system
نقشه راه توسعه فناوری خودروهای هیبریدی عملیاتی می‌شود
نقشه راه توسعه فناوری خودروهای هیبریدی عملیاتی می‌شود
با حمایت ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی؛

نقشه راه توسعه فناوری خودروهای هیبریدی عملیاتی می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 16166
با حمایت ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی، نقشه راه توسعه فناوری خودروهای هیبریدی تا یک سال آینده عملیاتی خواهد شد.

 با حمایت ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی،  نقشه راه توسعه فناوری خودروهای هیبریدی تا یک سال آینده عملیاتی خواهد شد.  
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  معین معینی مدیر این طرح پژوهشی با بیان اینکه با تدوین و ارائه یک نقشه راه جامع و کارا برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی انتظار میرود چالش‌ها و انتظارات از صنعت خودرو تا حد زیادی مرتفع خواهد شد گفت: لزوم تحول در بخش حمل و نقل با توجه به افزایش نگرانی‌های مرتبط با امنیت انرژی و آلودگی هوا از سویی و تکامل فنآوری‌های وسايل نقليه‌اي كه آلودگي كمتري را به محيط زيست تحميل مي‌كنند از سوی دیگر، موجب شده است که تمركز بر گسترش خودروهای الکتریکی، در دستور كار بيشتر كشورهاي جهان قرار بگیرد.
معینی افزود: بدین ترتیب، خودروهای تمام الکتریک (EV) و خودروهای الکتریکی هیبرید قابل اتصال به شبکه (PHEV) به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های حمل و نقل مد نظر قرار گرفته‌اند.
بازار آینده خودرو با فرصت‌ها و چالش‌های بی‌شماری همراه است
مدیر این طرح پژوهشی با اشاره به اینکه حرکت به سمت استفاده فراگیر از خودروهای الکتریکی در بازار آینده خودرو چالش‌ها و فرصت‌های گوناگونی را برای قانون‌گذاران و دولت‌ها، سرمایه‌گذاران، صنایع خودرو و برق و صاحبان خودرو به وجود می‌آورد عنوان کرد:  دستیابی به چشم‌اندازهای موردنظر در صنعت حمل و نقل الکتریکی، مرتفع‌سازی چالش‌های مرتبط با آن در بخش‌های مختلف و بهره‌گیری مناسب از فرصت‌هایی که فراهم می‌آورد، همگی نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق، جامع و بلندمدت است.
معینی گفت: نقشه راه با تبیین ابعاد مختلف چشم‌انداز موردنظر، تعیین چالش‌های پیشرو، شناسایی استعدادهای بالقوه و پیشنهاد راه‌حل‌های گوناگون، یک چارچوب جامع و اولویت‌بندی زمانی برای پیشبرد و نظارت بر تکامل چشم اندازهای فنی، اقتصادی و اجتماعی خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند.
فناوری‌های بخش حمل و نقل از آینده روشن و هدفمندی برخوردار نیست
وی با بیان اینکه تدوین نقشه راه جامع خودروهای الکتریکی به منظور تعیین مسیر حرکت استراتژیک و اطمینان از توسعه، رشد و بکارگیری خودروهای الکتریکی در کشور یک امر ضروری است گفت:  نبود یک استراتژی مدون و جامع برای صنعت خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ایران سبب شده  است که روند توسعه این نوع فناوری‌های بخش حمل و نقل از آینده روشن و هدفمندی برخوردار نباشد. از این رو  انجام یک مطالعات جامع برای تعیین نقشه راه توسعه این فناوری در کشور عزیزمان ایران ضرورتی اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.
معینی در ادامه افزود: این پروژه قصد دارد با بکارگیری توانایی تمامی ذینفعان در موضوع خودروهای الکتریکی و هیبریدی به این سوال اساسی پاسخ دهد که چگونه می‌بایستی به سمت ساخت، توسعه، تجاری سازی و استفاده گسترده از این فناوری گام برداشت.
مدیر این طرح پژوهشی با ارائه یک نقشه راه جامع و کارا برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی انتظار می‌رود که سه دسته چالش از جمله چالش‌ها و انتظارات از صنعت خودرو، چالش‌های پیش‎روی قانون‎گذاران و دولت در زمینه توسعه فناوری‎های خودرو الکتریکی و هیبریدی و چالش‌های پیش رو صنعت برق برای تامین انرژی مورد نیاز خودرو الکتریکی و هیبریدی   به خوبی پاسخ میدهد.
وی ادامه داد: در کشور عزیزمان ایران این پروژه با این ابعاد برای اولین بار است که در حال انجام است و تا بحال مطالعات و تحقیقاتی که در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف کشور در زمینه خودروهای الکتریکی و هیبریدی انجام شده است جمع‌آوری و مورد تحلیل قرار رگفته است.  
مدیر این طرح پژوهشی گفت: تنها با همکاری ستاد امکان هماهنگی برای دریافت اطلاعات و گزارش‌های مختلفی که در نهادهای گوناگون انجام شده است ممکن شد.  
معینی در پایان با اشاره به نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان نهاد علمی مرجع در کشور بیان کرد: معاونت علمی می‌تواند اعتبار کافی برای انجام این مطالعات را ایجاد کند و نتایج بدست آمده از این مطالعات را برای کشور عملی و سودمند سازد.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: