system
معرفی نسل جدید بافت‌های عصبی در بدن
معرفی نسل جدید بافت‌های عصبی در بدن

معرفی نسل جدید بافت‌های عصبی در بدن


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 17038
مهندسین پزشکی موفق به معرفی نسل جدیدی از بافت‌های عصبی بدون نیاز به داربست با ساختار لوله ای شکل شدند.

 مهندسین پزشکی موفق به معرفی نسل جدیدی از بافت‌های عصبی بدون نیاز به داربست با ساختار لوله ای شکل شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهندسین پزشکی روش‌های جایگزین جدیدی را برای توسعه درمان بالینی سیستم‌های عصبی در بدن انسان پیشنهاد داده‌اند از آنجا که ویژگی‌های هندسی بافت‌ها به طور مستقیم با عملکرد فیزیولوژیکی آنها در ارتباط هستند، از این رو مهندسین پزشکی توانسته اند انواع مختلف الیاف بلند پلیمری را به جای بافت های عصبی آسیب دیده جایگزین کنند یا موجب بهبود عملکرد اعصاب شوند. 

هر چند فناوری( ips (induced pluripotent stem، در ترمیم بافت های عصبی نقش به سزایی را داشته است اما متأسفانه محدودیت‌های زیستی برای استفاده از داربست‌های فلزی در داخل بدن انسان و اختلالات سلولی این فناوری را با موانعی رو به رو کرده است. از این رو مهندسین پزشکی موفق شدند که نسل جدیدی از بافت های عصبی بدون نیاز به داربست با ساختار لوله ای شکل را معرفی کنند.

 در این تحقیق از مواد میکرو ساختاری استفاده شد و یک بافت عصبی نورونی بدون جهت که با آستروسیت احاطه شده بود بدون نیاز به داربست تولید شد. این بافت های عصبی پلیمری بدون نیاز به هیچ گونه داربست در بدن انسان از مهم ترین دستاوردهای علم مهندسی پزشکی محسوب خواهد شد. چرا که عوارض بعدی این دسته از عمل های جراحی را محدود می کنند و موجب کوتاه شدن طول درمان می‌شود.

گفتنی است، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه مواد و ساخت پیشرفته اقدام به راه اندازی ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته کرده است تا فناوری‌های مرتبط با این حوزه بیش از پیش در کشور ارتقاء یابد.

انتهای پیام/25

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: