«برنامه راهبردی صنعت اسباب بازی و سرگرمی ایران» رونمایی شد
در اختتامیه رویداد توسعه و تبادل فناوری صنعت اسباب بازی

«برنامه راهبردی صنعت اسباب بازی و سرگرمی ایران» رونمایی شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 94832
رویداد توسعه و تبادل فناوری صنعت اسباب بازی با رونمایی از «برنامه راهبردی صنعت اسباب بازی و سرگرمی ایران» خاتمه یافت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسن سیرانی، تولیدکننده و کار آفرین از دیگر سخنرانان رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب بازی بود و بحث خود را با طرح این پرسش آغاز کرد که چرا کشورهای حوزه اسکاندیناوی شادترین مردم جهان هستند و در پاسخ گفت: توجه و تمرکز بر کودک یکی از دلایل اصلی شادی مردم این کشورها است.

به باور او، اگر آینده کشور را می خواهیم، باید بر روی کودکان سرمایه گذاری کنیم و اسباب بازی، وسیله آموزش کودکان است و در مدارس اسکاندیناوی کودکان تنها از رهگذر اسباب بازی آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه اسباب بازی خوب، آینده خوب است، افزود: اولین ذی نفعان صنعت اسباب بازی، کودکان و دومین ذی نفعان آن تولیدکنندگان هستند و باید حمایت شوند.

سیرانی همچنین افزود: هند در آینده سه و نیم میلیارد دلار اسباب بازی صادر خواهد کرد و دلیل این رشد، تسهیلگری دولت، شبکه سازی و کنار هم گذاشتن صنایع مرتبط است و این ها نکاتی است که در توسعه صنعت اسباب بازی باید محل توجه و نظر داشته باشیم.

برادران، معاون وزیر صمت هم در اختتامیه این رویداد گفت: صنعت اسباب بازی صنعتی آینده ساز است و وجود یک جمع همدل، با افق مشترک، دانش بالا و برخوردار از نمونه کارهای موفق که توجه خاصی به بازارهای بین المللی هم دارد از ارزش های این رویداد است.

به باور او، با همدلی، شبکه سازی و همراهی مدیران صنعتی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان می توان ارزش های برآمده از رویداد را تقویت کرد.

در اختتامیه این رویداد، برادران، معاون وزیر صمت و مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم از«برنامه راهبردی صنعت اسباب بازی و سرگرمی ایران» رونمایی کردند.

این رویداد، به عنوان پلتفرم همرسان زیست بوم اقتصاد خلاق و دانش بنیان با تولیدکنندگان صنعتی این عرصه است که به همت ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم برگزار شد.

#۱۵

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم