیارد تومان بوده و  مجموع فروش شرکت های دانش بنیان در سال گذشته نیز رقمی بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان بود.
معاون توسعه فناوری معاونت علمی ادامه داد: 80 هزار فارغ التحصیل کشور در شرکت های دانش بنیان مشغول به کار شده اند.
وی با اشاره به فعالیت معاونت علمی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب 15 ستاد توسعه فناوری راهبردی، توسعه علم و فناوری در کشور را دنبال می کند که توفیقات خوبی نیز در این زمینه کسب کرده است. به طور مثال نانوتکنولوژی یکی از اولویت هایی است که در معاونت علمی مدنظر قرار دارد که در این زمینه رتبه ششم دنیا را کسب کرده ایم.
وی بیان کرد: همچنین ایران در بسیاری از رشته های علمی و فناوری جزء 10 جایگاه اول دنیا است و تلاش کرده ایم تعداد ستادهای توسعه فناوری راهبردی را هر سال افزایش دهیم، در همین راستا سال گذشته ستادهای لیزر و فتونیک و مواد و ساخت پیشرفته را در معاونت علمی ایجاد کردیم.
وطنی با انتقاد از کاربرد اصطلاح فرار مغزها از کشور، گفت: بسیاری از نخبگان و متخصصان کشور برای کسب فناوری های روز و نوین جهانی به دیگر کشورها سفر کرده و سپس این فناوری ها را به داخل ایران منتقل می کنند به همین دلیل نباید اسم این کار را فرار مغزها گذاشت.
وی اظهار کرد: به طور مثال در یکی از شرکت های وابسته به یکی از دانشگاه های کشور 16 عضو از فارغ التحصیلان ایرانی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا حضور دارند و بیش از 300 نفر از متخصصان و نخبگان غیرمقیم از طریق بنیاد ملی نخبگان به کشور بازگشته و از تسهیلات این بنیاد استفاده می کنند.
معاون توسعه فناوری معاونت علمی همچنین تصریح کرد: ایران چاره ای جز حرکت از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی ندارد، اقتصادی که از دانایی به دارایی برسیم و همان مسیری را که همه کشورهای توسعه یافته طی کرده اند را طی کنیم.
وی با اشاره به خصوصیات یک فناوری مفید، گفت: فناوری باید مبتنی بر نیاز کشور بوده، نتیجه استفاده از آن در زندگی مردم قابل لمس بوده، مشکلات محیط زیستی ایجاد نکرده و معضلات و مشکلات جامعه را نیز رفع کند که نمونه بارز آن فناوری رباتیک و هوش مصنوعی است.
وطنی اظهار کرد: استفاده درست از فناوری باعث اشتغالزایی در کشور شده و در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است می توانیم امیدوار شویم که راهی برای ایجاد اشتغال باز کرده ایم.
به گفته وی، آمار بالای بیکاری فارغ التحصیلان و فرهیختگان کشور زیبنده جمهوری اسلامی نیست؛ اما برای رفع این معضل باید به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در کشور و استفاده بهینه از این توانایی ها ایمان بیاوریم.
معاون توسعه فناوری معاونت علمی ادامه داد: معاونت علمی از تعریف پروژه های مشترک بین المللی برای استفاده از فناوری رباتیک و هوش مصنوعی برای شناسایی و رفع نیازهای موجود کشور حمایت می کند.
وی با اشاره به یکی از کاربردهای رباتیک در کشور، گفت: می توانیم از این فناوری به صورت بهینه برای کاهش خسارات مالی آسیب ها و بلایای طبیعی یا ساخته دست بشر در بخش های مختلف صنعت مانند خودروسازی، پزشکی و غیره استفاده کرد.
معاون توسعه فناوری معاونت علمی بیان کرد: معاونت علمی از هرگونه فناوری که ایجاد اشتغال کرده و آسیب های مختلف کشور را کاهش دهد حمایت می کند.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: