system
پیشکسوت لیزرهای پزشکی در دنیا
پیشکسوت لیزرهای پزشکی در دنیا
نگاهی جهانی؛

پیشکسوت لیزرهای پزشکی در دنیا


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 29949
چندی پس از ساخت اولین لیزر، پژوهش ها جهت بررسی امکان استفاده از این فناوری نوظهور در علم پزشکی آغاز شد و اکنون پس از گذشت بیش از نیم قرن، تشخیص و درمان پزشکی، یکی از حوزه های بسیار پر کاربرد دستگاه های لیزری به حساب می آید.

چندی پس از ساخت اولین لیزر، پژوهش ها جهت بررسی امکان استفاده از این فناوری نوظهور در علم پزشکی آغاز شد و اکنون پس از گذشت بیش از نیم قرن، تشخیص و درمان پزشکی، یکی از حوزه های بسیار پر کاربرد دستگاه های لیزری به حساب می آید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  لیزرهای پزشکی در طیف وسیعی از کاربردهای پزشکی مانند جراحی های عمومی و تخصصی، اورولوژی، پوست و زیبایی، زنان و زایمان، قلب و عروق، چشم پزشکی  دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرند و در بسیاری موارد باعث کاهش هزینه و طول دوره میشوند.  یکی از مسائل بسیار مهم در بررسی فناوری ها، حجم بازار کنونی و آینده آنها است. در مورد لیزرهای پزشکی هم تحقیقات بازاری فرآوری صورت گرفته و پیش بینی بازار این محصولات با توجه به نوع محصول، منطقه جغرافیایی و بازه زمانی متوسط توسط منابع مختلف گزارش شده است. 

مرور خلاصه برخی از این گزارش ها نشان میدهد با رشد جمعیت مسن در سراسر دنی، بروز اختلالات چشمی افزایش خواهد یافت. این مسئله یکی از محرک های کلیدی بازار لیزرهای پزشکی در حوزه چشم پزشکی خواهد بود. به علاوه، افزایش بیمارانی که نیاز به درمان های پیشرفته بر مبنای لیزر دارند و همچنین افزایش اهمیت زیبایی و سلامت پوست، از دیگر عوامل رشد بازار لیزرهای پزشکی به حساب میآیند. 

از طرف دیگر، قوانین دقیق ایمنی و نرخ بالای شکست درمان در برخی موارد از عوامل محدود کننده بازار هستند. 

با وجود آنکه تا پیش از این لیزرهای زیبایی، سرد مدار بازار لیزرهای پزشکی بودند، ولی پیش بینی میشود طی سال های آینده لیزرهای با کاربرد در درمان بیماریهای قلبی و عروقی سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنند. 

شرکت FOTONA یکی از فعالان بخش لیزر، در برخی از تحقیقات بازار در حوزه لیزرهای پزشکی به ویژه در زمینه نان و زایمان و زیبایی جزو شرکت های دارای نقش اساسی ذکر شده است. این شرکت، در سال 1964 یعنی تنها چهار سال بعد از اختراع اولین لیزر در اسلوونی تاسیس شد. 

این شرکت یکی از با تجربه ترین توسعه دهندگان سامانه های لیزری با فناوری بالا در دنیا محسوب میشود که در زمینه طراحی، ساخت و پشتیبانی دستگاه های لیزری حالت جامد فعالیت میکند. 

همچنین در این شرکت، محصولاتی در زمینه پزشکی، دندانپزشکی، صنعت و دفاعی ارائه میدهد، ولی عمده محصولات آن در زمینه پزکشی است. امروزه FOTONA به عنوان شرکتی پیشرو با طرح های مبتکرانه در زمینه لیزرهای پزشکی با کاربردهای پوست و زیبایی، دندانپزشکی، جراحی و زنان و زایمان در دنیا شناخته میشود. فلسفه تجارت FONOTA حرکت مداوم به سمت تکامل بوده تا تقاضای رو به رشد بازار را تامین کند. شبکه توزیع این علاوه بر حضور مستقیم در امریکا و اروپا، در بیش از 60 کشور سراسر دنیا شامل خاورمیانه و شرق آسیا گسترده شده اند. 

بر اساس این گزارش، ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی، با رویکرد به‌کارگیری و توسعه در صنعت لیزر و همچنین روشن‌سازی این حوزه در کشور در حال حاضر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به کار است. همچنین موضوع بررسی پیشکسوت لیزرهای پزشکی در دنیا، در ویژه نامه دانش بنیان فناوری لیزر و فوتونیک با حمایت این ستاد بررسی شده است.  

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: