فراخوان شناسایی شرکت‌های توانمند در احداث و تجهیز مجتمع‌های ایکس‌ری کانتینری بومی در کشور

فراخوان شناسایی شرکت‌های توانمند در احداث و تجهیز مجتمع‌های ایکس‌ری کانتینری بومی در کشور


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 92313
از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان توانمند جهت مشارکت در پروژه احداث و تجهیز مجتمع‌های ایکس‌ری کانتینری بومی در کشور دعوت به‌عمل می‌آید.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بازرسی کانتینر با بهره‌گیری از اشعه ایکس در مبادی گمرکی، یکی از موثرترین راهکارها برای کنترل کالاهای وارداتی در درون کانتینرها (بدون تخلیه آن) است.  سرعت اسکن، قدرت نفوذ پرتو، وضح و کیفیت تصویر فضا و قابلیت انعطاف سامانه از شاخص‌های کلیدی در تعیین عملکرد دستگاه‌های ایکس‌ری کانتینری است. در کشور ایران نیز، با توجه‌ به مرزهای طولانی کشور ورود مبادی متعدد گمرکی بهره‌گیری حداکثری از این فناوری و بومی‌سازی آن می‌تواند در توسعه و تسریع مبادلات تجاری کشور از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

در همین راستا، مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری درنظر دارد از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توانمند به‌منظور مشارکت در توسعه فناوری دستگاه‌های ایکس‌ری کانتینری و تجهیز مبادی ورودی منتخب کشور در جهت رشد تولید و توسعه اقتصاد دانش‌‌بنیان، حمایت کند.

از جمله اهداف این پروژه ملی می‌توان به احداث و تجهیز مجتمع‌های ایکس‌ری کانتینری بومی در کشور، حمایت از توسعه دانش‌بنیان فناوری‌های مرتبط با سامانه‌های بازرسی ایکس‌ری کانتینری در کشور و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت تولید داخل جهت رفع نیازهای کشور در حوزه گمرک اشاره کرد.

شرکت‌ها و هسته‌های فناور علاقه‌مند به مشارکت در این پروژه ملی می‌توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی با شماره تلفن 02183532314 تماس حاصل نمایند. حداکثر مهلت ارسال کاربرگ مشارکت در پروژه (دانلود از طریق لینک زیر) تا چهارم شهریورماه 1402 اعلام شده است. 

دانلود کاربرگ معرفی توانمندی‌ها و مشارکت در پروژه

ایمیل جهت ارسال کاربرگ: rastad@isti.ir (عنوان ایمیل ارسالی: فراخوان ایکس‌ری کانتینری + نام شرکت)

انتهای پیام

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تامین ۵۰ دستگاه آشکارساز کانتینری گمرک توسط دانش‌بنیان‌ها
تامین ۵۰ دستگاه آشکارساز کانتینری گمرک توسط دانش‌بنیان‌ها
02/05/22 - 08:34
فراخوان شناسایی شرکت‌های توانمند در اجرای پروژه بومی سازی و ساخت دامپ‌تراک معدنی تمدید شد
فراخوان شناسایی شرکت‌های توانمند در اجرای پروژه بومی سازی و ساخت دامپ‌تراک معدنی تمدید شد
02/05/07 - 09:15
بیشتر بخوانیم