system
کسب‌وکارهای نوپای حوزه سلامت با فعالیت شتاب‌دهنده‌ها رونق می‌گیرد
کسب‌وکارهای نوپای حوزه سلامت با فعالیت شتاب‌دهنده‌ها رونق می‌گیرد

کسب‌وکارهای نوپای حوزه سلامت با فعالیت شتاب‌دهنده‌ها رونق می‌گیرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46639
ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه کسب‌وکارهای نوپای حوزه سلامت، اقدام به توسعه فعالیت شتاب دهنده های این حوزه کرده است.

 

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دنیای امروز را دنیای کارآفرینان می خوانند. دنیایی که متعلق به افراد خلاق، خوش فکر و با ایده های نو است. در این دنیای جدید، پشتکار، عزم جدی و گذاشتن انرژی حرف نخست را می زند. این دنیا با اجرایی شدن ایده هایی که روزی در پس اذهان مانده بود رونق گرفته است و به دنبال تغییر دنیای فعلی است.

ساختن این دنیای جدید مسیری دارد پر پیچ و خم و سخت. در این راه مشکلات و موانع زیادی وجود دارد که فرد خلاق و ایده مند به تنهایی توانایی مبارزه با این مشکلات و پاسخگویی به آنها را ندارد. این بهانه، به خوبی شکل گیری شتاب دهنده ها را توجیه می کند، مراکزی که به دنبال هموار کردن مسیر پر تلاطم ایده پردازان و خلاقان است. این شتاب دهنده ها محقق شدن ایده ها را تضمین می کنند. 

وجود ده‌ها شتاب دهنده عمومی و تخصصی در کشور تاکنون منجر به ایجاد کسب و کارهای موفقی در حوزه خدمات بویژه بازارهای دیجیتال و حمل و نقل شده است. در حوزه سلامت اگرچه فعالیتهای پراکنده و غیرمنسجمی انجام شده است ولی لزوم یک شتاب‌دهنده تخصصی حوزه سلامت که بر کسب و کارهای نوپای فعال در حوزه سلامت بویژه خدمات بهداشتی و درمانی، تله مدیسین، ژنتیک، تغذیه، تشخیص، خدمات دارویی، بیمه‌های درمانی و شبکه‌های اجتماعی سلامت تمرکز دارد، ضروری به نظر می‌رسید. 

با همین هدف کارگروه پزشکی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال شتابدهی تخصصی در حوزه سلامت الکترونیک است و با همین هدف نیز اقدام به حمایت از شکل گیری شتاب دهنده های این حوزه کرده است.

با تلاشی که ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در طی این چند سال کرده است منتج به شکل گیری و توسعه 6 شتاب دهنده در حوزه بیوتکنولوژی پزشکی شده است. شتاب دهنده هایی که اهرم کمکی برای شرکت های نوپا و استارتاپ ها محسوب می شوند و به دبنال تسهیل راه برای فعالیت آنها هستند.

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: