system
چرخه عمر ایده درحرکت است
چرخه عمر ایده درحرکت است

چرخه عمر ایده درحرکت است


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 25020
مرکز نوآوری و توسعه فناوری ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست، با بررسی چرخه عمر هر ایده تا رسیدن به محصول نهایی و ایجاد بستر نوآوری درزمینه انرژی


مرکز نوآوری و توسعه فناوری ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست، با بررسی چرخه عمر هر ایده تا رسیدن به محصول نهایی و ایجاد بستر نوآوری درزمینه انرژی و محیط‌ زیست، سازوکارهای حمایتی را فراهم می‌کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، امیرعباس نجفی مدیر مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی با تأکید بر ضرورت فعالیت مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست گفت: این مرکز تحت مدیریت متخصصین حرفه‌ای‌ و با ارائه خدمات حمایتی از زایش و پویش ایده‌های نوین و ایجاد و توسعه گروهای حرفه‌ای دانش‌بنیان درزمینهٔ بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست پشتیبانی می‌کند.
نجفی با بررسی مرکز نوآوری از دیدگاه کلان گفت: این مرکز به‌عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی، نوآوری و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه انرژی و محیط‌زیست در کشور خواهد بود، که  با ترسیم صحیح نقشه دانش در حوزه انرژی و محیط‌زیست، افراد و نهادهای توانمند شناسایی و جذب می‌شوند و در راستای یک فرآیند رشد بهینه برای نیل به اهداف کشور در حوزه انرژی و محیط‌زیست در کشور هدایت می‌شوند. 
ایده‌های نوآورانه مطابق با نیازهای جامعه ضروری است
مدیر مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی، کارآفرینی مبتنی بر علم سیستم را بسیار پیچیده خواند و گفت:  کارآفرینی قادر است نیازهای جامعه جهت توسعه درون‌زا را برآورده کند. عوامل متعددی در شکل‌گیری، عملکرد و توسعه این سیستم مؤثر است. شناسایی، رشد و پرورش ایده‌های نوآورانه مطابق با نیازهای جامعه به‌منظور خلق دانش و ثروت برای توسعه کشور ضروری است. بدین منظور مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست جهت شناسایی، حمایت و رشد افراد صاحب ایده و مراکز خلاق در حوزه انرژی و محیط‌زیست شکل‌گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت بحث اشتغال‌زایی در کشور بیان کرد: مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی می‌تواند در اشتغال آفرینی برای شرکت‌های کوچک و متوسط درزمینهٔ رشد و محیط‌زیست نقش کلیدی ایفا کند.
عضو فعال در حوزه بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در ادامه بیان کرد:  مشاغل کوچک، مخصوصا شرکت‌های نوپا، نیازمند کمک زیادی در فرایند پابرجایی است ازاین‌رو ایجاد محیطی که توسعه پروژه‌ها را پرورش و احتمال موفقیت را افزایش دهد، ضروری است. ایجاد این مرکز در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف کمک می‌کند تا از تعامل دانشگاه با محیط پیرامونی شامل جامعه و صنعت جریانی از الگوی مناسبی برای مدیریت سرمایه‌های فکری و برقراری ارتباط بین دانشگاه و جامعه فراهم می‌شود.
نجفی افزود: پیاده‌سازی این الگو، همراه با آموزش علمی مهارت‌های کسب‌وکار و حمایت‌های موثر از ایده‌های علمی و کاربردی سبب شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شوند. این شرکت‌های دانش‌بنیان به‌وسیله ارتباط دائم با دانشگاه و مشاوره دانشگاهی همواره دانش درونی خود را افزایش می‌دهند. و از سوی دیگر این شرکت‌ها با شناخت مناسب خود از صنعت، تجربیات صنعتی را بادانش خود پیوند می‌زنند. بدین ترتیب دانش تجربی، علم و فناوری و نوآوری را با یکدیگر همراه می‌شود و نقش یکدیگر را در خلق ثروت تقویت می‌کنند.
وی با اشاره به فرایند بهینه‌سازی انرژی در کشور گفت: به‌طور حتم با شناسایی، انتخاب، سازماندهی، رشد و حمایت از ایده‌های خلاق زمینه لازم برای کاهش مخاطرات تشکیل شرکت‌های پایدار دانش‌بنیان در حوزه انرژی و محیط‌زیست کاهش می‌یابد.
مدیر مرکز نوآوری و توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی گفت: دامنه تحت پوشش فعالیت این مرکز شامل افراد حقیقی صاحب ایده ازجمله دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، شاغلین در صنایع و دستگاه‌های اجرایی همچنین افراد فعال درزمینهٔ تحقیق و توسعه است.
نجفی در پایان بیان کرد: هسته‌های پژوهشی نوآوری، واحدهای دانش مداری هستند که ایده محوری فعالیت آن‌ها در فرایند غربالگری اولیه توسط مرکز واجد شرایط ارزیابی‌شده است. این هسته‌ها از افراد حقیقی صاحب ایده فوق تشکیل می‌شوند.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: